REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać domenę i wykonać stronę www dla firmy

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zanim rozpoczniesz biznes w sieci, wybierz nazwę domeny i miejsce na serwerze. Start może kosztować cię nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Działalność reklamową zacznij od reklamy w wyszukiwarkach.

Ponad 11 mln użytkowników największego serwisu społecznościowego w polskim internecie - nasza-klasa.pl - wciąż nie może wejść za jego pośrednictwem do serwisu Monetto.pl, w którym każdy każdemu może pożyczyć pieniądze na procent. Firmy podpisały umowę o współpracy blisko dwa miesiące temu, ale Monetto wciąż nie wykorzystuje ogromnej bazy użytkowników naszej-klasy, wyświetlając na przykład na stronie głównej serwisu baner lub link do Monetto. Dlaczego?

REKLAMA

- Gdybyśmy to zrobili, groziłoby nam zapchanie serwerów - przyznaje wprost Łukasz Banach, prezes spółki Pender, właściciela serwisu Monetto.pl.

Tłumaczy, że nawet w przypadku serwisów dużo mniejszych niż nasza-klasa, po umieszczeniu baneru zachęcającego do wejścia na Monetto, ruch i liczba użytkowników wchodząca na serwis jest duża.

- Jednak w przypadku potencjału naszej-klasy, która ma 70 mld odsłon miesięcznie, na początku liczba wejść do naszego serwisu byłaby ogromna, choćby ze względu na efekt nowości i ciekawość użytkowników. A to mogłoby spowodować problemy nawet dla naszych serwerów, które są gotowe na obsługę naprawdę dużego ruchu użytkowników - tłumaczy Łukasz Banach, dodając, że Monetto.pl w ciągu kilku tygodni planuje akcje marketingową i będzie zachęcać użytkowników naszej-klasy do odwiedzin, stosując jednak metody targetowania reklam do określonych grup osób.

Jak wybrać serwer

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Potencjalna skala działania to jeden z podstawowych czynników, jaki powinna brać pod uwagę nowa firma planująca działalność w internecie. Nasza-klasa (polski klon amerykańskiego serwisu Classmates.com) zdobywała użytkowników w tak zawrotnym tempie, że jego właściciele nie nadążali z rozbudową zaplecza serwerowego. Strona często się zawieszała, a użytkownicy musieli długo czekać, zanim udało im się choćby zalogować. Dopiero gdy projekt wsparł inwestor, problem rozwiązano.

Przed wyzwaniem, jakim jest dobór odpowiedniej pojemności serwera i przygotowania projektu strony internetowej, stoją wszyscy przedsiębiorcy, którzy planują uruchomić biznes w sieci.

Zdaniem Łukasza Banacha z Monetto.pl dla start-upu, który na początku nie będzie musiał zmierzyć się z milionami odwiedzin, wystarczy zarezerwować serwer niededykowany, którego koszty są niewielkie.

- Wahają się między kilkaset a tysiącem złotych miesięcznie - mówi.

Potrzeby firm są coraz większe

REKLAMA

- Kiedyś wystarczył 1 GB powierzchni serwera na dwa lata. Dzisiaj nawet bardzo małe firmy potrzebują kilkanaście gigabajtów. Związane jest to m.in. z dużą ilością materiałów promocyjnych udostępnianych poprzez strony www - głównie filmów i prezentacji. Rośnie też w szybkim tempie liczba wysyłanych e-maili z dużymi załącznikami - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.

W ofercie firm, które zajmują się profesjonalnym hostingiem, czyli udostępnianiem i zarządzaniem serwerami, znaleźć można oferty o pojemności od 1 GB do 30 GB. Domeny.pl na przykład w najmniejszym pakiecie oferują 15 GB i możliwość podpięcia do dwóch domen. Dla firm bardziej wymagających jest pakiet 30 GB z obsługą dziesięciu domen, a w przypadku dużych firm i korporacji można wynająć nawet serwer 60 GB z nieograniczoną liczbą domen. Najmniejszy pakiet hostingowy bez promocji (roczny abonament) kosztuje 249 zł netto. Z kolei w ofercie firmy Home.pl najtańsza oferta, jaką można znaleźć, kosztuje około 180 zł rocznie za serwer o pojemności 1 GB. Za profesjonalny serwis dedykowany o pojemności kilkuset gigabajtów trzeba zapłacić już około 2,1 tys. zł miesięcznie.

Ważna jest też wielkość transferu (szczególnie dla tych firm, z których stron będzie można pobierać różnego rodzaju materiały).

- 500-1000 GB transferu rocznie będzie wystarczające dla wielu przedsiębiorstw - uważa Marcin Majerek.

Jak wybrać domenę

Serwer to tylko zaplecze. Aby skutecznie prowadzić biznes, potrzebna jest domena. W Polsce ich liczba zwiększa się bardzo szybko. Według ostatniego raportu firmy Domeny.pl, w maju w polskim internecie zarejestrowana została milionowa domena. Tym samym Polska dołączyła do 16 krajów, w których liczba narodowych serwisów www przekroczyła 1 mln rejestracji. Dotychczas Polacy najchętniej wybierali domeny z rozszerzeniem -.pl (668 tys.), com.pl (196 tys.), net.pl (23 tys.) i waw.pl (16.5 tys.). W większości przypadków przedsiębiorstwa wybierają rodzime rozszerzenia adresów internetowych, np. .pl, com.pl, net.pl. Ale coraz więcej sięga też po domeny unijne - z rozszerzeniem .eu.

Zdaniem Marcina Majerka, aby zapewnić skuteczność marketingową, nazwa domeny powinna posiadać do ośmiu znaków i być jak najbardziej zbliżona do nazwy firmy.

- Poza tym unikajmy myślników i oczywiście skomplikowanych obcojęzycznych zwrotów - radzi.

Wśród małych i średnich firm coraz popularniejsze jest zjawisko rejestrowania kilku lub nawet kilkunastu domen z nazwą swojej firmy lub produktu. To forma zabezpieczenia przed konkurencją, która - znając nasze tajemnice i chcąc pokrzyżować nam plany - może wcześniej zarejestrować domenę o nazwie, którą planowaliśmy. Ale rejestracja wielu domen to także zabezpieczenie przed tzw. cybersquatterami, którzy rejestrują domeny znanych marek, chcąc je potem odsprzedać po zawyżonych cenach. Rejestracja domeny to koszt od 5 groszy do 30 zł (zależy od tego, czy jest oferowana w promocji).

Za ile strona

Jeśli mamy już domenę i serwer, na którym możemy ją umieścić, potrzebujemy programistów, którzy zaprojektują i przygotują nam stronę. Dla przymierzających się do uruchomienia niewielkiego sklepu internetowego na początku pomocne mogą być darmowe programy, które pozwalają zarządzać sprzedażą. Ale osób, które chcą działać na szeroką i profesjonalną skalę, nie ominie koszt wynajęcia programistów.

- Rozpiętość cenowa jest ogromna. Moim zdaniem najniższy koszt przygotowania już profesjonalnej aplikacji to 30-40 tys. zł. Ale im bardziej zaawansowany projekt i wymagania właściciela oraz tego, kto ten projekt przygotuje, tym koszt wyższy - może sięgnąć nawet 400 tys. zł - tłumaczy Łukasz Banach z Monetto.pl.

Rafał Agnieszczak, prezes serwisu Fotka.pl: - Udostępnienie w naszym serwisie reklam klientów sieci Zanox tylko podniosło przychody Fotki.pl

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA