REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak kontrolować wydatki na paliwo?

paliwo tankowanie Fot. Fotolia
paliwo tankowanie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ponoszone przez firmy na paliwo stanowią znaczną część wydatków związanych utrzymaniem floty. Ceny paliwa przez lata rosły w zawrotnym tempie przez co utrzymanie firmowych samochodów stanowi coraz większe wyzwanie. O to kilka rozwiązań, które pomogą zredukować koszty związane z ich użytkowaniem.

Karty paliwowe

Jednym z najbardziej znanych rozwiązań dotyczącym analizy i redukcji kosztów na wydatki związane z paliwem są karty paliowe. Umożliwiają one sprawne zarządzanie posiadanym taborem. Oferują je praktycznie wszystkie większe i bardziej znane stacje benzynowe. Jakie są ich plusy? Przede wszystkim firmy posiadające karty flotowe mogą liczyć na atrakcyjne rabaty nie tylko na paliwo, ale równie często na inne usługi i towary. Dodatkową korzyścią jest transakcja w formie bezgotówkowej. Często też zdarza się, że firmy otrzymują odroczony termin płatności co w wielu sytuacjach ułatwia funkcjonowanie firmy. Dodatkowo taka forma płatności pozwala na oszczędność czasu i gwarantuje wygodę.

REKLAMA

REKLAMA

Eco Driving ulgą dla portfela

Eco Driving narodził się w Finlandii. W pozostałych krajach Europy zyskuje coraz większe zainteresowanie, szczególnie w obliczu pogłębiającego się efektu cieplarnianego oraz rosnących cen paliwa. Zastosowanie się do ekonomicznych zasad jazdy może zaowocować oszczędnościami od 5 do nawet 30%.

Coraz  więcej  ośrodków szkoleniowych  oferuje  kursy z  ekonomicznej  jazdy.  Powinny zainteresować się nimi także osoby odpowiedzialne  za  zarządzanie flotami  samochodowymi. Przeszkolenie  pracowników w zakresie Eco Drivingu przyniesie spore  oszczędności,  zwłaszcza w odniesieniu do liczby firmowych aut. - Zakładając, że  efektem  takiego  szkolenia  będzie  zmniejszenie  zużycia  paliwa  o  ok.  20%,  przy  100  firmowych samochodach oszczędności sięgną nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. A przecież Eco Driving to nie tylko ulga dla portfela, ale także bezpieczniejsza jazda – zmniejsza się ryzyko spowodowania wypadku przez pracownika.

Zobacz: Outsourcing aut firmowych coraz popularniejszy

REKLAMA


Od 8.00 do 16.00

Jedną z metod optymalizacji koszów poniesionych na paliwo oddanie do dyspozycji auta firmowego jedynie w godzinach pracy. Wiele firm daje swoim pracownikom do dyspozycji samochód, którym mogą przemieszczać się w ramach wykonywania swoich zadań służbowych tylko pomiędzy np. 8.00 a 16.00. Najczęściej metoda ta jest stosowana, gdy zakres obowiązków pracowników nie wiąże się z częstymi podróżami. W ten sposób można na bieżąco kontrolować zużycie paliwa i dokonywać zmian w organizacji użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Big Brother w firmie

Znaczna część właścicieli firm, w których auta wykorzystywane są codziennie lub posiadają klika pojazdów decyduje się na zamontowanie monitoringu pojazdów. Jak się okazuje nie zawsze jest on skrzętnie ukrywany przed pracownikami i nie zawsze służy tylko i wyłącznie do kontroli pracowników.  Wiele pracodawców decyduje się na zakup monitoringu pojazdu przede wszystkim po to, aby móc dokładnie zoptymalizować trasy jakimi poruszają się kierowcy – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl. Daje to możliwość racjonalnego doboru tras bądź ich korekty. Oszczędzamy w ten sposób nie tylko czas, ale i wydatki związane z kosztami poniesionymi na paliwo maleją – dodaje M. Słodownik. Posiadając monitoring pojazdów właściciel aut zyskuje znaczne ułatwienie w zarządzaniu flotą pojazdów.

Wybierając sposób kontroli wydatków należy pamiętać o zdrowym rozsądku. Ważne jest również to, aby metodę rozliczania odpowiednio dopasować do charakteru prowadzonej działalności oraz potrzeb pracowników.

Zobacz: Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

Źródło: Creandi.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA