REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firmy w internecie jest coraz skuteczniejsza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Antoni Bielewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Promocja w internecie jest obecnie jednym z podstawowych działań marketingowych każdej firmy. Statystyki potwierdzają skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma.

Raport Internet 2007 sporządzony przez IAB Polska podaje, że już ponad 40 proc. Polaków korzysta z internetu, 45 proc. internautów zrobiło w 2007 roku zakupy w sklepach internetowych, a wydatki na reklamę on-line wciąż rosną (w zeszłym roku wyniosły prawie 743 mln zł netto). Obecnie niemal każda firma uwzględnia w swoim budżecie koszty reklamy internetowej. Podczas planowania budżetu firmy na 2009 roku, warto zastanowić się, jak rozsądnie zarządzać funduszami przeznaczonymi na promocję w sieci.

REKLAMA

Promocja w sieci

REKLAMA

Obecność przedsiębiorstwa w internecie powinna zacząć się od prawidłowego i stabilnego funkcjonowania firmowej strony WWW. To właśnie na nią kierowani są klienci, którzy klikną w reklamę zamieszczoną w sieci. To jej adres wpiszą w okno przeglądarki, gdy będą chcieli zapoznać się z ofertą firmy. Reklama w internecie bez strony WWW jest w zasadzie niemożliwa.

Strona WWW to pełna informacja na temat firmy oraz jej produktów, dostępna dla wszystkich klientów z każdego zakątka świata 24h na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dzięki stronie WWW można łatwiej i szybciej uaktualniać informacje o firmie, za jej pośrednictwem można także sprawniej kontaktować się z klientami. Wkład finansowy w stronę WWW jest jedną z pierwszych inwestycji w promocję w internecie. Niektóre firmy hostingowe (np. www.nazwa.pl), aby ułatwić firmom start w sieci, pozwalają na test stron WWW za darmo. Pozwala to na zbudowanie wizerunku firmy w internecie, pomijając koszty pierwszej inwestycji. Warto wykorzystać szansę stworzoną przez usługodawców hostingowych i rozważnie podejść do tworzenia firmowej strony WWW w internecie.

Wszystkie decyzje związane ze stworzeniem strony WWW (zaczynając od wyboru domeny oraz serwera pod firmowy serwis internetowy, a na właściwym wyglądzie i kształcie strony kończąc) należy dobrze przemyśleć i podjąć z rozwagą. Stabilny serwer i dobrze dobrana do działalności firmy domena to fundamenty, na których można budować stronę przedsiębiorstwa. Tak jak solidne fundamenty decydują o stabilności budynku, tak odpowiednia domena i optymalny serwer są podstawą do efektywnego funkcjonowania wirtualnej siedziby firmy. Chcąc zbudować profesjonalny wizerunek w sieci, stoisz przed podjęciem trzech ważnych decyzji: wyborem domeny, serwera oraz serwisu WWW.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 1 - Domena

REKLAMA

Domena jest adresem firmowego serwisu WWW (np. www.netart.pl, www.nazwa.pl), po jej wpisaniu w przeglądarkę klient przenoszony jest na stronę internetową firmy. Dobra domena powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania dla klientów. Warto wybrać krótką domenę, która bezpośrednio kojarzy się z prowadzoną działalnością, dzięki temu internauci łatwiej trafią na właściwą stronę WWW.

Rozpoznawalna domena to sukces w promocji firmy w internecie. Dlatego, aby zwiększyć popularność firmowej domeny, warto promować stronę WWW od samego początku pod jednym głównym adresem. Adres strony internetowej zamieszczany na rozmaitych firmowych dokumentach, wizytówkach, papierze firmowym czy też gadżetach, wręczanych klientom oraz kontrahentom, zwiększy rozpoznawalność domeny, a co za tym idzie, marki. Równocześnie warto zarejestrować pakiet domen, które potencjalni klienci mogą użyć szukając firmy. Zarówno domen z użyciem różnych nazw, jak i z użyciem różnych rozszerzeń. Jeśli domena główna to www.twojafirma.pl, to warto zarejestrować domeny z rozszerzeniami.eu, .com, .com.pl, a także domeny www.twojprodukt.pl, www.twojabranza.eu itp.

Zarejestrowane domeny można przekierować na jedną lub kilka różnych stron WWW.

Koszt domeny zależy od jej typu oraz od rejestratora, u którego zostanie zarejestrowana. Polscy rejestratorzy domen prześcigają się w promocjach oferowanych klientom, rejestracja domeny na pierwszy rok to koszt wysokości kilku lub kilkunastu groszy. Niektóre firmy pozwalają nawet na test domen za darmo przez rok.

Krok 2 - Serwer

Serwer służy m.in. do przechowywania i udostępniania strony WWW przeglądarkom. To na nim zamieszczamy firmowy serwis WWW, aby był dostępny dla wszystkich użytkowników internetu. Przed zakupem serwera warto sprawdzić jego parametry. Wysokie parametry gwarantują jego bezawaryjność, a co za tym idzie, stabilność strony WWW. Najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę, to powierzchnia dyskowa serwera, transfer, zabezpieczenie przed spamem i wirusami. Warto sprawdzić też liczbę domen, którą można dopisać do serwera, gdyż nawet jeśli na serwerze znajdować się będzie jeden serwis WWW, to może do niego kierować kilka lub kilkanaście domen.

Decyzja o zakupie serwera to przede wszystkim wybór między serwerem wirtualnym, hostingiem a serwerem dedykowanym. W tym celu należy zapoznać się z ofertą poszczególnych firm świadczących usługi hostingowe i porównać parametry oraz ceny serwerów. Wybór serwera zależy od potrzeb strony WWW, przykładowo strona o dużej liczbie użytkowników wymaga wyższego transferu, a serwis WWW, na którym znajduje się wiele materiałów multimedialnych wymaga większej powierzchni dyskowej.

Krok 3 - Strona WWW

Strona internetowa jest wirtualną siedzibą firmy. Możesz zamieścić na niej wszelkie informacje dotyczące oferty, produktów, cenników - ilość danych, które mogą znaleźć się na stronie WWW, jest właściwie nieograniczona. Kontakt z klientem za pośrednictwem WWW może przybierać różne formy (formularz kontaktowy, e-mail, chat, skype, komunikator), ale zawsze jest szybszy i sprawniejszy od tradycyjnych form kontaktu.

Obecnie większość Polaków ma dostęp do internetu i aktywnie go wykorzystuje, robiąc zakupy w sklepach internetowych, szukając informacji w sieci o poszczególnych produktach, porównując oferty. Warto więc zadbać o to, by korzystając ze strony internauci znaleźli wszystkie najbardziej potrzebne informacje na temat firmy i jej oferty. Dane zawarte na stronie powinny być obszerne i aktualne.

Cena strony WWW uzależniona jest od tego, czy stworzymy ją sami, czy też zlecimy jej przygotowanie firmie zewnętrznej. Oczywiście koszt samodzielnego wykonania firmowego serwisu jest zdecydowanie niższy. Wiąże się to jednak często z wydłużeniem czasu przygotowania strony oraz mniejszym jej dopracowaniem, wymaga też znajomości języków programowania (html, PHP) oraz co najmniej podstaw grafiki komputerowej. Warto się zastanowić nad inwestycją w stronę WWW, gdyż profesjonalizm jej wykonania wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów.

Inwestycja w sieci

Rośnie waga promocji firmy w internecie, a serwis WWW jest podstawą, od której zaczynają się wszystkie działania promocyjne w sieci. Do każdej reklamy internetowej podpinany jest link, który prowadzi do firmowej strony internetowej. Warto więc zadbać o to, by strona internetowa godnie reprezentowała firmę. Budowę dobrego serwisu WWW warto zacząć od solidnych podstaw, czyli odpowiednio dobranej domeny oraz bezawaryjnie działającego serwera WWW. Na koniec najważniejsze, czyli firmowy serwis internetowy, który powinien być pełną wizytówką firmy. Inwestycja w stronę WWW oraz całe jej zaplecze, w postaci serwera i domeny, nie musi być wysoka, a korzyść z posiadania wirtualnej siedziby firmy nie podlega wątpliwościom.

FIRMA W INTERNECIE

Przez osiem najbliższych tygodni Gazeta Prawna we współpracy z firmą NetArt wprowadzać będzie w tajniki funkcjonowania firmy w internecie. Postaramy się przedstawić wszelkie informacje na temat firmowych stron WWW, hostingu oraz domen internetowych, które pozwolą na wybór właściwych usług, a co za tym idzie, na efektywne zaistnienie firmy w sieci. Zachęcamy do zapoznania się z cyklem artykułów dotyczących usług internetowych w Polsce oraz ich wpływu na działanie przedsiębiorstwa.

Reklama w internecie

743 mln zł

Wyniosły w ubiegłym roku w Polsce wydatki na reklamę on-line

Internet krok po kroku

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

ANTONI BIELEWICZ

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

REKLAMA

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA