REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów?

Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów? i
Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów? i

REKLAMA

REKLAMA

Zagospodarowanie terenu wokół firmy jest jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów. Przedsiębiorcy dokonują więc inwestycji związanych, zarówno z planowaniem zagospodarowania zieleni, jak również zakupem niezbędnej roślinności.

REKLAMA

Koszt uzyskania przychodu

Kwestia możliwości zaliczenia wyżej wymienionych wydatków w koszty podatkowe jest sprawą sporną. Wynika to z faktu, iż za koszt uzyskania przychodu zwykło się uznawać wydatki pozostające w bezpośrednim związku przyczynowo skutkowym z prowadzoną działalnością gospodarczą. Ponadto koszty te muszą zostać poniesione w celu osiągnięcia lub zabezpieczenia możliwości osiągnięcia przychodów w przyszłości. Podatnik powinien również pamiętać, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych definiują katalog kosztów, które pod żadnym względem nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Możliwość zaliczenia wydatków poniesionych na zakup nasion trawy oraz sadzonek krzewów ozdobnych

REKLAMA

Możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków poniesionych przez podatnika na zagospodarowanie wokół firmy (trawa, krzewy, kwiaty) jest sprawą sporną. Indywidualne interpretacje podatkowe wydawane przez organy podatkowe są rozbieżne.

Generalnie rzecz ujmując, wszystko zależy od okoliczności. Wyżej wymienione koszty można zaliczyć do kosztów podatkowych w sytuacji, kiedy podatnik jest w stanie wykazać związek przyczynowo skutkowy poniesionych wydatków z prowadzoną działalnością w celu osiągnięcia zysku w przyszłości. Dodatkowo trzeba pamiętać, że kosztem powyższe wydatki mogą być o ile nie będą zaliczone do tzw. reprezentacji.

Polecamy: Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej a VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trawa i kwiaty wokół hotelu kosztem

Przykładowo, jeżeli podatnik prowadzi działalność rekreacyjno sportową w postaci kompleksu wypoczynkowego, którego jedną z najważniejszych cech jest przyjazne środowisko naturalne, koszty poniesione na zagospodarowanie przestrzenne zieleni można zaliczyć do kosztów podatkowych. Wynika to z faktu, że klienci korzystający z usług oferowanych przez tego typu kompleksy zwracają szczególną uwagę na najbliższe sąsiedztwo danego przedsiębiorstwa. Dlatego też związek przyczynowo skutkowy kosztów poniesionych na zakup roślinności z przyszłymi przychodami jest oczywisty.

Trawa i kwiaty wokół firmy nie mogą stanowić reprezentacji

Wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy mogą stanowić koszt podatkowy jeśli wystrój nie będzie odbiegał od przyjętych standardów w okolicy i w danej branży.

Takie stanowisko reprezentują organy podatkowe w wydawanych interpretacjach. Jeśli jednak zielony wystrój wokół firmy nosi znamiona wystawności (np. egzotyczne drzewka), organ podatkowy może potraktować wydatki poniesione na ten cel jako reprezentację, a ta jako taka jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodu.

Możliwość zaliczenia wydatków w koszty uzyskania przychodów jest kwestią indywidualną

Nie każda inwestycja w zieleń otaczającą siedzibę firmy wywiera znaczący wpływ na poprawę wyników działalności gospodarczej, Dlatego też nie można generalizować. Możliwość zaliczenia wydatków na zakup nasion trawy jak również sadzonek krzewów ozdobnych jest kwestią indywidualną i powinna być rozpatrywana za każdym razem z uwzględnieniem definicji kosztów uzyskania przychodów wyznaczoną przez ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Polecamy: Sankcje za nieujawnienie dochodów – porada

Autor: Adam Bujalski, księgowy Tax Care

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA