Korzyści dla wydawnictw na rynku online
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wydawnictwa poprzez sprzedaż internetową uzyskują dostęp do informacji o sprzedaży, upodobaniach i potrzebach kupujących. Dostęp do takich danych pozwala na budowanie sieci lojalności i dostosowanie do nowych wymagań rynku. Umiejętność dotarcia do czytelników pozwala planować pracę wydawnictwa oraz oceniać koszty i zyski z działalności. Dzięki takim danym można lepiej zarządzać i organizować pracę. Dostosowanie do rynku odbiorców to również poprawa jakości w oczach klientów. Marka staje odróżnialna i popularna.
REKLAMA
Dziennikarstwo internetowe poprzez sieć uzyskuje stały kontakt z czytelnikiem poprzez pocztę elektroniczną, fora czy portale społecznościowe. Na rynku online funkcjonuje również wiele programów komentowania, oceniania prezentacji i publikacji dziennikarskich. Funkcje te są często wykorzystywane oraz rozpowszechniane w sieci. Czytelnicy szukają opinii i osądów innych użytkowników dla oceny marki i wydawnictwa. Zgodnie z badaniami rynku ocena innych klientów firmy czy wydawnictwa jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny.
REKLAMA
Obciążeniem dla handlu online jest dostosowanie i zarządzanie sieciami logistycznymi, informacyjnymi. Odpowiednia organizacja jest niezbędna. Rozwinięta sieć sprzedaży online wymaga nowoczesnego, szybkiego oprogramowanie IT, stałej kontroli informatyków oraz sprzętu wysokiej jakości. Obciążeniem dla wydawnictw są innowacje dotyczące rynku IT, oprogramowania i sprzętu. Udział wydawnictw w rynku online wymaga stałych inwestycje w rozwój, utrzymanie sieci sprzedaży i prezentacji. Wysoka innowacyjność w IT wymaga wprowadzenia unowocześnień i innowacji. Koszty są obecnie trudne w ocenie.
Sprzedaż online dzięki zastosowaniu IT pozwala na szybką obsługę zamówień oraz poprawę jakości obsługi klienta. Znacznie obniżają się koszty obsługi biura oraz wymagane godziny pracy. Wymagana jest jednak dobra organizacja. Wejście na rynek nowych technologii i IT jest przyszłością dla wydawnictw. Zainteresowanie dziennikarstwem internetowym i wydawnictwami online wzrasta od lat, zgodnie z prognozami trend ten utrzyma się. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego dzięki popularyzacji smartphone, tablet i palmtop zyskuje nowych zwolenników i czytelników. Prognozy na następne lata są korzystne. Zyski z tej działalności będą wzrastać w kolejnych latach.
Zobacz: Przyczyny stresu w pracy
Dziennikarze mogą korzystać z sieci internetowej wydawnictwa mobilnie. W przypadku reportaży, newsów i relacji z wydarzeń wykorzystanie tej formy kontaktu pozwala na wprowadzenie relacji na bieżąco, na żywo. Aktualność publikacji i reportażu jest dużym atutem. Czytelnicy chętnie korzystają z takich form i prezentacji.
Internet pozwala gromadzić dane przez wiele lat. Gazety, katalogi i publikacje są gromadzone na serwerach i mogą być wykorzystywane przez kolejne lata. Wydawnictwa nie muszą prowadzić i utrzymywać tradycyjnych magazynów. Użytkownicy Internetu mają dostęp do starszych danych i wydań.
Dzięki sieci internetowej wydawnictw łatwiej prowadzić nadzór redaktorski oraz edycję przesłanych materiałów. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie kontaktu bezpośredniego, w czasie rzeczywistym. Dotyczy to dziennikarstwa mobilnego oraz dziennikarzy pracujących poza biurem. Kontakt w ramach wydawnictwa np. w innych miastach czy rejonach oraz krajach dzięki sieci internetowej czy mobilnym technologiom jest łatwiejszy i korzystny. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego to kolejny krok dla budowania wydawnictwa na szerszą skalę w kraju i za granicą.
Zobacz: 7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.