REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów?

Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów? i
Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów? i

REKLAMA

REKLAMA

Zagospodarowanie terenu wokół firmy jest jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów. Przedsiębiorcy dokonują więc inwestycji związanych, zarówno z planowaniem zagospodarowania zieleni, jak również zakupem niezbędnej roślinności.

REKLAMA

Koszt uzyskania przychodu

Kwestia możliwości zaliczenia wyżej wymienionych wydatków w koszty podatkowe jest sprawą sporną. Wynika to z faktu, iż za koszt uzyskania przychodu zwykło się uznawać wydatki pozostające w bezpośrednim związku przyczynowo skutkowym z prowadzoną działalnością gospodarczą. Ponadto koszty te muszą zostać poniesione w celu osiągnięcia lub zabezpieczenia możliwości osiągnięcia przychodów w przyszłości. Podatnik powinien również pamiętać, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych definiują katalog kosztów, które pod żadnym względem nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Możliwość zaliczenia wydatków poniesionych na zakup nasion trawy oraz sadzonek krzewów ozdobnych

REKLAMA

Możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków poniesionych przez podatnika na zagospodarowanie wokół firmy (trawa, krzewy, kwiaty) jest sprawą sporną. Indywidualne interpretacje podatkowe wydawane przez organy podatkowe są rozbieżne.

Generalnie rzecz ujmując, wszystko zależy od okoliczności. Wyżej wymienione koszty można zaliczyć do kosztów podatkowych w sytuacji, kiedy podatnik jest w stanie wykazać związek przyczynowo skutkowy poniesionych wydatków z prowadzoną działalnością w celu osiągnięcia zysku w przyszłości. Dodatkowo trzeba pamiętać, że kosztem powyższe wydatki mogą być o ile nie będą zaliczone do tzw. reprezentacji.

Polecamy: Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej a VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trawa i kwiaty wokół hotelu kosztem

Przykładowo, jeżeli podatnik prowadzi działalność rekreacyjno sportową w postaci kompleksu wypoczynkowego, którego jedną z najważniejszych cech jest przyjazne środowisko naturalne, koszty poniesione na zagospodarowanie przestrzenne zieleni można zaliczyć do kosztów podatkowych. Wynika to z faktu, że klienci korzystający z usług oferowanych przez tego typu kompleksy zwracają szczególną uwagę na najbliższe sąsiedztwo danego przedsiębiorstwa. Dlatego też związek przyczynowo skutkowy kosztów poniesionych na zakup roślinności z przyszłymi przychodami jest oczywisty.

Trawa i kwiaty wokół firmy nie mogą stanowić reprezentacji

Wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy mogą stanowić koszt podatkowy jeśli wystrój nie będzie odbiegał od przyjętych standardów w okolicy i w danej branży.

Takie stanowisko reprezentują organy podatkowe w wydawanych interpretacjach. Jeśli jednak zielony wystrój wokół firmy nosi znamiona wystawności (np. egzotyczne drzewka), organ podatkowy może potraktować wydatki poniesione na ten cel jako reprezentację, a ta jako taka jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodu.

Możliwość zaliczenia wydatków w koszty uzyskania przychodów jest kwestią indywidualną

Nie każda inwestycja w zieleń otaczającą siedzibę firmy wywiera znaczący wpływ na poprawę wyników działalności gospodarczej, Dlatego też nie można generalizować. Możliwość zaliczenia wydatków na zakup nasion trawy jak również sadzonek krzewów ozdobnych jest kwestią indywidualną i powinna być rozpatrywana za każdym razem z uwzględnieniem definicji kosztów uzyskania przychodów wyznaczoną przez ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Polecamy: Sankcje za nieujawnienie dochodów – porada

Autor: Adam Bujalski, księgowy Tax Care

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    REKLAMA

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    REKLAMA