REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kto jest podatnikiem CIT w Rosji

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie
Kto jest podatnikiem CIT w Rosji
Kto jest podatnikiem CIT w Rosji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Planując rozpoczęcie działalności gospodarczej w Rosji, nie możesz zapomnieć o funkcjonującym w tym państwie systemie podatkowym. Przedsiębiorco, czy będziesz podlegał obowiązkowi płacenia podatków?

Zgodnie z art. 246 Kodeksu podatkowego Federacji Rosyjskiej wszystkie firmy rosyjskie i zagraniczne prowadzące działalność na terenie Federacji Rosyjskiej za pośrednictwem filii lub stałych przedstawicielstw (dla celów podatkowych FR nie ma tu rozróżnienia) i (lub) uzyskujące przychody ze źródeł na terenie Federacji Rosyjskiej, uważane są za podatników podatku dochodowego od przedsiębiorstw na terenie Federacji Rosyjskiej.

REKLAMA

Fakt istnienia filii przedsiębiorstwa zagranicznego w Federacji Rosyjskiej ustalany jest na podstawie przepisów prawa w zakresie podatków i opłat. Jeżeli przedsiębiorstwo zagraniczne jest osobą mającą stałą siedzibę w państwie, z którym Federacja Rosyjska ma podpisane porozumienie w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, to przy ustalaniu wysokości podatku tego przedsiębiorstwa pierwszeństwo mają przepisy właściwej umowy międzynarodowej.

Polecamy: Jak finansować sp. z o.o. w Rosji

REKLAMA

W przypadku zastosowania przepisów umów międzynarodowych, właściwe organy umawiających się krajów kierują się w szczególności komentarzami do modelu Konwencji w sprawie podatków od dochodów i kapitału Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), zgodnie, z którymi osobę uważa się za niezależnego agenta (nie jest stałym przedstawicielstwem przedsiębiorstwa, w którego imieniu działa), jeżeli jest ona niezależna od przedsiębiorstwa pod względem prawnym i gospodarczym, i działa w ramach własnego biznesu, w chwili, gdy w działa imieniu przedsiębiorstwa.

Wszystkie przedsiębiorstwa zagraniczne prowadzące działalność w Federacji Rosyjskiej poprzez filie, uważane są za samodzielnych podatników podatku dochodowego od przedsiębiorstw na terenie Rosji (art. 246 Kodeksu podatkowego FR).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Poza tym, przedsiębiorstwo zagraniczne prowadzące działalność lub zamierzające prowadzić działalność na terenie Federacji Rosyjskiej za pośrednictwem filii zobowiązane jest zarejestrować się we właściwym organie skarbowym Federacji Rosyjskiej wg miejsca prowadzenia takiej działalności.

W p. 1.1 części II zaleceń metodycznych dla organów skarbowych w zakresie stosowania poszczególnych przepisów Rozdziału 25 Kodeksu podatkowego Federacji Rosyjskiej, dotyczących niuansów opodatkowania dochodów przedsiębiorstw zagranicznych zatwierdzonych Rozporządzeniem Ministerstwa ds. Podatków i Opłat Rosji z 28.03.03 r. nr BG-3–23/150 wyjaśnia się, że do innych analogicznych dochodów uzyskiwanych przez przedsiębiorstwa zagraniczne, podlegających opodatkowaniu u źródła ich wypłaty na terenie Federacji Rosyjskiej, należą przede wszystkim dochody uzyskane ze sprzedaży na terenie Federacji Rosyjskiej towarów przywożonych z zagranicy (punkt 10 p. 1 art. 309 Kodeksu podatkowego Federacji Rosyjskiej).

Należy zwrócić uwagę, że w przypadku braku dokumentów poświadczających przywóz przez przedsiębiorstwo zagraniczne towarów z zagranicy w celu ich sprzedaży na terytorium Federacji Rosyjskiej, za dochód, którego źródło znajduje się na terytorium Federacji Rosyjskiej, uznaje się całkowity przychód wypłacony przedsiębiorstwu zagranicznemu za towar sprzedany na terytorium Federacji Rosyjskiej.

Polecamy: Jaka powinna być nazwa spółki z o.o. w Rosji

Artykuł jest fragmentem książki „Azbuka biznesmena. Działalność gospodarcza w Rosji.” Autorstwa Wydziału Promocji Inwestycji i Handlu Ambasady Rzeczypospolitej w Moskwie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA