REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Znaki towarowe - nowe przepisy w 2016 r.

Dominika Sułecka
prawo, internet, znaki towarowe/ fot. Fotolia
prawo, internet, znaki towarowe/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

23 marca 2016 r. weszły w życie przepisy nowego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2424 z 16 grudnia 2015 r., które zmienia przepisy dotyczące wspólnotowych znaków towarowych. Czego konkretnie dotyczą zmiany?

Cele i założenia

Założeniem zmian jest zmodernizowanie systemu znaków towarowych w całej Unii Europejskiej. Przyczyną tak szerokiego zakresu modyfikacji jest konieczność dostosowania procedur do ery Internetu.

REKLAMA

Zmiany organizacyjno - techniczne

Ze zmian o charakterze organizacyjno technicznym warto zwrócić uwagę, na te w zakresie nazewnictwa. „Wspólnotowy znak towarowy” zastąpi teraz „znak towarowy Unii Europejskiej”. Nazwę zmieni również Urząd ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM), właściwy w sprawach znaków wspólnotowych, który teraz nazywał się będzie Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Co ważne, obniżone zostaną również opłaty urzędowe pobierane przez EUIPO, za rejestrację  i przedłużenie ochrony znaków towarowych Unii Europejskiej.

Zobacz również: Jak zarejestrować znak towarowy

Zmiany w procesowe

Jedną ze zmian w zakresie postępowania rozpoznawczego będzie wyeliminowane możliwości składania zgłoszeń unijnego znaku towarowego przez urzędy krajowe. Wprowadzona zostanie także regulacja dotycząca terminu składania uwag osób trzecich dotyczących zgłoszonego znaku. Dzięki przepisom rozporządzenia zmieniającego Urząd będzie miał do prawo ponownego podjęcia badania bezwzględnych podstaw odmowy rejestracji z własnej inicjatywy, w każdej chwili, do momentu rejestracji znaku. W zakresie sprzeciwu zmianie ulegnie data rozpoczęcia terminu na wniesienie sprzeciwu wobec rejestracji międzynarodowych z wyznaczeniem Unii Europejskiej. Od 23.03.2016 r. okres ten będzie się rozpoczynał po upływie 1 miesiąca od dnia publikacji zgłoszenia. Rozporządzenie eliminuje także konieczność badanie wstępnego w postępowaniu odwoławczym inter partes. Kluczowe zmiany czekają również procedurę związaną z uzyskaniem prawa ochronnego na znak towarowy. Nowe przepisy wprowadzają bowiem tzw. procedurę półbadawczą, która polega na badaniu z urzędu wyłącznie bezwzględnych podstaw rejestracji. Kolejną rewolucyjną, wartą odnotowania zmianą jest odstąpienie od modelu legitymacji do wystąpienia z żądaniem wygaszenia lub unieważnienia znaku towarowego opartego na interesie prawnym. Żądanie będzie mógł wnieść każdy zainteresowany, a nie jak dotychczas wyłącznie wykazujący interes prawny w żądanym rozstrzygnięciu.

Podsumowanie

Jak widać zakres zmian jest bardzo szeroki. Czy korzystnie wpłyną one rozwój biznesu oraz przyniosą zamierzone skutki w postaci uczynienia systemu bardziej skutecznym, efektywnym i spójnym? O tym na pewno będziemy mieli szanse przekonać się już w najbliższym czasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Prawa autorskie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA