Możliwości i przykłady inwestycji
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Najpopularniejsze jest nowoczesne budownictwo – galerie, lokale reprezentacyjne, biura reprezentacyjne. Taka lokalizacja jest niezbędna wielu firmom dla budowania wizerunku, marki i reputacji na rynku. Zasoby firmy, jej możliwości finansowe i marka to główne elementy oceniane przez potencjalnych klientów i współpracowników.
REKLAMA
W Polsce w całym kraju bardzo mocno rozwija się sektor pośrednictwa firm krajowych, międzynarodowych i korporacji. Polska jest ważnym miejscem logistycznym dla Europy Zachodniej oraz południowej i wschodniej. Udział polskich firm, instytucji i innych organizacji handlowych na rynkach południowych i wschodnich jest korzystny dla firm z Europy Zachodniej. Dzięki współpracy z polskimi organizacjami i firmami firmy te uzyskują dużą przewagę handlową i nowe możliwości. Kryzys gospodarczy trwający od kilku lat znacznie obciążył wszystkie firmy w Europie i proces ten znacznie zwolnił, jednak nadal prowadzone są inwestycje w pośrednictwo i handel międzynarodowy. Angażują się zazwyczaj firmy o wysokiej pozycji rynkowej, pewne inwestycji i przygotowane na nowe wydatki. Problemy kredytowe powodują, że firmy muszą opierać się o własne zasoby lub system współpracy, leasingu, wymiany czy partnerstwa.
Zobacz: Kredyt na innowacje od 2014 roku?
REKLAMA
Najważniejsze obecnie dla firm decydujących się na inwestycje jest dokładne badanie rynku, kosztów i szans danego rynku. Firmy wprowadzają formy współpracy, partnerstwa czy leasingu aby rozdzielić koszty i zarządzanie inwestycją. Przed decyzją o inwestycji często są wyszukiwani klienci, konsumenci i pośrednicy. Dokładne przygotowanie inwestycji pozwala na prognozę kosztów, zysków oraz kontrolę inwestycji i jej realizacji. Firmy biorą pod uwagę różne oszczędności i nowe rozwiązania, aby ograniczyć koszty. Firmy inwestujące obok kosztów budowy i wyposarzenia oceniają koszt utrzymania m.in. energii, ogrzewania, oświetlenia oraz koszt zarzadzania budynkiem i sposób zagospodarowania budynku. Obok kosztów oceniany jest rynek konsumentów i klientów. Dopasowanie oferty jest trudne, klienci niechętnie biorą udział w takich projektach. Badany jest również rynek sprzedaży dla sektora i branży.
Polski rynek sprzedaży zdominowały firmy i koncerny międzynarodowe. Polskie firmy krajowe i międzynarodowe utrzymują szeroką współpracę z sieciami sprzedaży w kraju i za granicą. Popularyzacja najmocniejszych firm polskich jest znaczna. Ułatwienia logistyczne, marketingowe i sprzedaży oferowane przez sieci pozwala na rozbudowanie rynku konsumentów polskich marek. Ograniczeniem są sposoby finansowania i rozliczania transakcji między firmami i sieciami.
Zobacz: Gwarancje de minimis są niewystarczające
W ostatnich 10 latach Polskie marki uzyskały zainteresowanie i markę na rynkach Europy Zachodniej. Rynki te były trudne z powodu poziomu konkurencji, kosztów handlowych, kosztów sprzedaży oraz marketingu. Wymagania rynku i konsumentów były zbyt wysokie dla wielu polskich firm. Zmiany regulacji prawnych, rynkowych i warunków gospodarki, gospodarowania powaliły na zaangażowanie polskich firm na rynkach Europy Zachodniej. Polska współpraca z krajami Europy Południowej i Wschodniej rozwijała się od kilku dziesięciu lat. Obecnie rozbudowana współpraca wewnątrz UE pozwala na dalszą ekspansje i rozwój na pozostałych rynkach Europy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.