REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca zdalna podczas podróży służbowej

Joanna Kuzub
Praca zdalna podczas podróży służbowej. / Fot. Fotolia
Praca zdalna podczas podróży służbowej. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawcy coraz częściej wysyłają pracowników w podróże służbowe, które nie zawsze oznaczają dojazd do wyznaczonego celu. Coraz powszechniejsze jest wykonywanie w jej trakcie poleceń służbowych i wykonywanie tzw. pracy zdalnej. Czy można uznać, że taka podróż to dodatkowe wolne godziny od pracy? Jak traktować wobec tego telekonferencje?

Większości z nas, zapewne, wydaje się, iż pomimo uciążliwości związanej z pokonaną drogą i niewygodnym środkiem transportu, czas podróży to jednak kilka dodatkowych godzin wolnych od pracy. Czy aby na pewno tak jest?

REKLAMA

Na co poświęca się czas w podróży?

Z badania opublikowanego przez HP, przeprowadzonego w dziewięciu państwach europejskich, wśród osób regularnie podróżujących służbowo, wynika, że aż 54 proc. ankietowanych przynajmniej połowę czasu przypadającego na podróż poświęca na pracę. W związku z czym czas spędzony w podróży wcale nie jest przeznaczany na relaks, sprawy osobiste czy też podziwianie krajobrazu za oknem, a na wykonywanie obowiązków zawodowych. Wśród zadań wykonywanych przez delegatów w czasie podróży najczęściej wymieniane są: przygotowywania do spotkań, wyszukiwanie informacji, tworzenie prezentacji czy też szczegółowe zaznajamianie się z jej treścią. Duża część pracujących w podróży sprawdza również firmową pocztę.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Czy podróż służbową wlicza się do czasu pracy?

Praca zdalna a jej efektywność

REKLAMA

Z informacji zebranych spośród 600 ankietowanych wynika, iż aby być efektywnym, nie trzeba koniecznie siedzieć w ciszy komfortowo urządzonego pomieszczenia biurowego. 73 proc. ankietowanych przyznało, że czas spędzony w podróży, to okazja do nadrobienia zaległości oraz zwiększenia efektywności. 56 proc. uważa, że najlepsze pomysły rodzą się poza biurem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Takie opinie ankietowanych mogą wiązać się z faktem, iż w trakcie podróży zwykle nikt nam nie przeszkadza, nie prosi o nic dodatkowego do wykonania, telefon też rzadziej wówczas dzwoni. Natomiast każde tego rodzaju oderwanie od pracy, nie tylko wydłuża czas realizacji zadania, ale wpływa także na obniżenie naszej efektywności, co może przekładać się na  jakość wykonywanego zlecenia.

Przeszkody w pracy

Wydawać by się mogło, iż osoby biorące udział w badaniu za czynniki uniemożliwiające pracę w podróży wskazywały hałas, mniejszą powierzchnię do dyspozycji czy też niewygodne miejsce. Nie. To, co większości przeszkadza w pracy, w trakcie podróży, to brak połączenia z internetem oraz brak dostępu do narzędzi i aplikacji używanych w biurze.

W związku z powyższymi danymi śmiało można założyć, iż biuro przestaje być miejscem, gdzie osiągamy największą efektywność i być może w przyszłości pracodawcy, kierując się podobnymi statystykami, pozwolą nam na większą swobodę w wyborze miejsca wykonywania obowiązków zawodowych.

Czy zatrudnienie w formie telepracy się opłaca?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA