REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Możliwości i przykłady inwestycji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Inwestycje
Inwestycje
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach najwyższe nakłady inwestycyjne odnotowano w sektorze usług i sprzedaży. Popularność i zainteresowanie tym sektorem wzrasta wśród zwykłych konsumentów i firm. Firmy szukają sposobu na zaprezentowanie się, obok stron internetowych budowanie marki wymaga inwestycji w lokale sprzedaży i usług.

REKLAMA

Najpopularniejsze jest nowoczesne budownictwo – galerie, lokale reprezentacyjne, biura reprezentacyjne. Taka lokalizacja jest niezbędna wielu firmom dla budowania wizerunku, marki i reputacji na rynku. Zasoby firmy, jej możliwości finansowe i marka to główne elementy oceniane przez potencjalnych klientów i współpracowników.

REKLAMA

W Polsce w całym kraju bardzo mocno rozwija się sektor pośrednictwa firm krajowych, międzynarodowych i korporacji.  Polska jest ważnym miejscem logistycznym dla Europy Zachodniej oraz południowej i wschodniej. Udział polskich firm, instytucji i innych organizacji handlowych na rynkach południowych i wschodnich  jest korzystny dla firm z Europy Zachodniej. Dzięki współpracy z polskimi organizacjami i firmami firmy te uzyskują dużą przewagę handlową i nowe możliwości.  Kryzys gospodarczy trwający od kilku lat znacznie obciążył wszystkie firmy w Europie i proces ten znacznie zwolnił, jednak nadal prowadzone są inwestycje w pośrednictwo i handel międzynarodowy.  Angażują się zazwyczaj firmy o wysokiej pozycji rynkowej, pewne inwestycji i przygotowane na nowe wydatki. Problemy kredytowe powodują, że firmy muszą opierać się o własne zasoby lub system współpracy, leasingu, wymiany czy partnerstwa.

Zobacz: Kredyt na innowacje od 2014 roku?

REKLAMA

Najważniejsze obecnie  dla firm decydujących się na inwestycje jest dokładne badanie rynku, kosztów i szans danego rynku. Firmy wprowadzają formy współpracy, partnerstwa czy leasingu aby rozdzielić koszty i zarządzanie inwestycją. Przed decyzją o inwestycji często są wyszukiwani klienci, konsumenci i pośrednicy. Dokładne przygotowanie inwestycji pozwala na prognozę kosztów, zysków oraz kontrolę inwestycji i jej realizacji. Firmy biorą pod uwagę różne oszczędności i nowe rozwiązania, aby ograniczyć koszty. Firmy inwestujące obok kosztów budowy i wyposarzenia oceniają koszt utrzymania m.in. energii, ogrzewania, oświetlenia oraz koszt zarzadzania budynkiem i sposób zagospodarowania budynku. Obok kosztów oceniany jest rynek konsumentów i klientów. Dopasowanie oferty jest trudne, klienci niechętnie biorą udział w takich projektach.  Badany jest również rynek sprzedaży dla sektora i branży.

Polski rynek sprzedaży zdominowały firmy i koncerny międzynarodowe. Polskie firmy krajowe i międzynarodowe utrzymują szeroką współpracę z sieciami sprzedaży w kraju i za granicą. Popularyzacja najmocniejszych firm polskich jest znaczna. Ułatwienia logistyczne, marketingowe i sprzedaży oferowane przez sieci pozwala na rozbudowanie rynku konsumentów polskich marek. Ograniczeniem są sposoby finansowania i rozliczania transakcji między firmami i sieciami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Gwarancje de minimis są niewystarczające

W ostatnich 10 latach Polskie marki uzyskały zainteresowanie i markę na rynkach Europy Zachodniej. Rynki te były trudne z powodu poziomu konkurencji, kosztów handlowych, kosztów sprzedaży oraz marketingu. Wymagania rynku i konsumentów były zbyt wysokie dla wielu polskich firm. Zmiany regulacji prawnych, rynkowych  i warunków gospodarki, gospodarowania powaliły na zaangażowanie polskich firm na rynkach Europy Zachodniej. Polska współpraca z krajami Europy Południowej i Wschodniej rozwijała się od kilku dziesięciu lat. Obecnie rozbudowana współpraca wewnątrz UE pozwala na dalszą ekspansje i rozwój na pozostałych rynkach Europy.

Zobacz: Sytuacja finansowa małych firm w 2013 roku

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA