REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści dla wydawnictw na rynku online

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Wydawnictwa na rynku online
Wydawnictwa na rynku online
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wydawnictwo poprzez wejście na rynek online uzyskuje wiele korzyści. Sprzedaż internetowa prowadzona przez wydawnictwa jest pozytywnie oceniana przez czytelników. Dla wydawnictw ważnym argumentem dla rozwoju handlu online są niższe koszty sprzedaży, obsługi klienta i magazynowania. Poprzez sieć można wprowadzić znaczną ilość produktów oraz szeroką sieć marketingu i promocji m.in. poprzez wyszukiwarkę, katalogi, portale tematyczne, sieci współpracy i prezentacji.

Wydawnictwa poprzez sprzedaż internetową  uzyskują dostęp do informacji o sprzedaży, upodobaniach i potrzebach kupujących. Dostęp do takich danych pozwala na budowanie sieci lojalności i dostosowanie do nowych wymagań rynku. Umiejętność dotarcia do czytelników pozwala planować pracę wydawnictwa oraz oceniać koszty i zyski z działalności. Dzięki takim danym  można lepiej zarządzać i organizować pracę. Dostosowanie do rynku odbiorców to również poprawa jakości w oczach klientów. Marka staje odróżnialna  i  popularna.

REKLAMA

REKLAMA

Dziennikarstwo internetowe  poprzez sieć uzyskuje stały kontakt z czytelnikiem poprzez pocztę elektroniczną, fora czy portale społecznościowe. Na rynku online funkcjonuje również wiele programów komentowania,  oceniania prezentacji i publikacji dziennikarskich. Funkcje te są często wykorzystywane  oraz rozpowszechniane w sieci. Czytelnicy szukają opinii i osądów innych użytkowników dla oceny marki i wydawnictwa. Zgodnie z badaniami rynku ocena innych klientów firmy czy wydawnictwa jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny.

 Obciążeniem dla handlu online jest dostosowanie i zarządzanie sieciami logistycznymi,  informacyjnymi. Odpowiednia organizacja jest niezbędna. Rozwinięta sieć sprzedaży online wymaga nowoczesnego, szybkiego oprogramowanie IT, stałej kontroli informatyków oraz sprzętu wysokiej jakości. Obciążeniem dla wydawnictw są innowacje dotyczące rynku IT, oprogramowania i sprzętu. Udział wydawnictw w rynku online wymaga stałych inwestycje w rozwój, utrzymanie sieci sprzedaży i prezentacji. Wysoka innowacyjność  w IT wymaga wprowadzenia unowocześnień i innowacji. Koszty są obecnie trudne w ocenie.

Sprzedaż online dzięki zastosowaniu IT pozwala na szybką obsługę zamówień oraz poprawę jakości obsługi klienta. Znacznie obniżają się koszty obsługi biura oraz wymagane godziny pracy. Wymagana jest jednak dobra organizacja. Wejście na rynek nowych technologii i IT jest przyszłością dla wydawnictw. Zainteresowanie dziennikarstwem internetowym i wydawnictwami online wzrasta od lat, zgodnie z prognozami trend ten utrzyma się. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego dzięki popularyzacji smartphone, tablet i palmtop zyskuje nowych zwolenników i czytelników. Prognozy na następne lata są korzystne. Zyski z tej działalności będą wzrastać w kolejnych latach.

REKLAMA

Zobacz: Przyczyny stresu w pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziennikarze mogą korzystać z sieci internetowej wydawnictwa mobilnie. W przypadku reportaży, newsów i relacji z wydarzeń wykorzystanie tej formy kontaktu pozwala na wprowadzenie relacji na bieżąco, na żywo. Aktualność publikacji i reportażu jest dużym atutem. Czytelnicy chętnie korzystają z takich form i prezentacji.

Internet pozwala gromadzić dane przez wiele lat. Gazety, katalogi i publikacje są gromadzone na serwerach i mogą być wykorzystywane przez kolejne lata. Wydawnictwa nie muszą prowadzić i utrzymywać tradycyjnych magazynów. Użytkownicy Internetu mają dostęp do starszych danych i wydań.

Dzięki sieci internetowej wydawnictw łatwiej prowadzić nadzór redaktorski oraz edycję przesłanych materiałów. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie kontaktu bezpośredniego, w czasie rzeczywistym. Dotyczy to dziennikarstwa mobilnego oraz dziennikarzy pracujących poza biurem. Kontakt w ramach wydawnictwa np. w innych miastach czy rejonach oraz krajach dzięki sieci internetowej czy mobilnym technologiom jest łatwiejszy i korzystny. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego to kolejny krok dla budowania wydawnictwa na szerszą skalę w kraju i za granicą. 

Zobacz: 7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA