REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Możliwości i przykłady inwestycji

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Inwestycje
Inwestycje
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach najwyższe nakłady inwestycyjne odnotowano w sektorze usług i sprzedaży. Popularność i zainteresowanie tym sektorem wzrasta wśród zwykłych konsumentów i firm. Firmy szukają sposobu na zaprezentowanie się, obok stron internetowych budowanie marki wymaga inwestycji w lokale sprzedaży i usług.

REKLAMA

Najpopularniejsze jest nowoczesne budownictwo – galerie, lokale reprezentacyjne, biura reprezentacyjne. Taka lokalizacja jest niezbędna wielu firmom dla budowania wizerunku, marki i reputacji na rynku. Zasoby firmy, jej możliwości finansowe i marka to główne elementy oceniane przez potencjalnych klientów i współpracowników.

REKLAMA

W Polsce w całym kraju bardzo mocno rozwija się sektor pośrednictwa firm krajowych, międzynarodowych i korporacji.  Polska jest ważnym miejscem logistycznym dla Europy Zachodniej oraz południowej i wschodniej. Udział polskich firm, instytucji i innych organizacji handlowych na rynkach południowych i wschodnich  jest korzystny dla firm z Europy Zachodniej. Dzięki współpracy z polskimi organizacjami i firmami firmy te uzyskują dużą przewagę handlową i nowe możliwości.  Kryzys gospodarczy trwający od kilku lat znacznie obciążył wszystkie firmy w Europie i proces ten znacznie zwolnił, jednak nadal prowadzone są inwestycje w pośrednictwo i handel międzynarodowy.  Angażują się zazwyczaj firmy o wysokiej pozycji rynkowej, pewne inwestycji i przygotowane na nowe wydatki. Problemy kredytowe powodują, że firmy muszą opierać się o własne zasoby lub system współpracy, leasingu, wymiany czy partnerstwa.

Zobacz: Kredyt na innowacje od 2014 roku?

REKLAMA

Najważniejsze obecnie  dla firm decydujących się na inwestycje jest dokładne badanie rynku, kosztów i szans danego rynku. Firmy wprowadzają formy współpracy, partnerstwa czy leasingu aby rozdzielić koszty i zarządzanie inwestycją. Przed decyzją o inwestycji często są wyszukiwani klienci, konsumenci i pośrednicy. Dokładne przygotowanie inwestycji pozwala na prognozę kosztów, zysków oraz kontrolę inwestycji i jej realizacji. Firmy biorą pod uwagę różne oszczędności i nowe rozwiązania, aby ograniczyć koszty. Firmy inwestujące obok kosztów budowy i wyposarzenia oceniają koszt utrzymania m.in. energii, ogrzewania, oświetlenia oraz koszt zarzadzania budynkiem i sposób zagospodarowania budynku. Obok kosztów oceniany jest rynek konsumentów i klientów. Dopasowanie oferty jest trudne, klienci niechętnie biorą udział w takich projektach.  Badany jest również rynek sprzedaży dla sektora i branży.

Polski rynek sprzedaży zdominowały firmy i koncerny międzynarodowe. Polskie firmy krajowe i międzynarodowe utrzymują szeroką współpracę z sieciami sprzedaży w kraju i za granicą. Popularyzacja najmocniejszych firm polskich jest znaczna. Ułatwienia logistyczne, marketingowe i sprzedaży oferowane przez sieci pozwala na rozbudowanie rynku konsumentów polskich marek. Ograniczeniem są sposoby finansowania i rozliczania transakcji między firmami i sieciami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Gwarancje de minimis są niewystarczające

W ostatnich 10 latach Polskie marki uzyskały zainteresowanie i markę na rynkach Europy Zachodniej. Rynki te były trudne z powodu poziomu konkurencji, kosztów handlowych, kosztów sprzedaży oraz marketingu. Wymagania rynku i konsumentów były zbyt wysokie dla wielu polskich firm. Zmiany regulacji prawnych, rynkowych  i warunków gospodarki, gospodarowania powaliły na zaangażowanie polskich firm na rynkach Europy Zachodniej. Polska współpraca z krajami Europy Południowej i Wschodniej rozwijała się od kilku dziesięciu lat. Obecnie rozbudowana współpraca wewnątrz UE pozwala na dalszą ekspansje i rozwój na pozostałych rynkach Europy.

Zobacz: Sytuacja finansowa małych firm w 2013 roku

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA