REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy trzeba zapłacić CIT w Rosji

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie
Kiedy trzeba zapłacić CIT w Rosji
Kiedy trzeba zapłacić CIT w Rosji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą w Rosji jest opodatkowana CIT. Czy takie same reguły dotyczą przedsiębiorstw zagranicznych?

REKLAMA

Opodatkowanie dochodów uzyskanych przez przedsiębiorstwo zagraniczne ze źródeł na terenie Federacji Rosyjskiej obywa się w trybie ustalonym art. 310 Kodeksu podatkowego Federacji Rosyjskiej. Zgodnie z Instrukcją wypełniania deklaracji podatkowych przeznaczonych do zeznań w zakresie podatku od przedsiębiorstwa zagranicznego, zatwierdzoną Rozporządzeniem Ministerstwa ds. Podatków i Opłat Rosji z 7.03.02 r. nr BG-3–23/118 (w redakcji z 5.01.04 r.), deklaracje podatkowe wypełniają wszystkie przedsiębiorstwa zagraniczne prowadzące działalność na terenie Federacji Rosyjskiej i zarejestrowane w organach skarbowych Federacji Rosyjskiej.

REKLAMA

W ten sposób opodatkowaniu podlega tylko ta część dochodu przedsiębiorstwa zagranicznego, która jest bezpośrednio związana z jej działalnością na terytorium Federacji Rosyjskiej (art. 307 Kodeksu podatkowego Federacji Rosyjskiej). Jeżeli nie ma możliwości bezpośredniego określenia wysokości dochodu przedsiębiorstwa zagranicznego uzyskanego w związku z działalnością jedynie w Federacji Rosyjskiej, to dochód taki powinien zostać proporcjonalnie podzielony zgodnie z metodyką podziału przychodów i rozchodów między różnymi jednostkami (filiami) spółki zagranicznej zgodnie z przyjętą w centrali polityką ewidencyjną.

Polecamy: Jak finansować sp. z o.o. w Rosji

REKLAMA

Kodeks podatkowy nie określa wykazu dokumentów niezbędnych do potwierdzenia wysokości przychodów przekazanych z centrali spółki znajdującej się w innym państwie do przedstawicielstwa w Federacji Rosyjskiej. Dlatego, naszym zdaniem, takimi dokumentami powinny być kontrakty na wykonanie robót zawarte z rosyjskimi zleceniodawcami, rachunki oraz informacje o polityce ewidencyjnej centrali.

Wszystkie firmy, co kwartał (w terminie 28 dni po upływie kwartału sprawozdawczego) składają w urzędzie skarbowym deklarację podatkową dla podatku dochodowego od przedsiębiorstw: za I kwartał — do 28 kwietnia, za półrocze — do 28 lipca, za dziesięć miesięcy — do 28 października. Okres podatkowy dla podatku dochodowego od przedsiębiorstw wynosi jeden rok. Okresami sprawozdawczymi są: I kwartał, półrocze i dziewięć miesięcy danego roku, a dla firm płacących comiesięczne zaliczki na podatek od faktycznie uzyskanego dochodu: miesiąc, dwa miesiące itd. do końca roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy płacące zaliczki na podatek od faktycznie uzyskanego dochodu za poprzedni miesiąc składają deklarację najpóźniej 28 dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym. Deklarację podatkową przeznaczoną do zeznań rocznych dla podatku dochodowego od przedsiębiorstw za poprzedni rok należy złożyć do końca marca następnego roku. Jeżeli w okresie sprawozdawczym firma wykazuje stratę, również zobowiązana jest złożyć deklarację podatkową.

W ciągu roku wszystkie rosyjskie firmy zobowiązane są przekazywać do budżetu zaliczki na podatek. Firmy, w których za ostatnie cztery kwartały przychody ze sprzedaży nie przekroczyły przeciętnie 3 mln rubli za każdy kwartał, płacą zaliczki, co kwartał. Zaliczkę za poprzedni kwartał należy zapłacić do 28 dnia miesiąca następującego po tym kwartale.

Od stycznia 2009 r. stawka podatku dochodowego od przedsiębiorstw wynosi 20% zamiast 24% w 2008 r., z czego 2,5% wypłacanych jest na rzecz budżetu federalnego, a pozostałe 17,5% przekazywane są na rzecz budżetów regionalnych. Regiony otrzymały prawo do zmniejszenia stawek podatkowych do 13,5 %. Tym samym realna stawka podatku dochodowego od przedsiębiorstw w roku 2009 wyniosła od 16% — 20% w zależności od regionu.

Polecamy: Jaka powinna być nazwa spółki z o.o. w Rosji

Artykuł jest fragmentem książki „Azbuka biznesmena. Działalność gospodarcza w Rosji.” Autorstwa Wydziału Promocji Inwestycji i Handlu Ambasady Rzeczypospolitej w Moskwie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA