REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto może odliczyć ulgę na Internet?

REKLAMA

Najbardziej popularna ulga odliczana od dochodu w zeznaniu rocznym, czyli ulga na Internet nie jest dostępna już dla wszystkich podatników. W zeznaniu do fiskusa za 2013 r. pierwszy raz ulgę rozlicza się wedle nowych zasad. Kto może zatem odliczyć ulgę?

W tym roku po raz pierwszy – w zeznaniu rocznym za 2013 r. -  ulgę internetową rozlicza się według nowych zasad. Odliczenia od dochodu można dokonać obecnie wyłącznie w następujących po sobie dwóch latach podatkowych, pod warunkiem jednak, że podatnik nie korzystał z tej z ulgi w latach poprzedzających ten okres. Tym samym, jeśli w zeznaniu rocznym za 2013 r. uwzględniamy ulgę za internet po raz pierwszy, będziemy mogli z niej skorzystać jeszcze w kolejnym roku (rozliczając się z fiskusem za 2014 r., czyli w zeznaniu podatkowym składanym w 2015 r.). Natomiast osoby, które skorzystały z ulgi po raz pierwszy w ubiegłym roku (w zeznaniu rocznym za 2012 r.), mogą ją uwzględnić tylko w PIT za 2013 rok. Z kolei osobom, które rozliczały ulgę na internet w zeznaniach za 2011 r. i wcześniejszych,  ulga nie przysługuje w ogóle. Należy się zatem spodziewać, że pod względem statystycznym ulga nie będzie już tak popularna, jak w poprzednich latach, gdy można z niej było korzystać bez ograniczeń czasowych. Z danych resortu finansów wynika, że w 2012 r. wydatki na internet odliczyło od dochodu ponad 4 mln osób, czyli prawie 17% podatników (była to najpopularniejsza ulga spośród tych, które są odliczane od dochodu), a przeciętne odliczenie wyniosło 576 zł, co oznaczało średnią oszczędność na podatku w kwocie nieco przekraczającej 103 zł.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Błędy w rozliczaniu PIT

Liczba podatników korzystających z ulgi na internet

Przeciętna kwota odliczenia

2012 r.

4 059 205 (16,92% ogółu podatników)

576 zł

2011 r.

4 137 131 (17,01%)

576 zł

2010 r.

3 986 767 (16,23%)

571 zł

Źródło: Ministerstwo Finansów

Kwota odliczenia pozostała taka sama jak, wcześniej. Od dochodu można odliczyć maksymalnie 760 zł, co w przypadku osób rozliczających się z fiskusem według niższej, 18-proc. stawki skali podatkowej oznacza oszczędność na podatku w kwocie 136,80 zł (z ulgi podatkowej mogą skorzystać nie tylko osoby na skali podatkowej, ale także ryczałtowcy, np. osiągający przychody z prywatnego najmu – oni jednak musieli rozliczyć się z fiskusem już wcześniej, do końca stycznia 2014 r.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Użytkowanie tak, instalacja - nie

Rozliczyć można wydatki związane z użytkowaniem internetu niezależnie od miejsca, w którym z niego korzystaliśmy – a więc i wydatki na internet domowy, i rachunki z kawiarenki internetowej, i fakturę za telefon komórkowy (jeśli oprócz usług telefonicznych mieliśmy wykupiony dostęp do internetu). Nie można natomiast odliczyć wydatków związanych z instalacją, rozbudową, modernizacją, serwisem oraz obsługą techniczną sieci.

W jaki sposób odliczyć ulgę na dzieci?

Dokumenty potwierdzające użytkowanie internetu – faktura, rachunek, dowód wpłaty czy potwierdzenie przelewu - powinny zawierać:

- dane kupującego usługę

- dane sprzedającego (dostawcy usług internetowych)

- rodzaj zakupionej usługi - kwotę wydaną na użytkowanie internetu (jeśli dostęp do internetu jest częścią usług kupowanych u jednego dostawcy – np. obok abonamentu telewizyjnego czy telefonicznego – opłata za internet musi być wyodrębniona)

Jeżeli wydatki na internet ponosimy wspólnie z inną osobą, na przykład współmałżonkiem i potwierdzają to faktury czy rachunki, odliczenie przysługuje i nam, i naszemu współmałżonkowi – każdemu do wspomnianego limitu 760 zł, oczywiście pod warunkiem, że ma to pokrycie w wydatkach.

Załączniki do PIT-37 za 2013 rok

Autor: Agata Szymborska-Sutton

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tax Care

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA