REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona WWW to inwestycja w przyszłość firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w sieci jest teraz konieczna i oczywista dla większości przedsiębiorstw. Podstawą e-marketingu jest firmowa strona internetowa. Powinna ona nie tylko w sposób atrakcyjny prezentować firmę, jej usługi i oferowane produkty, ale też działać bezawaryjnie i pozwalać na stały kontakt z klientem.

Stworzenie firmowej strony internetowej nie jest łatwe. Taka inwestycja wymaga czasu i pieniędzy, jednak, gdy strona funkcjonuje prawidłowo - zysk jest gwarantowany.

REKLAMA

Zyskowna strona WWW

REKLAMA

Odpowiednio przygotowana strona internetowa przynosi zyski nie tylko finansowe, ale też wizerunkowe. Może skutkować oszczędnościami w tradycyjnych formach kontaktu z klientem. Klient, który znajdzie pełną ofertę firmy w serwisie internetowym, nie będzie kierował pytań do pracowników firmy. Jest to oszczędność czasu pracy i pieniędzy wydanych na zatrudnienie kolejnych pracowników biura obsługi klienta. Informacje na temat usług i produktów przedsiębiorstwa zamieszczone w witrynie internetowej mogą w dużym stopniu zastąpić drukowane materiały promocyjne. Koszt książeczek, ulotek, folderów jest wysoki, a prezentacja na stronie internetowej to jedynie koszt jej przygotowania. Ponadto z treścią strony WWW może zapoznać się nieograniczona liczba osób.

Jeśli firma chce prowadzić jakiekolwiek działania e-marketingowe to strona WWW jest niezbędna. Klient, który kliknie w reklamę emitowaną w Internecie zostanie przekierowany do firmowej strony internetowej. Zanim więc przedsiębiorstwo poniesie koszty związane z reklamą w Sieci, powinno zadbać o profesjonalne przygotowanie serwisu. O to by zawierała wszelkie konieczne informacje na temat firmy, pełną ofertę, atrakcyjne zdjęcia produktów, schematy sposobu realizacji usług. Ważne jest także, by strona działała bezawaryjnie, oraz by klient mógł szybko i sprawnie zapoznać się z jej treścią. Gwarancją sukcesu w promocji w Internecie jest połączenie skutecznych działań marketingowych i PRowych w Sieci ze stroną internetową, która jest atrakcyjna wizualnie i działa prawidłowo.

Przygotowanie strony WWW

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Koszt strony internetowej zależny jest od sposobu jej przygotowania. Jeśli firma zdecyduje się na zaprojektowanie serwisu samodzielnie, ponosi koszty związane z czasem pracy pracowników, nie tylko grafików komputerowych i programistów, ale też specjalistów odpowiedzialnych za stronę merytoryczną serwisu, testerów, administratorów, itd. Obliczając cenę takiego serwisu internetowego firma powinna wliczyć także koszty stałe, takie jak opłata za energię elektryczną, eksploatacja sprzętu komputerowego, czy zakup odpowiedniego oprogramowania. Cena zakupu zdjęć, grafik oraz prezentacji (np. video lub wykonanych w technologii Flash) to kolejne opłaty, które składają się na finalny koszt stworzenia strony internetowej. Oczywiście należy przewidzieć koszt administracji serwisem, a także cenę wprowadzania aktualizacji i modernizacji.

Jeśli przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, to może zlecić przygotowanie serwisu internetowego agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Agencja w sposób profesjonalny przygotuje stronę internetową firmy, zadba o spójność merytoryczną i wizualną projektu, wykona go zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy. Cena stworzenia witryny przez agencję jest jednak zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Gdy firma chce szybko przygotować stronę WWW np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, to powinna rozważyć inne - szybsze sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt

Jednym z najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej witryny internetowej jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt strony internetowej i uzupełnia go o materiały własne (logo, teksty, zdjęcia). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektóre firmy (np. NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl) oferują sprzedaż projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna. Model abonamentowy pozwala także na posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym firma płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych przedsiębiorstw.

Realne koszty

Koszt stworzenia strony WWW w agencji interaktywnej to zazwyczaj kwota od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Model abonamentowy pozwala na zakup strony w dużo korzystniejszej cenie (zazwyczaj jest to maksymalnie kilkaset złotych rocznie). Bez względu na to jednak, który model stworzenia firmowej strony WWW zostanie wybrany, to w porównaniu z innymi formami promocji, kwota inwestycji w stronę WWW nie jest wysoka. Emisja reklam telewizyjnych oraz radiowych to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

Skuteczność strony WWW

Zestawiając tradycyjne formy promocji z reklamą w Internecie, warto zwrócić uwagę także na łatwość w mierzeniu efektywności reklam. Skuteczność strony WWW łatwo sprawdzić za pomocą statystyk pokazujących liczbę użytkowników odwiedzających serwis. Zamówienia złożone za pośrednictwem strony WWW przekładają się bezpośrednio na zysk firmy. W Internecie z łatwością można znaleźć także narzędzia, które pozwalają na sprawdzenie, które elementy czy podstrony firmowego serwisu internetowego cieszą się największą popularnością. Korzystając z tej wiedzy można optymalizować serwis internetowy, by przyciągał jeszcze większą liczbę klientów. Formuła serwisu internetowego pozwala także na łatwą interakcję z użytkownikami.

Atuty strony WWW

Atuty posiadania strony WWW są niewątpliwe. Niskie, w porównaniu z innymi formami reklamy, koszty poniesione na zakup strony WWW w połączeniu z wysokimi zyskami to argumenty, które powinny przemawiać do każdej firmy. Koszt pozyskania klientów w przypadku tej formy promocji jest dużo niższy, niż w przypadku reklam tradycyjnych. Ważna jest także mierzalność efektów prowadzonych działań, która w przypadku stron internetowych jest bardzo wysoka. Oczywiście połączenie reklamy tradycyjnej z promocją za pośrednictwem strony WWW daje najlepszy efekt. Niewątpliwe jest natomiast to, że obecnie prowadzenie działań reklamowych firmy, bez posiadania strony WWW jest niemożliwe.

Twoja firmowa strona WWW

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Antoni Bielewicz

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

REKLAMA

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA