REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak kontrolować wydatki na paliwo?

paliwo tankowanie Fot. Fotolia
paliwo tankowanie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ponoszone przez firmy na paliwo stanowią znaczną część wydatków związanych utrzymaniem floty. Ceny paliwa przez lata rosły w zawrotnym tempie przez co utrzymanie firmowych samochodów stanowi coraz większe wyzwanie. O to kilka rozwiązań, które pomogą zredukować koszty związane z ich użytkowaniem.

Karty paliwowe

Jednym z najbardziej znanych rozwiązań dotyczącym analizy i redukcji kosztów na wydatki związane z paliwem są karty paliowe. Umożliwiają one sprawne zarządzanie posiadanym taborem. Oferują je praktycznie wszystkie większe i bardziej znane stacje benzynowe. Jakie są ich plusy? Przede wszystkim firmy posiadające karty flotowe mogą liczyć na atrakcyjne rabaty nie tylko na paliwo, ale równie często na inne usługi i towary. Dodatkową korzyścią jest transakcja w formie bezgotówkowej. Często też zdarza się, że firmy otrzymują odroczony termin płatności co w wielu sytuacjach ułatwia funkcjonowanie firmy. Dodatkowo taka forma płatności pozwala na oszczędność czasu i gwarantuje wygodę.

REKLAMA

Eco Driving ulgą dla portfela

REKLAMA

Eco Driving narodził się w Finlandii. W pozostałych krajach Europy zyskuje coraz większe zainteresowanie, szczególnie w obliczu pogłębiającego się efektu cieplarnianego oraz rosnących cen paliwa. Zastosowanie się do ekonomicznych zasad jazdy może zaowocować oszczędnościami od 5 do nawet 30%.

Coraz  więcej  ośrodków szkoleniowych  oferuje  kursy z  ekonomicznej  jazdy.  Powinny zainteresować się nimi także osoby odpowiedzialne  za  zarządzanie flotami  samochodowymi. Przeszkolenie  pracowników w zakresie Eco Drivingu przyniesie spore  oszczędności,  zwłaszcza w odniesieniu do liczby firmowych aut. - Zakładając, że  efektem  takiego  szkolenia  będzie  zmniejszenie  zużycia  paliwa  o  ok.  20%,  przy  100  firmowych samochodach oszczędności sięgną nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. A przecież Eco Driving to nie tylko ulga dla portfela, ale także bezpieczniejsza jazda – zmniejsza się ryzyko spowodowania wypadku przez pracownika.

Zobacz: Outsourcing aut firmowych coraz popularniejszy


Od 8.00 do 16.00

Jedną z metod optymalizacji koszów poniesionych na paliwo oddanie do dyspozycji auta firmowego jedynie w godzinach pracy. Wiele firm daje swoim pracownikom do dyspozycji samochód, którym mogą przemieszczać się w ramach wykonywania swoich zadań służbowych tylko pomiędzy np. 8.00 a 16.00. Najczęściej metoda ta jest stosowana, gdy zakres obowiązków pracowników nie wiąże się z częstymi podróżami. W ten sposób można na bieżąco kontrolować zużycie paliwa i dokonywać zmian w organizacji użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Big Brother w firmie

REKLAMA

Znaczna część właścicieli firm, w których auta wykorzystywane są codziennie lub posiadają klika pojazdów decyduje się na zamontowanie monitoringu pojazdów. Jak się okazuje nie zawsze jest on skrzętnie ukrywany przed pracownikami i nie zawsze służy tylko i wyłącznie do kontroli pracowników.  Wiele pracodawców decyduje się na zakup monitoringu pojazdu przede wszystkim po to, aby móc dokładnie zoptymalizować trasy jakimi poruszają się kierowcy – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl. Daje to możliwość racjonalnego doboru tras bądź ich korekty. Oszczędzamy w ten sposób nie tylko czas, ale i wydatki związane z kosztami poniesionymi na paliwo maleją – dodaje M. Słodownik. Posiadając monitoring pojazdów właściciel aut zyskuje znaczne ułatwienie w zarządzaniu flotą pojazdów.

Wybierając sposób kontroli wydatków należy pamiętać o zdrowym rozsądku. Ważne jest również to, aby metodę rozliczania odpowiednio dopasować do charakteru prowadzonej działalności oraz potrzeb pracowników.

Zobacz: Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

Źródło: Creandi.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA