REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści dla wydawnictw na rynku online

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Wydawnictwa na rynku online
Wydawnictwa na rynku online
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wydawnictwo poprzez wejście na rynek online uzyskuje wiele korzyści. Sprzedaż internetowa prowadzona przez wydawnictwa jest pozytywnie oceniana przez czytelników. Dla wydawnictw ważnym argumentem dla rozwoju handlu online są niższe koszty sprzedaży, obsługi klienta i magazynowania. Poprzez sieć można wprowadzić znaczną ilość produktów oraz szeroką sieć marketingu i promocji m.in. poprzez wyszukiwarkę, katalogi, portale tematyczne, sieci współpracy i prezentacji.

REKLAMA

Wydawnictwa poprzez sprzedaż internetową  uzyskują dostęp do informacji o sprzedaży, upodobaniach i potrzebach kupujących. Dostęp do takich danych pozwala na budowanie sieci lojalności i dostosowanie do nowych wymagań rynku. Umiejętność dotarcia do czytelników pozwala planować pracę wydawnictwa oraz oceniać koszty i zyski z działalności. Dzięki takim danym  można lepiej zarządzać i organizować pracę. Dostosowanie do rynku odbiorców to również poprawa jakości w oczach klientów. Marka staje odróżnialna  i  popularna.

REKLAMA

Dziennikarstwo internetowe  poprzez sieć uzyskuje stały kontakt z czytelnikiem poprzez pocztę elektroniczną, fora czy portale społecznościowe. Na rynku online funkcjonuje również wiele programów komentowania,  oceniania prezentacji i publikacji dziennikarskich. Funkcje te są często wykorzystywane  oraz rozpowszechniane w sieci. Czytelnicy szukają opinii i osądów innych użytkowników dla oceny marki i wydawnictwa. Zgodnie z badaniami rynku ocena innych klientów firmy czy wydawnictwa jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny.

REKLAMA

 Obciążeniem dla handlu online jest dostosowanie i zarządzanie sieciami logistycznymi,  informacyjnymi. Odpowiednia organizacja jest niezbędna. Rozwinięta sieć sprzedaży online wymaga nowoczesnego, szybkiego oprogramowanie IT, stałej kontroli informatyków oraz sprzętu wysokiej jakości. Obciążeniem dla wydawnictw są innowacje dotyczące rynku IT, oprogramowania i sprzętu. Udział wydawnictw w rynku online wymaga stałych inwestycje w rozwój, utrzymanie sieci sprzedaży i prezentacji. Wysoka innowacyjność  w IT wymaga wprowadzenia unowocześnień i innowacji. Koszty są obecnie trudne w ocenie.

Sprzedaż online dzięki zastosowaniu IT pozwala na szybką obsługę zamówień oraz poprawę jakości obsługi klienta. Znacznie obniżają się koszty obsługi biura oraz wymagane godziny pracy. Wymagana jest jednak dobra organizacja. Wejście na rynek nowych technologii i IT jest przyszłością dla wydawnictw. Zainteresowanie dziennikarstwem internetowym i wydawnictwami online wzrasta od lat, zgodnie z prognozami trend ten utrzyma się. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego dzięki popularyzacji smartphone, tablet i palmtop zyskuje nowych zwolenników i czytelników. Prognozy na następne lata są korzystne. Zyski z tej działalności będą wzrastać w kolejnych latach.

Zobacz: Przyczyny stresu w pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziennikarze mogą korzystać z sieci internetowej wydawnictwa mobilnie. W przypadku reportaży, newsów i relacji z wydarzeń wykorzystanie tej formy kontaktu pozwala na wprowadzenie relacji na bieżąco, na żywo. Aktualność publikacji i reportażu jest dużym atutem. Czytelnicy chętnie korzystają z takich form i prezentacji.

Internet pozwala gromadzić dane przez wiele lat. Gazety, katalogi i publikacje są gromadzone na serwerach i mogą być wykorzystywane przez kolejne lata. Wydawnictwa nie muszą prowadzić i utrzymywać tradycyjnych magazynów. Użytkownicy Internetu mają dostęp do starszych danych i wydań.

Dzięki sieci internetowej wydawnictw łatwiej prowadzić nadzór redaktorski oraz edycję przesłanych materiałów. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie kontaktu bezpośredniego, w czasie rzeczywistym. Dotyczy to dziennikarstwa mobilnego oraz dziennikarzy pracujących poza biurem. Kontakt w ramach wydawnictwa np. w innych miastach czy rejonach oraz krajach dzięki sieci internetowej czy mobilnym technologiom jest łatwiejszy i korzystny. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego to kolejny krok dla budowania wydawnictwa na szerszą skalę w kraju i za granicą. 

Zobacz: 7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA