REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak kontrolować wydatki na paliwo?

paliwo tankowanie Fot. Fotolia
paliwo tankowanie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ponoszone przez firmy na paliwo stanowią znaczną część wydatków związanych utrzymaniem floty. Ceny paliwa przez lata rosły w zawrotnym tempie przez co utrzymanie firmowych samochodów stanowi coraz większe wyzwanie. O to kilka rozwiązań, które pomogą zredukować koszty związane z ich użytkowaniem.

Karty paliwowe

Jednym z najbardziej znanych rozwiązań dotyczącym analizy i redukcji kosztów na wydatki związane z paliwem są karty paliowe. Umożliwiają one sprawne zarządzanie posiadanym taborem. Oferują je praktycznie wszystkie większe i bardziej znane stacje benzynowe. Jakie są ich plusy? Przede wszystkim firmy posiadające karty flotowe mogą liczyć na atrakcyjne rabaty nie tylko na paliwo, ale równie często na inne usługi i towary. Dodatkową korzyścią jest transakcja w formie bezgotówkowej. Często też zdarza się, że firmy otrzymują odroczony termin płatności co w wielu sytuacjach ułatwia funkcjonowanie firmy. Dodatkowo taka forma płatności pozwala na oszczędność czasu i gwarantuje wygodę.

REKLAMA

REKLAMA

Eco Driving ulgą dla portfela

Eco Driving narodził się w Finlandii. W pozostałych krajach Europy zyskuje coraz większe zainteresowanie, szczególnie w obliczu pogłębiającego się efektu cieplarnianego oraz rosnących cen paliwa. Zastosowanie się do ekonomicznych zasad jazdy może zaowocować oszczędnościami od 5 do nawet 30%.

Coraz  więcej  ośrodków szkoleniowych  oferuje  kursy z  ekonomicznej  jazdy.  Powinny zainteresować się nimi także osoby odpowiedzialne  za  zarządzanie flotami  samochodowymi. Przeszkolenie  pracowników w zakresie Eco Drivingu przyniesie spore  oszczędności,  zwłaszcza w odniesieniu do liczby firmowych aut. - Zakładając, że  efektem  takiego  szkolenia  będzie  zmniejszenie  zużycia  paliwa  o  ok.  20%,  przy  100  firmowych samochodach oszczędności sięgną nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. A przecież Eco Driving to nie tylko ulga dla portfela, ale także bezpieczniejsza jazda – zmniejsza się ryzyko spowodowania wypadku przez pracownika.

Zobacz: Outsourcing aut firmowych coraz popularniejszy

REKLAMA


Od 8.00 do 16.00

Jedną z metod optymalizacji koszów poniesionych na paliwo oddanie do dyspozycji auta firmowego jedynie w godzinach pracy. Wiele firm daje swoim pracownikom do dyspozycji samochód, którym mogą przemieszczać się w ramach wykonywania swoich zadań służbowych tylko pomiędzy np. 8.00 a 16.00. Najczęściej metoda ta jest stosowana, gdy zakres obowiązków pracowników nie wiąże się z częstymi podróżami. W ten sposób można na bieżąco kontrolować zużycie paliwa i dokonywać zmian w organizacji użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Big Brother w firmie

Znaczna część właścicieli firm, w których auta wykorzystywane są codziennie lub posiadają klika pojazdów decyduje się na zamontowanie monitoringu pojazdów. Jak się okazuje nie zawsze jest on skrzętnie ukrywany przed pracownikami i nie zawsze służy tylko i wyłącznie do kontroli pracowników.  Wiele pracodawców decyduje się na zakup monitoringu pojazdu przede wszystkim po to, aby móc dokładnie zoptymalizować trasy jakimi poruszają się kierowcy – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl. Daje to możliwość racjonalnego doboru tras bądź ich korekty. Oszczędzamy w ten sposób nie tylko czas, ale i wydatki związane z kosztami poniesionymi na paliwo maleją – dodaje M. Słodownik. Posiadając monitoring pojazdów właściciel aut zyskuje znaczne ułatwienie w zarządzaniu flotą pojazdów.

Wybierając sposób kontroli wydatków należy pamiętać o zdrowym rozsądku. Ważne jest również to, aby metodę rozliczania odpowiednio dopasować do charakteru prowadzonej działalności oraz potrzeb pracowników.

Zobacz: Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

Źródło: Creandi.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA