REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładanie spółki z o.o. przez Internet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Krasnodęmbski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przy zakładaniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością można wykorzystać wzorzec umowy i założyć firmę przez Internet. Jak założyć spółkę z o.o. przez Internet?

Już od ponad roku istnieje możliwość rejestracji spółki z o.o. przez Internet. Możliwość ta jest stworzona na mocy Kodeksu spółek handlowych.

REKLAMA

REKLAMA


Jak zarejestrować spółkę przez Internet?


Najważniejszym krokiem przy zakładaniu spółki przez Internet jest wypełnienie formularza umowy. Znajduje się on w systemie teleinformatycznym dostępnym na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości. Wypełniony formularz umowy musi być opatrzony podpisem elektronicznym.


Wypełnienie formularza umowy spółki musi poprzedzić założenie konta w systemie teleinformacyjnym. Przy zakładaniu konta niezbędne jest podanie takich danych jak imię, nazwisko, numer PESEL - o ile osoba taki posiada lub identyfikator dokumenty tożsamości, nazwy tego dokumentu, organu, który go wydał ze wskazaniem siedziby i państwa.

 
Zobacz: Śmierć wspólnika spółki z o.o.

REKLAMA


Co więcej, aby konto było udostępnione osobie musi zostać uwierzytelnione. Do uwierzytelnienia dochodzi za pomocą podpisu elektronicznego lub bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego na podstawie kwalifikowanego certyfikatu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Przy sporządzaniu umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością stosuje się formularz teleinformatyczny. Ważnym zastrzeżeniem dotyczącym formularza jest brak możliwości jakiejkolwiek modyfikacji jego treści. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę spółki z o.o. z innymi zapisami niż zawarte w formularzu musimy założyć spółkę w sposób tradycyjny.


Po wypełnieniu formularza uprawnieni użytkownicy podpisują za pomocą podpisu elektronicznego. Umowa spółki z o.o. zawierana w ten sposób jest zawarta po wprowadzeniu do systemu wszystkich niezbędnych danych oraz podpisania ich podpisem elektronicznym.


Zobacz: Jak przebiega przekształcanie spółki osobowej?

 


Czy można zmienić wzorzec po rejestracji?


Wspólnicy mogą dokonywać zmiany umowy spółki, nawet takich, które nie są uwzględnione w wypełnianym przez Internet wzorcu. Zmiana ta musi jednak nastąpić w formie aktu notarialnego.


Co po podpisaniu umowy?


Gdy umowa spółki z o.o. zostanie już zawarta upoważnieni użytkownicy muszą wypełnić listy wspólników, złożyć oświadczenia członków zarządu o wniesieniu wkładów na pokrycie kapitału zakładowego oraz wniosku o rejestrację spółki. Kapitał zakładowy należy wnieść w przeciągu 7 dni od dnia wpisania spółki do rejestru.


Zawierając umowę spółki z o.o. w sposób tradycyjny wymagana jest forma aktu notarialnego. Przy zakładaniu spółki za pomocą wzorca umowy nie jest potrzebny akt notarialny. Sąd rejestrowy rozpoznaje wniosek o wpis spółki z o.o. w terminie jednego dnia od jego wpływu. W przypadku gdy wniosek należy uzupełnić, sąd wezwie do uzupełnienie i rozpatrzy wniosek w terminie 7 dni od usunięcia wskazanej przez sąd przeszkody.


W trakcie siedmiu dni po zarejestrowaniu spółki przez Internet zarząd spółki musi złożyć w sądzie rejestrowym wzory podpisów członków zarządu, które będą złożone przez sędzią lub uwierzytelnione notarialnie. Do sądu należy również złożyć oświadczenia wszystkich członków zarządu, że wkłady na pokrycie kapitału zakładowego zostały przez wszystkich wspólników w całości wniesione, jeżeli oświadczenie takie nie zostało dołączone do zgłoszenia spółki.


Zobacz: Jak pozbyć się uciążliwego wspólnika ze sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA