REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować samochód i kierowcę flotowego do jazdy zimą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mirek Gumula
Szkoła Jazdy Subaru
Szkoła Jazdy Subaru
Kursy z doskonalenia techniki jazdy
Jak przygotować samochód i kierowcę flotowego do jazdy zimą
Jak przygotować samochód i kierowcę flotowego do jazdy zimą

REKLAMA

REKLAMA

Zima to okres zdecydowanie najtrudniejszy dla kierowców. To właśnie wtedy dochodzi najczęściej do wypadków, choć większość z nich nie jest aż tak groźna jak te z okresu jesiennego czy letniego. Co sprawia, że popełniamy tak wiele błędów zimą?

Każdy zdecydowanie powie, że jest ślisko. I macie rację. Wszyscy o tym wiemy, ale ja sięgnąłbym głębiej do sedna problemu. Przecież wypadek to nic innego jak splot nieszczęśliwych wydarzeń – bardzo rzadko jednego. Śliska nawierzchnia to tylko jeden element. A zatem jeśli dobrze się przygotujemy do jazdy zimą to z całą pewnością można powiedzieć, że do celu dojedziemy bezpiecznie.

REKLAMA

Warto, więc zwrócić uwagę na kilka zasadniczych elementów przygotowujących nasz samochód do jazdy zimą.

Pierwszym z nich jest jego stan techniczny. Tu zakładam, że samochód jest w pełni sprawny technicznie. Inne rozwiązanie nie zapewni nam pełnego bezpieczeństwa w tym zakresie. Skupmy się, więc na dobrej jakości czterech zimowych oponach. Ich minimalna głębokość bieżnika nie powinna w najpłytszym jego miejscu spaść poniżej 4 milimetrów.

O takich oczywistościach każdy kierowca wie. Niewielu jednak jest świadomych jak diametralnie zmienia się trakcja samochodu, gdy opona zimowa jest starsza niż 4 lata.

Czy też wtedy, gdy wyposażyliśmy nasz samochód w opony różnych modeli lub o znacznej różnicy w głębokości bieżnika. O ile w pierwszym przypadku tracimy w zasadzie tylko albo aż przyczepność to już druga sytuacja może dla nas być niebezpieczna. Taki samochód szczególnie w trudnych sytuacjach może zachowywać się nieprzewidywalnie (zdecydowanie łatwiej wprowadzić go w poślizg, podobnie jak wtedy, gdy jedna z opon ma mniejsze ciśnienie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy zatem. W przypadku opon poza głębokością bieżnika niezwykle ważnym elementem jest ich wiek, równomierne zużycie oraz prawidłowe ciśnienie.

REKLAMA

Należy również zwrócić uwagę na widoczność. Zaczynamy więc od uzupełnienia zbiornika do spryskiwaczy płynem zimowym. Zastanówmy się również, czy pióra naszych wycieraczek nie rozmazują brudu na szybie. Kolejnym elementem znacząco wpływającym na widoczność jest oczywiście odśnieżenie/odlodzenie wszystkich szyb samochodowych. Dla własnego komfortu zaopatrzmy się w skrobaczkę do szyb oraz miotełkę.

Uwaga! W trakcie odśnieżania szyb nie zapomnijmy o oczyszczeniu maski wraz z wlotami powietrza i dyszami spryskiwaczy. W czasie jazdy zdmuchiwany z maski śnieg będzie skutecznie ograniczał nam widoczność. Bezwzględnie musimy oczyścić z warstwy śniegu dach – to już nakaz wynikający z obowiązujących przepisów. Ma on jednak takie samo uzasadnienie jak w przypadku zaśnieżonej maski, choć ograniczenie widoczności nie dotyczy nas, lecz innych uczestników ruchu.

Polecamy: Jak zima wpływa na flotę firmową

Niemałym problemem są parujące szyby. Przyczyną tego zjawiska jest wilgoć znajdująca się w samochodzie. W okresie zimowym największe pokłady wilgoci znajdują się chodniczkach samochodowych. Problem z reguły nie istnieje, gdy samochód wyposażony jest w klimatyzację, która w czasie swojej pracy osusza powietrze. Nieliczni jednak przedstawiciele handlowi dysponują takim wyposażeniem. Jak sobie w takim przypadku radzić?

Kluczową rolę do odegrania oczywiście poza kierowcami mają w tym przypadku fleet managerowie. Powinni oni wyposażyć samochody bez klimatyzacji w gumowe chodniczki, które w przeciwieństwie do welurowych nie chłoną wilgoci i tym samym są łatwiejsze do osuszenia.

Stosując tych kilka sugestii wraz dbałością o nienaganny stan techniczny samochodu redukujemy do minimum całą paletę potencjalnych przyczyn mających wpływ na nasze bezpieczeństwo w czasie jazdy.

Teraz pozostaje przygotować samych siebie do jazdy, a więc krótka rozgrzewka, odpowiedni ubiór, pozycja za kierownicą i … no właśnie. Pozycja za kierownicą. Ponieważ jest to fundament naszej jazdy, dlatego kolejny artykuł poświęcę pozycji za kierownicą – w czasie jazdy samochodem rzecz jasna.

Polecamy: Ekodriving dla firm - technika jazdy - poradnik

Jak przygotować samochód i kierowcę flotowego do jazdy zimą
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

REKLAMA

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA