REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niezapowiedziana kontrola fiskusa w firmie

Lazarowicz Andrzej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Resort Finansów planuje wprowadzenie zmian w zakresie kontroli podatników przez urzędy skarbowe. Zgodnie z założeniami do projektu, w określonych sytuacjach fiskus będzie mógł skontrolować firmę bez wcześniejszego uprzedzenia. Kogo może spotkać niezapowiedziana kontrola fiskusa?

Wizyta fiskusa bez zapowiedzi?

Niezapowiedziana kontrola może mieć miejsce w sytuacji, gdy przedsiębiorca będzie starał się o zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego. Wizyta urzędników ma mieć na celu sprawdzenie, czy zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług rzeczywiście prowadzi działalność gospodarczą oraz dokonuje transakcji krajowych czy też międzynarodowych.

REKLAMA

W sytuacji takiej mogą zostać postawieni również podatnicy, którzy zawiesili swoją działalność gospodarczą. Fiskus będzie upoważniony do sprawdzenia, bez uprzedniego powiadomienia, czy przedsiębiorca rzeczywiście jej nie prowadzi i nie uzyskuje z jej tytułu przychodów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Skontrolowani mogą zostać również pracodawcy-płatnicy, celem sprawdzenia, czy wywiązują się ze swoich zobowiązań względem urzędu skarbowego, związanych z zatrudnianymi pracownikami.

W planach resortu finansów znajduje się również poszerzenie zakresu możliwości prowadzenia kontroli.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Koszty kontroli w firmie


Jak jest teraz?

REKLAMA


Również obecnie szczególnie ostrożni powinni być przedsiębiorcy starający się o zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego. Naczelnik urzędu skarbowego ma wówczas prawo do wszczęcia kontroli, w celu sprawdzenia, czy zwrot ten jest zasadny i czy jego kwota została właściwie wyliczona przez podatnika.

Jednak aktualne przepisy zobowiązują organy kontrolujące do doręczenia powiadomienia kontrolowanemu lub właściwemu pełnomocnikowi - w związku z czym podatnik zostaje uprzedzony o planowanej wizycie fiskusa. Powiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli dostarcza się co najmniej 7 dni przed jej rozpoczęciem (z wyłączeniem pewnych szczególnych sytuacji).

Zobacz: Kontrola w firmie - ograniczenia i limity czasowe

Wprowadzenie planowanych zmian znacząco rozszerzy uprawnienia organów sprawdzających. Zmniejszy się również ilość wyjątków dotyczących uprzedzania podatników o planowanej kontroli. Założenia do projektu są aktualnie w trakcie uzgodnień międzyresortowych i uzgodnień społecznych.

Zobacz: Opłacanie składek ZUS

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: wfirma.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA