REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca zdalna podczas podróży służbowej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Kuzub
Praca zdalna podczas podróży służbowej. / Fot. Fotolia
Praca zdalna podczas podróży służbowej. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawcy coraz częściej wysyłają pracowników w podróże służbowe, które nie zawsze oznaczają dojazd do wyznaczonego celu. Coraz powszechniejsze jest wykonywanie w jej trakcie poleceń służbowych i wykonywanie tzw. pracy zdalnej. Czy można uznać, że taka podróż to dodatkowe wolne godziny od pracy? Jak traktować wobec tego telekonferencje?

Większości z nas, zapewne, wydaje się, iż pomimo uciążliwości związanej z pokonaną drogą i niewygodnym środkiem transportu, czas podróży to jednak kilka dodatkowych godzin wolnych od pracy. Czy aby na pewno tak jest?

REKLAMA

Na co poświęca się czas w podróży?

Z badania opublikowanego przez HP, przeprowadzonego w dziewięciu państwach europejskich, wśród osób regularnie podróżujących służbowo, wynika, że aż 54 proc. ankietowanych przynajmniej połowę czasu przypadającego na podróż poświęca na pracę. W związku z czym czas spędzony w podróży wcale nie jest przeznaczany na relaks, sprawy osobiste czy też podziwianie krajobrazu za oknem, a na wykonywanie obowiązków zawodowych. Wśród zadań wykonywanych przez delegatów w czasie podróży najczęściej wymieniane są: przygotowywania do spotkań, wyszukiwanie informacji, tworzenie prezentacji czy też szczegółowe zaznajamianie się z jej treścią. Duża część pracujących w podróży sprawdza również firmową pocztę.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Czy podróż służbową wlicza się do czasu pracy?

Praca zdalna a jej efektywność

REKLAMA

Z informacji zebranych spośród 600 ankietowanych wynika, iż aby być efektywnym, nie trzeba koniecznie siedzieć w ciszy komfortowo urządzonego pomieszczenia biurowego. 73 proc. ankietowanych przyznało, że czas spędzony w podróży, to okazja do nadrobienia zaległości oraz zwiększenia efektywności. 56 proc. uważa, że najlepsze pomysły rodzą się poza biurem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Takie opinie ankietowanych mogą wiązać się z faktem, iż w trakcie podróży zwykle nikt nam nie przeszkadza, nie prosi o nic dodatkowego do wykonania, telefon też rzadziej wówczas dzwoni. Natomiast każde tego rodzaju oderwanie od pracy, nie tylko wydłuża czas realizacji zadania, ale wpływa także na obniżenie naszej efektywności, co może przekładać się na  jakość wykonywanego zlecenia.

Przeszkody w pracy

Wydawać by się mogło, iż osoby biorące udział w badaniu za czynniki uniemożliwiające pracę w podróży wskazywały hałas, mniejszą powierzchnię do dyspozycji czy też niewygodne miejsce. Nie. To, co większości przeszkadza w pracy, w trakcie podróży, to brak połączenia z internetem oraz brak dostępu do narzędzi i aplikacji używanych w biurze.

W związku z powyższymi danymi śmiało można założyć, iż biuro przestaje być miejscem, gdzie osiągamy największą efektywność i być może w przyszłości pracodawcy, kierując się podobnymi statystykami, pozwolą nam na większą swobodę w wyborze miejsca wykonywania obowiązków zawodowych.

Czy zatrudnienie w formie telepracy się opłaca?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA