REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona WWW to inwestycja w przyszłość firmy

Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w sieci jest teraz konieczna i oczywista dla większości przedsiębiorstw. Podstawą e-marketingu jest firmowa strona internetowa. Powinna ona nie tylko w sposób atrakcyjny prezentować firmę, jej usługi i oferowane produkty, ale też działać bezawaryjnie i pozwalać na stały kontakt z klientem.

Stworzenie firmowej strony internetowej nie jest łatwe. Taka inwestycja wymaga czasu i pieniędzy, jednak, gdy strona funkcjonuje prawidłowo - zysk jest gwarantowany.

REKLAMA

Zyskowna strona WWW

REKLAMA

Odpowiednio przygotowana strona internetowa przynosi zyski nie tylko finansowe, ale też wizerunkowe. Może skutkować oszczędnościami w tradycyjnych formach kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełną ofertę firmy w serwisie internetowym, nie będzie kierował pytań do pracowników firmy. Jest to oszczędność czasu pracy i pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników biura obsługi klienta. Informacje na temat usług i produktów przedsiębiorstwa zamieszczone w witrynie internetowej mogą w dużym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt książeczek, ulotek, folderów jest wysoki, a prezentacja na stronie internetowej to jedynie koszt jej przygotowania. Ponadto z treścią strony WWW może zapoznać się nieograniczona liczba osób.

Jeśli firma chce prowadzić jakiekolwiek działania e-marketingowe to strona WWW jest niezbędna. Klient, który kliknie w reklamę emitowaną w Internecie zostanie przekierowany do firmowej strony internetowej. Zanim więc przedsiębiorstwo poniesie koszty związane z reklamą w Sieci, powinno zadbać o profesjonalne przygotowanie serwisu. O to by zawierała wszelkie konieczne informacje na temat firmy, pełną ofertę, atrakcyjne zdjęcia produktów, schematy sposobu realizacji usług. Ważne jest także, by strona działała bezawaryjnie, oraz by klient mógł szybko i sprawnie zapoznać się z jej treścią. Gwarancją sukcesu w promocji w Internecie jest połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Sieci ze stroną internetową, która jest atrakcyjna wizualnie i działa prawidłowo.

Przygotowanie strony WWW

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Koszt strony internetowej zależny jest od sposobu jej przygotowania. Jeśli firma zdecyduje się na zaprojektowanie serwisu samodzielnie, ponosi koszty związane z czasem pracy pracowników, nie tylko grafików komputerowych i programistów, ale też specjalistów odpowiedzialnych za stronę merytoryczną serwisu, testerów, administratorów, itd. Obliczając cenę takiego serwisu internetowego firma powinna wliczyć także koszty stałe, takie jak opłata za energię elektryczną, eksploatacja sprzętu komputerowego, czy zakup odpowiedniego oprogramowania. Cena zakupu zdjęć, grafik oraz prezentacji (np. video lub wykonanych w technologii Flash) to kolejne opłaty, które składają się na finalny koszt stworzenia strony internetowej. Oczywiście należy przewidzieć koszt administracji serwisem, a także cenę wprowadzania aktualizacji i modernizacji.

Jeśli przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, to może zlecić przygotowanie serwisu internetowego agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Agencja w sposób profesjonalny przygotuje stronę internetową firmy, zadba o spójność merytoryczną i wizualną projektu, wykona go zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy. Cena stworzenia witryny przez agencję jest jednak zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Gdy firma chce szybko przygotować stronę WWW np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, to powinna rozważyć inne - szybsze sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt

Jednym z najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej witryny internetowej jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt strony internetowej i uzupełnia go o materiały własne (logo, teksty, zdjęcia). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektóre firmy (np. NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl) oferują sprzedaż projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna. Model abonamentowy pozwala także na posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym firma płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych przedsiębiorstw.

Realne koszty

Koszt stworzenia strony WWW w agencji interaktywnej to zazwyczaj kwota od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Model abonamentowy pozwala na zakup strony w dużo korzystniejszej cenie (zazwyczaj jest to maksymalnie kilkaset złotych rocznie). Bez względu na to jednak, który model stworzenia firmowej strony WWW zostanie wybrany, to w porównaniu z innymi formami promocji, kwota inwestycji w stronę WWW nie jest wysoka. Emisja reklam telewizyjnych oraz radiowych to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Skuteczność strony WWW

Zestawiając tradycyjne formy promocji z reklamą w Internecie, warto zwrócić uwagę także na łatwość w mierzeniu efektywności reklam. Skuteczność strony WWW łatwo sprawdzić za pomocą statystyk pokazujących liczbę użytkowników odwiedzających serwis. Zamówienia złożone za pośrednictwem strony WWW przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. W Internecie z łatwością można znaleźć także narzędzia, które pozwalają na sprawdzenie, które elementy czy podstrony firmowego serwisu internetowego cieszą się największą popularnością. Korzystając z tej wiedzy można optymalizować serwis internetowy, by przyciągał jeszcze większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami.

Atuty strony WWW

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Twoja firmowa strona WWW

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Antoni Bielewicz

gp@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

REKLAMA

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

REKLAMA

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA