REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona WWW to inwestycja w przyszłość firmy

Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w sieci jest teraz konieczna i oczywista dla większości przedsiębiorstw. Podstawą e-marketingu jest firmowa strona internetowa. Powinna ona nie tylko w sposób atrakcyjny prezentować firmę, jej usługi i oferowane produkty, ale też działać bezawaryjnie i pozwalać na stały kontakt z klientem.

Stworzenie firmowej strony internetowej nie jest łatwe. Taka inwestycja wymaga czasu i pieniędzy, jednak, gdy strona funkcjonuje prawidłowo - zysk jest gwarantowany.

REKLAMA

REKLAMA

Zyskowna strona WWW

Odpowiednio przygotowana strona internetowa przynosi zyski nie tylko finansowe, ale też wizerunkowe. Może skutkować oszczędnościami w tradycyjnych formach kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełną ofertę firmy w serwisie internetowym, nie będzie kierował pytań do pracowników firmy. Jest to oszczędność czasu pracy i pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników biura obsługi klienta. Informacje na temat usług i produktów przedsiębiorstwa zamieszczone w witrynie internetowej mogą w dużym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt książeczek, ulotek, folderów jest wysoki, a prezentacja na stronie internetowej to jedynie koszt jej przygotowania. Ponadto z treścią strony WWW może zapoznać się nieograniczona liczba osób.

Jeśli firma chce prowadzić jakiekolwiek działania e-marketingowe to strona WWW jest niezbędna. Klient, który kliknie w reklamę emitowaną w Internecie zostanie przekierowany do firmowej strony internetowej. Zanim więc przedsiębiorstwo poniesie koszty związane z reklamą w Sieci, powinno zadbać o profesjonalne przygotowanie serwisu. O to by zawierała wszelkie konieczne informacje na temat firmy, pełną ofertę, atrakcyjne zdjęcia produktów, schematy sposobu realizacji usług. Ważne jest także, by strona działała bezawaryjnie, oraz by klient mógł szybko i sprawnie zapoznać się z jej treścią. Gwarancją sukcesu w promocji w Internecie jest połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Sieci ze stroną internetową, która jest atrakcyjna wizualnie i działa prawidłowo.

REKLAMA

Przygotowanie strony WWW

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszt strony internetowej zależny jest od sposobu jej przygotowania. Jeśli firma zdecyduje się na zaprojektowanie serwisu samodzielnie, ponosi koszty związane z czasem pracy pracowników, nie tylko grafików komputerowych i programistów, ale też specjalistów odpowiedzialnych za stronę merytoryczną serwisu, testerów, administratorów, itd. Obliczając cenę takiego serwisu internetowego firma powinna wliczyć także koszty stałe, takie jak opłata za energię elektryczną, eksploatacja sprzętu komputerowego, czy zakup odpowiedniego oprogramowania. Cena zakupu zdjęć, grafik oraz prezentacji (np. video lub wykonanych w technologii Flash) to kolejne opłaty, które składają się na finalny koszt stworzenia strony internetowej. Oczywiście należy przewidzieć koszt administracji serwisem, a także cenę wprowadzania aktualizacji i modernizacji.

Jeśli przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, to może zlecić przygotowanie serwisu internetowego agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Agencja w sposób profesjonalny przygotuje stronę internetową firmy, zadba o spójność merytoryczną i wizualną projektu, wykona go zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy. Cena stworzenia witryny przez agencję jest jednak zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Gdy firma chce szybko przygotować stronę WWW np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, to powinna rozważyć inne - szybsze sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt

Jednym z najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej witryny internetowej jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt strony internetowej i uzupełnia go o materiały własne (logo, teksty, zdjęcia). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektóre firmy (np. NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl) oferują sprzedaż projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna. Model abonamentowy pozwala także na posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym firma płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych przedsiębiorstw.

Realne koszty

Koszt stworzenia strony WWW w agencji interaktywnej to zazwyczaj kwota od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Model abonamentowy pozwala na zakup strony w dużo korzystniejszej cenie (zazwyczaj jest to maksymalnie kilkaset złotych rocznie). Bez względu na to jednak, który model stworzenia firmowej strony WWW zostanie wybrany, to w porównaniu z innymi formami promocji, kwota inwestycji w stronę WWW nie jest wysoka. Emisja reklam telewizyjnych oraz radiowych to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Skuteczność strony WWW

Zestawiając tradycyjne formy promocji z reklamą w Internecie, warto zwrócić uwagę także na łatwość w mierzeniu efektywności reklam. Skuteczność strony WWW łatwo sprawdzić za pomocą statystyk pokazujących liczbę użytkowników odwiedzających serwis. Zamówienia złożone za pośrednictwem strony WWW przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. W Internecie z łatwością można znaleźć także narzędzia, które pozwalają na sprawdzenie, które elementy czy podstrony firmowego serwisu internetowego cieszą się największą popularnością. Korzystając z tej wiedzy można optymalizować serwis internetowy, by przyciągał jeszcze większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami.

Atuty strony WWW

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Twoja firmowa strona WWW

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Antoni Bielewicz

gp@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA