REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona WWW podstawową formą promocji firmy w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Strona WWW ułatwia klientom zapoznanie się z ofertą firmy. Bez wychodzenia z domu mogą wybrać produkt, zapoznać się z jego specyfikacją, skontaktować się z dostawcą i złożyć zamówienie.

Statystyki prowadzone przez Główny Urząd Statystyczny (www.stat.gov.pl) pokazują, że ponad 50 proc. polskich przedsiębiorstw ma stronę WWW prezentującą ich ofertę. Brak strony WWW jest równoznaczny z oddaniem części klientów konkurencji, która posiada swoją witrynę w Sieci. Koszt przygotowania serwisu internetowego może być obecnie niewielki, a zysk możliwy do osiągnięcia za jej pośrednictwem wysoki.

REKLAMA

Wygląd strony WWW

REKLAMA

Strona WWW to oferta firmy dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie przez 24 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu. Atrakcyjnie przygotowana strona, na której klienci mogą znaleźć wszystkie informacje na temat prowadzonej działalności, stanowi niewątpliwy atut firmy. Wygląd strony powinien być dopasowany zarówno do branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo, jak i do aktualnych trendów panujących w Internecie. Ważne też jest, by strona WWW zgodna była z identyfikacją wizualną firmy oraz odpowiadała wizerunkowi kreowanemu za pośrednictwem innych form przekazu. Przykładowo, jeśli logo znajdujące się na stronie WWW jest odmienne od logo stosowanego w pozostałych materiałach promocyjnych, warto zwrócić uwagę, by oba stosowane znaki graficzne były podobne wizualnie, by ich forma była spójna.

Standardowo na stronie WWW firmy powinna znaleźć się jej oferta, prezentacja produktów, dane identyfikacyjne oraz kontaktowe przedsiębiorstwa. Jednak to, jaką formę przyjmie prezentacja firmy zależy tylko od kreatywności twórców strony oraz od potrzeb przedsiębiorstwa. Przykładowo, gdy firma zajmuje się kreacją artystyczną najważniejsza będzie strona wizualna strony, znajdujące się na niej animacje, a także oryginalny sposób prezentacji portfolio. Natomiast dla firm, które swoim klientom pragną zaoferować wysoko wyspecjalizowany sprzęt medyczny - najważniejsza będzie klarowna prezentacja specyfikacji produktu, w której będą podkreślone najważniejsze cechy sprzętu, a także zdjęcia produktów oraz informacje na temat ich eksploatacji.

Strona WWW a klient

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Z punktu widzenia klienta, ważny jest oczywiście aspekt wizualny serwisu internetowego, najważniejsze jest jednak, by wszystkie informacje można było uzyskać w łatwy i szybki sposób. Jeśli na stronie WWW znajduje się bardzo interesująca prezentacja oferty (np. w technologii Flash), działa ona jednak zbyt wolno i nie jest funkcjonalna, to mimo atrakcyjnej formy część osób może zrezygnować z korzystania z serwisu. Ważne też by wszystkie elementy, które znajdują się na stronie funkcjonowały prawidłowo, a informacje na niej zawarte były prawdziwe i aktualne.

Kolejnym elementem, na który zwracają uwagę klienci podczas korzystania z witryny internetowej, są formy kontaktu z firmą za jej pośrednictwem. Najbardziej powszechnym sposobem komunikacji między klientami a firmą jest poczta elektroniczna. Na stronach zawsze znajduje się też formularz kontaktowy, a część firm pozwala na kontakt za pośrednictwem czatu lub komunikatorów internetowych (skype, tlen, gadu-gadu).

Tworzenie strony WWW

Stworzenie strony WWW tylko z pozoru wydaje się być proste. Aby samodzielnie wykonać profesjonalny serwis internetowy, konieczna jest jednak znajomość języków programowania oraz co najmniej podstaw grafiki komputerowej, konieczna jest także umiejętność tworzenia i wykorzystywania baz danych. Zwykle zdarza się także, iż samodzielne wykonanie wydłuża całkowity czas przygotowania. Niewątpliwym plusem samodzielnego projektowania strony jest wpływ na jej ostateczny kształt, możliwość wprowadzania zmian na stronie samodzielnie, a także doskonała znajomość witryny.

Innym sposobem jest zlecenie przygotowania strony WWW agencji interaktywnej. Są to firmy wyspecjalizowane w tworzeniu aplikacji oraz stron internetowych. Serwis przygotowany przez agencję na pewno będzie profesjonalny, lecz często jego cena jest bardzo wysoka. Problem może także stanowić późniejsze administrowanie stroną WWW, jej aktualizacje lub modyfikacje treści.

Często firmy chcąc zaoszczędzić zlecają przygotowanie strony WWW studentom kierunków informatycznych. Jest to pozorna oszczędność. Serwis przygotowany przez studenta zwykle jest nieprofesjonalny. Wykorzystuje zdjęcia i grafiki, do których nie ma praw autorskich, a strona wykonana jest często za pomocą nielegalnego oprogramowania. Usługi wykonywane przez studentów są wątpliwe pod względem prawnym. Jedynym plusem strony WWW przygotowanej przez studenta jest jej niska cena.

Strona na abonament

Kolejnym sposobem na stworzenie firmowej strony WWW jest zakup gotowego projektu. Jest to szybki i sprawny sposób wykonania strony internetowej. Wystarczy zakupiony projekt graficzny uzupełnić o własne treści, zdjęcia, grafiki i dane. W ramach gotowych stron często dostępne są profesjonalnie przygotowane formularze kontaktowe, proste animacje czy galerie zdjęć.

Niektóre firmy (np. serwis nazwa.pl) oferują sprzedaż projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Koszt takiej strony jest niewielki, jest to określona kwota płatna raz w roku. Serwis można wybrać z wielu dostępnych, profesjonalnie przygotowanych projektów i dostosować go do własnych potrzeb. Administracja stroną odbywa się za pomocą specjalnie do tego celu stworzonego systemu CMS i nie wymaga wiedzy z zakresu programowania. Jest to najbardziej odpowiednie rozwiązanie dla firm, które chcą w szybki i łatwy sposób stworzyć profesjonalną stronę WWW. Niska cena odgrywa zdecydowanie rolę w przypadku firm, które dopiero zaczynają swoją działalność w Sieci, a strona WWW jest jedną z ich pierwszych inwestycji. Płatność określonej kwoty raz w roku jest dla nich wygodniejsza od jednorazowego wysokiego wydatku. Model abonamentowy zakupu strony WWW sprawdza się także, gdy firmy chcą w sposób szybki stworzyć firmowy serwis internetowy (np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej).

Zwróć uwagę

Ważne aspekty, na które warto zwrócić uwagę to: czy w cenę zakupionego serwisu internetowego wliczony jest serwer oraz czy w ramach strony znajduje się system do zarządzania jej treścią, czyli tzw. CMS. Serwer to przestrzeń, na której utrzymywana jest strona WWW. To z niego przeglądarki pobierają wszystkie pliki, które składają się na stronę. Natomiast dzięki systemowi CMS, można w łatwy sposób zmieniać i aktualizować stronę internetową.

Bardzo ważna jest także kwestia zgodności zakupionych materiałów z prawem. Wszystkie materiały (zdjęcia, grafiki itp.) znajdujące się na stronie powinny być własnością firmy, która sprzedaje projekt strony WWW. Wraz z zakupem projektu, prawa powinny zostać przeniesione na przedsiębiorstwo, które dokonuje zakupu.

Strona WWW dla firmy

Obojętnie czy strona WWW, zakupiona została w modelu abonamentowym, w agencji interaktywnej, czy też wykonana samodzielnie, stanowi formę promocji firmy. Ważne, by prezentowała ją w odpowiedni sposób, by znajdujące się w niej informacje skłaniały klientów do korzystania z serwisu, a co za tym idzie do korzystania z usług firmy. Profesjonalizm czy też jego brak w wykonaniu strony, wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów. Dlatego bardzo ważny jest wybór sposobu wykonania serwisu, dobór zdjęć, grafik oraz tekstów, które się w nim znajdą. Tworzenie firmowej strony WWW to inwestycja, której koszt nie musi być wysoki, natomiast zysk jest gwarantowany.

ANTONI BIELEWICZ

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA