REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w internecie jest coraz skuteczniejsza

Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w internecie jest obecnie jednym z podstawowych działań marketingowych każdej firmy. Statystyki potwierdzają skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma.

Raport Internet 2007 sporządzony przez IAB Polska podaje, że już ponad 40 proc. Polaków korzysta z internetu, 45 proc. internautów zrobiło w 2007 roku zakupy w sklepach internetowych, a wydatki na reklamę on-line wciąż rosną (w zeszłym roku wyniosły prawie 743 mln zł netto). Obecnie niemal każda firma uwzględnia w swoim budżecie koszty reklamy internetowej. Podczas planowania budżetu firmy na 2009 roku, warto zastanowić się, jak rozsądnie zarządzać funduszami przeznaczonymi na promocję w sieci.

REKLAMA

Promocja w sieci

REKLAMA

Obecność przedsiębiorstwa w internecie powinna zacząć się od prawidłowego i stabilnego funkcjonowania firmowej strony WWW. To właśnie na nią kierowani są klienci, którzy klikną w reklamę zamieszczoną w sieci. To jej adres wpiszą w okno przeglądarki, gdy będą chcieli zapoznać się z ofertą firmy. Reklama w internecie bez strony WWW jest w zasadzie niemożliwa.

Strona WWW to pełna informacja na temat firmy oraz jej produktów, dostępna dla wszystkich klientów z każdego zakątka świata 24h na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dzięki stronie WWW można łatwiej i szybciej uaktualniać informacje o firmie, za jej pośrednictwem można także sprawniej kontaktować się z klientami. Wkład finansowy w stronę WWW jest jedną z pierwszych inwestycji w promocję w internecie. Niektóre firmy hostingowe (np. www.nazwa.pl), aby ułatwić firmom start w sieci, pozwalają na test stron WWW za darmo. Pozwala to na zbudowanie wizerunku firmy w internecie, pomijając koszty pierwszej inwestycji. Warto wykorzystać szansę stworzoną przez usługodawców hostingowych i rozważnie podejść do tworzenia firmowej strony WWW w internecie.

Wszystkie decyzje związane ze stworzeniem strony WWW (zaczynając od wyboru domeny oraz serwera pod firmowy serwis internetowy, a na właściwym wyglądzie i kształcie strony kończąc) należy dobrze przemyśleć i podjąć z rozwagą. Stabilny serwer i dobrze dobrana do działalności firmy domena to fundamenty, na których można budować stronę przedsiębiorstwa. Tak jak solidne fundamenty decydują o stabilności budynku, tak odpowiednia domena i optymalny serwer są podstawą do efektywnego funkcjonowania wirtualnej siedziby firmy. Chcąc zbudować profesjonalny wizerunek w sieci, stoisz przed podjęciem trzech ważnych decyzji: wyborem domeny, serwera oraz serwisu WWW.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 1 - Domena

REKLAMA

Domena jest adresem firmowego serwisu WWW (np. www.netart.pl, www.nazwa.pl), po jej wpisaniu w przeglądarkę klient przenoszony jest na stronę internetową firmy. Dobra domena powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania dla klientów. Warto wybrać krótką domenę, która bezpośrednio kojarzy się z prowadzoną działalnością, dzięki temu internauci łatwiej trafią na właściwą stronę WWW.

Rozpoznawalna domena to sukces w promocji firmy w internecie. Dlatego, aby zwiększyć popularność firmowej domeny, warto promować stronę WWW od samego początku pod jednym głównym adresem. Adres strony internetowej zamieszczany na rozmaitych firmowych dokumentach, wizytówkach, papierze firmowym czy też gadżetach, wręczanych klientom oraz kontrahentom, zwiększy rozpoznawalność domeny, a co za tym idzie, marki. Równocześnie warto zarejestrować pakiet domen, które potencjalni klienci mogą użyć szukając firmy. Zarówno domen z użyciem różnych nazw, jak i z użyciem różnych rozszerzeń. Jeśli domena główna to www.twojafirma.pl, to warto zarejestrować domeny z rozszerzeniami.eu, .com, .com.pl, a także domeny www.twojprodukt.pl, www.twojabranza.eu itp.

Zarejestrowane domeny można przekierować na jedną lub kilka różnych stron WWW.

Koszt domeny zależy od jej typu oraz od rejestratora, u którego zostanie zarejestrowana. Polscy rejestratorzy domen prześcigają się w promocjach oferowanych klientom, rejestracja domeny na pierwszy rok to koszt wysokości kilku lub kilkunastu groszy. Niektóre firmy pozwalają nawet na test domen za darmo przez rok.

Krok 2 - Serwer

Serwer służy m.in. do przechowywania i udostępniania strony WWW przeglądarkom. To na nim zamieszczamy firmowy serwis WWW, aby był dostępny dla wszystkich użytkowników internetu. Przed zakupem serwera warto sprawdzić jego parametry. Wysokie parametry gwarantują jego bezawaryjność, a co za tym idzie, stabilność strony WWW. Najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę, to powierzchnia dyskowa serwera, transfer, zabezpieczenie przed spamem i wirusami. Warto sprawdzić też liczbę domen, którą można dopisać do serwera, gdyż nawet jeśli na serwerze znajdować się będzie jeden serwis WWW, to może do niego kierować kilka lub kilkanaście domen.

Decyzja o zakupie serwera to przede wszystkim wybór między serwerem wirtualnym, hostingiem a serwerem dedykowanym. W tym celu należy zapoznać się z ofertą poszczególnych firm świadczących usługi hostingowe i porównać parametry oraz ceny serwerów. Wybór serwera zależy od potrzeb strony WWW, przykładowo strona o dużej liczbie użytkowników wymaga wyższego transferu, a serwis WWW, na którym znajduje się wiele materiałów multimedialnych wymaga większej powierzchni dyskowej.

Krok 3 - Strona WWW

Strona internetowa jest wirtualną siedzibą firmy. Możesz zamieścić na niej wszelkie informacje dotyczące oferty, produktów, cenników - ilość danych, które mogą znaleźć się na stronie WWW, jest właściwie nieograniczona. Kontakt z klientem za pośrednictwem WWW może przybierać różne formy (formularz kontaktowy, e-mail, chat, skype, komunikator), ale zawsze jest szybszy i sprawniejszy od tradycyjnych form kontaktu.

Obecnie większość Polaków ma dostęp do internetu i aktywnie go wykorzystuje, robiąc zakupy w sklepach internetowych, szukając informacji w sieci o poszczególnych produktach, porównując oferty. Warto więc zadbać o to, by korzystając ze strony internauci znaleźli wszystkie najbardziej potrzebne informacje na temat firmy i jej oferty. Dane zawarte na stronie powinny być obszerne i aktualne.

Cena strony WWW uzależniona jest od tego, czy stworzymy ją sami, czy też zlecimy jej przygotowanie firmie zewnętrznej. Oczywiście koszt samodzielnego wykonania firmowego serwisu jest zdecydowanie niższy. Wiąże się to jednak często z wydłużeniem czasu przygotowania strony oraz mniejszym jej dopracowaniem, wymaga też znajomości języków programowania (html, PHP) oraz co najmniej podstaw grafiki komputerowej. Warto się zastanowić nad inwestycją w stronę WWW, gdyż profesjonalizm jej wykonania wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów.

Inwestycja w sieci

Rośnie waga promocji firmy w internecie, a serwis WWW jest podstawą, od której zaczynają się wszystkie działania promocyjne w sieci. Do każdej reklamy internetowej podpinany jest link, który prowadzi do firmowej strony internetowej. Warto więc zadbać o to, by strona internetowa godnie reprezentowała firmę. Budowę dobrego serwisu WWW warto zacząć od solidnych podstaw, czyli odpowiednio dobranej domeny oraz bezawaryjnie działającego serwera WWW. Na koniec najważniejsze, czyli firmowy serwis internetowy, który powinien być pełną wizytówką firmy. Inwestycja w stronę WWW oraz całe jej zaplecze, w postaci serwera i domeny, nie musi być wysoka, a korzyść z posiadania wirtualnej siedziby firmy nie podlega wątpliwościom.

FIRMA W INTERNECIE

Przez osiem najbliższych tygodni Gazeta Prawna we współpracy z firmą NetArt wprowadzać będzie w tajniki funkcjonowania firmy w internecie. Postaramy się przedstawić wszelkie informacje na temat firmowych stron WWW, hostingu oraz domen internetowych, które pozwolą na wybór właściwych usług, a co za tym idzie, na efektywne zaistnienie firmy w sieci. Zachęcamy do zapoznania się z cyklem artykułów dotyczących usług internetowych w Polsce oraz ich wpływu na działanie przedsiębiorstwa.

Reklama w internecie

743 mln zł

Wyniosły w ubiegłym roku w Polsce wydatki na reklamę on-line

Internet krok po kroku

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

ANTONI BIELEWICZ

gp@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska prezydencja w UE 2025: priorytety przedsiębiorców to m.in. wzmocnienie i ochrona jednolitego rynku UE w związku z rosnącą rolą Chin i wyborami prezydenckimi w USA

Już z początkiem 2025 roku Polska obejmie prezydencję w Radzie UE. Przedsiębiorcy widzą w tym szanse na kształtowanie unijnej polityki, wspieranie jednolitego rynku oraz odpowiedź na wyzwania związane z globalną konkurencją, rosnącą rolą Chin i zmianami politycznymi w USA. Wśród priorytetów są zwiększenie konkurencyjności UE, bezpieczeństwo energetyczne i poszerzenie Unii o Ukrainę i Mołdawię.

Regulacje ESG w transporcie. Z czym to się wiąże?

Branża TSL nie ma łatwo. Firmy z tego sektora muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Chodzi o poprawę standardów środowiskowych, społecznych i zarządzania korporacyjnego. Któe regulacje już są w Europie obowiązkowe, a na które jeszcze czekamy? I najważniejsze - ile trzeba na to wydać i co grozi za ignorowanie tych zmian? 

Na jakie reformy czeka rynek pracy?

Przedsiębiorcy oczekują większego wsparcia od rządu, zwłaszcza w kwestii aktywizacji grup niedoreprezentowanych na rynku pracy. Chcieliby również zmniejszenia kosztów zatrudnienia i zapewnienia dostępu do kandydatów z państw trzecich. Nawołują także do stworzenia warunków sprzyjających rozwojowi kompetencji i kwalifikacji zawodowych. 

Maksymalizacja bezpieczeństwa: Dlaczego oprogramowanie on-premise ma kluczowe znaczenie w świecie zdominowanym przez SaaS?

Jak wynika z szacunków Gartnera, już za 3 lata aż 75 proc. przedsiębiorstw będzie traktować tworzenie kopii zapasowych aplikacji typu SaaS (Oprogramowanie jako Usługa) jako wymóg krytyczny. Jeszcze w tym roku było to 15 proc . Ta istotna różnica wynika z oceny ryzyka. O ile oprogramowanie dostępne w modelu SaaS jest coraz częstszym wyborem organizacji na całym świecie, kluczowe staje się zapewnienie, że przechowywane tam dane są zarówno dobrze chronione, jak i możliwe do odzyskania. W tym kontekście zasadne może być pytanie o dostępne alternatywy, a zwłaszcza możliwość korzystania z tradycyjnego oprogramowania on-premise, które jest instalowane i zarządzane lokalnie.

REKLAMA

3 cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa. Jak ważna jest ochrona środowiska? [WYWIAD]

Co dziś często przesądza o wyborze kontrahenta? Jak ważna jest ochrona środowiska w świecie biznesu? Jakie proste rozwiązania mogą wprowadzić wszystkie przedsiębiorstwa branży ogrodniczej? O 3 głównych cechach innowacyjności opowiada członek zarządu przedsiębiorstwa W.Legutko, Adam Legutko.

Jak chronić firmowe pieniądze przez utratą wartości

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak uchronić swój kapitał w czasach wysokiej inflacji. Podobnie jak oni, ich pieniądze powinny pracować. Bank Pekao ma propozycję dla prowadzących działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub osobową z uproszczoną księgowością, pozwalającą łączyć wysokie oprocentowanie z elastycznością

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni?

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni? Szacuje się, że z tego rozwiązania skorzysta ok. 2,4 mln przedsiębiorców. Rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

REKLAMA

InPost Pay – rewolucyjna usługa dla Twojego e-sklepu

W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się i zwiększenie wygody zakupów dla klientów. InPost Pay to rozwiązanie, które może odmienić oblicze Twojego sklepu internetowego, pomagając zwiększyć konwersję dzięki nowoczesnym udogodnieniom. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć tę usługę i co możesz dzięki niej zyskać!

Wakacje składkowe 2024 tylko za grudzień. Wniosek trzeba złożyć już w listopadzie

Z wakacji składkowych w 2024 roku można skorzystać już tylko za grudzień. Natomiast wniosek trzeba złożyć już w listopadzie. Państwo opłaci składki za jeden miesiąc za mikroprzedsiębiorców i komorników sądowych. Jakie warunki trzeba spełnić?

REKLAMA