REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w internecie jest coraz skuteczniejsza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w internecie jest obecnie jednym z podstawowych działań marketingowych każdej firmy. Statystyki potwierdzają skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma.

Raport Internet 2007 sporządzony przez IAB Polska podaje, że już ponad 40 proc. Polaków korzysta z internetu, 45 proc. internautów zrobiło w 2007 roku zakupy w sklepach internetowych, a wydatki na reklamę on-line wciąż rosną (w zeszłym roku wyniosły prawie 743 mln zł netto). Obecnie niemal każda firma uwzględnia w swoim budżecie koszty reklamy internetowej. Podczas planowania budżetu firmy na 2009 roku, warto zastanowić się, jak rozsądnie zarządzać funduszami przeznaczonymi na promocję w sieci.

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w sieci

Obecność przedsiębiorstwa w internecie powinna zacząć się od prawidłowego i stabilnego funkcjonowania firmowej strony WWW. To właśnie na nią kierowani są klienci, którzy klikną w reklamę zamieszczoną w sieci. To jej adres wpiszą w okno przeglądarki, gdy będą chcieli zapoznać się z ofertą firmy. Reklama w internecie bez strony WWW jest w zasadzie niemożliwa.

Strona WWW to pełna informacja na temat firmy oraz jej produktów, dostępna dla wszystkich klientów z każdego zakątka świata 24h na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dzięki stronie WWW można łatwiej i szybciej uaktualniać informacje o firmie, za jej pośrednictwem można także sprawniej kontaktować się z klientami. Wkład finansowy w stronę WWW jest jedną z pierwszych inwestycji w promocję w internecie. Niektóre firmy hostingowe (np. www.nazwa.pl), aby ułatwić firmom start w sieci, pozwalają na test stron WWW za darmo. Pozwala to na zbudowanie wizerunku firmy w internecie, pomijając koszty pierwszej inwestycji. Warto wykorzystać szansę stworzoną przez usługodawców hostingowych i rozważnie podejść do tworzenia firmowej strony WWW w internecie.

REKLAMA

Wszystkie decyzje związane ze stworzeniem strony WWW (zaczynając od wyboru domeny oraz serwera pod firmowy serwis internetowy, a na właściwym wyglądzie i kształcie strony kończąc) należy dobrze przemyśleć i podjąć z rozwagą. Stabilny serwer i dobrze dobrana do działalności firmy domena to fundamenty, na których można budować stronę przedsiębiorstwa. Tak jak solidne fundamenty decydują o stabilności budynku, tak odpowiednia domena i optymalny serwer są podstawą do efektywnego funkcjonowania wirtualnej siedziby firmy. Chcąc zbudować profesjonalny wizerunek w sieci, stoisz przed podjęciem trzech ważnych decyzji: wyborem domeny, serwera oraz serwisu WWW.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 1 - Domena

Domena jest adresem firmowego serwisu WWW (np. www.netart.pl, www.nazwa.pl), po jej wpisaniu w przeglądarkę klient przenoszony jest na stronę internetową firmy. Dobra domena powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania dla klientów. Warto wybrać krótką domenę, która bezpośrednio kojarzy się z prowadzoną działalnością, dzięki temu internauci łatwiej trafią na właściwą stronę WWW.

Rozpoznawalna domena to sukces w promocji firmy w internecie. Dlatego, aby zwiększyć popularność firmowej domeny, warto promować stronę WWW od samego początku pod jednym głównym adresem. Adres strony internetowej zamieszczany na rozmaitych firmowych dokumentach, wizytówkach, papierze firmowym czy też gadżetach, wręczanych klientom oraz kontrahentom, zwiększy rozpoznawalność domeny, a co za tym idzie, marki. Równocześnie warto zarejestrować pakiet domen, które potencjalni klienci mogą użyć szukając firmy. Zarówno domen z użyciem różnych nazw, jak i z użyciem różnych rozszerzeń. Jeśli domena główna to www.twojafirma.pl, to warto zarejestrować domeny z rozszerzeniami.eu, .com, .com.pl, a także domeny www.twojprodukt.pl, www.twojabranza.eu itp.

Zarejestrowane domeny można przekierować na jedną lub kilka różnych stron WWW.

Koszt domeny zależy od jej typu oraz od rejestratora, u którego zostanie zarejestrowana. Polscy rejestratorzy domen prześcigają się w promocjach oferowanych klientom, rejestracja domeny na pierwszy rok to koszt wysokości kilku lub kilkunastu groszy. Niektóre firmy pozwalają nawet na test domen za darmo przez rok.

Krok 2 - Serwer

Serwer służy m.in. do przechowywania i udostępniania strony WWW przeglądarkom. To na nim zamieszczamy firmowy serwis WWW, aby był dostępny dla wszystkich użytkowników internetu. Przed zakupem serwera warto sprawdzić jego parametry. Wysokie parametry gwarantują jego bezawaryjność, a co za tym idzie, stabilność strony WWW. Najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę, to powierzchnia dyskowa serwera, transfer, zabezpieczenie przed spamem i wirusami. Warto sprawdzić też liczbę domen, którą można dopisać do serwera, gdyż nawet jeśli na serwerze znajdować się będzie jeden serwis WWW, to może do niego kierować kilka lub kilkanaście domen.

Decyzja o zakupie serwera to przede wszystkim wybór między serwerem wirtualnym, hostingiem a serwerem dedykowanym. W tym celu należy zapoznać się z ofertą poszczególnych firm świadczących usługi hostingowe i porównać parametry oraz ceny serwerów. Wybór serwera zależy od potrzeb strony WWW, przykładowo strona o dużej liczbie użytkowników wymaga wyższego transferu, a serwis WWW, na którym znajduje się wiele materiałów multimedialnych wymaga większej powierzchni dyskowej.

Krok 3 - Strona WWW

Strona internetowa jest wirtualną siedzibą firmy. Możesz zamieścić na niej wszelkie informacje dotyczące oferty, produktów, cenników - ilość danych, które mogą znaleźć się na stronie WWW, jest właściwie nieograniczona. Kontakt z klientem za pośrednictwem WWW może przybierać różne formy (formularz kontaktowy, e-mail, chat, skype, komunikator), ale zawsze jest szybszy i sprawniejszy od tradycyjnych form kontaktu.

Obecnie większość Polaków ma dostęp do internetu i aktywnie go wykorzystuje, robiąc zakupy w sklepach internetowych, szukając informacji w sieci o poszczególnych produktach, porównując oferty. Warto więc zadbać o to, by korzystając ze strony internauci znaleźli wszystkie najbardziej potrzebne informacje na temat firmy i jej oferty. Dane zawarte na stronie powinny być obszerne i aktualne.

Cena strony WWW uzależniona jest od tego, czy stworzymy ją sami, czy też zlecimy jej przygotowanie firmie zewnętrznej. Oczywiście koszt samodzielnego wykonania firmowego serwisu jest zdecydowanie niższy. Wiąże się to jednak często z wydłużeniem czasu przygotowania strony oraz mniejszym jej dopracowaniem, wymaga też znajomości języków programowania (html, PHP) oraz co najmniej podstaw grafiki komputerowej. Warto się zastanowić nad inwestycją w stronę WWW, gdyż profesjonalizm jej wykonania wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów.

Inwestycja w sieci

Rośnie waga promocji firmy w internecie, a serwis WWW jest podstawą, od której zaczynają się wszystkie działania promocyjne w sieci. Do każdej reklamy internetowej podpinany jest link, który prowadzi do firmowej strony internetowej. Warto więc zadbać o to, by strona internetowa godnie reprezentowała firmę. Budowę dobrego serwisu WWW warto zacząć od solidnych podstaw, czyli odpowiednio dobranej domeny oraz bezawaryjnie działającego serwera WWW. Na koniec najważniejsze, czyli firmowy serwis internetowy, który powinien być pełną wizytówką firmy. Inwestycja w stronę WWW oraz całe jej zaplecze, w postaci serwera i domeny, nie musi być wysoka, a korzyść z posiadania wirtualnej siedziby firmy nie podlega wątpliwościom.

FIRMA W INTERNECIE

Przez osiem najbliższych tygodni Gazeta Prawna we współpracy z firmą NetArt wprowadzać będzie w tajniki funkcjonowania firmy w internecie. Postaramy się przedstawić wszelkie informacje na temat firmowych stron WWW, hostingu oraz domen internetowych, które pozwolą na wybór właściwych usług, a co za tym idzie, na efektywne zaistnienie firmy w sieci. Zachęcamy do zapoznania się z cyklem artykułów dotyczących usług internetowych w Polsce oraz ich wpływu na działanie przedsiębiorstwa.

Reklama w internecie

743 mln zł

Wyniosły w ubiegłym roku w Polsce wydatki na reklamę on-line

Internet krok po kroku

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

ANTONI BIELEWICZ

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA