REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CEIDG 2012 - zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
CEIDG 2012
CEIDG 2012

REKLAMA

REKLAMA

CEIDG w 2012 roku czekają kolejne rewolucje. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej od 1 stycznia 2012 roku będzie wzbogacona o rejestr pełnomocnictw. Zakończony zostanie także proces transferu danych przedsiębiorców zgromadzonych w gminach.

CEIDG w 2012 roku będzie podlegała kolejnym zmianom. Do najważniejszych z nich należy uruchomienie od 1 stycznia 2012 rejestru pełnomocnictw.

REKLAMA

CEIDG a rejestr pełnomocnictw

Od 1 stycznia 2012 do formularza CEIDG-1 można wpisać ustanowionych przez przedsiębiorcę pełnomocników. Służy do tego rubryka nr 30.

Zgodnie z wytycznymi resortu gospodarki wpisowi do CEIDG podelgają jedynie pełnomocnicy już ustanowieni w oparciu o odrębne przepisy i zgodnie z przewidywaną przez nie formą (np. na podstawie Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego).

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że wskazanie pełnomocnika jest dla przedsiębiorcy fakultatywne, a podanie jego danych nie zastępuje procedury ustanowienia. Wprowadzenie danych pełnomocnika równa się z ich udostępnieniem na stronie ceidg.gov.pl (poza numerem PESEL i adresem zamieszkania).

Jakie znacznie praktyczne ma podanie danych pełnomocnika przez przedsiębiorcę? Okazuje się duże. Pełnomocnik nie musi posługiwać się ani dołączać do akt sprawy odrębnych dokumentów w celu reprezentowania przedsiębiorcy w postępowaniach administracyjnych przed organami administracji publicznej. Niestety nie dotyczy to spraw podatkowych i skarbowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Resort przewidział możliwość wskazania przez przedsiębiorcę więcej niż jednego pełnomocnika. W tym celu powinien on sięgnąć po formularz CEIDG-PN w 2012 roku (tak jak cała instytucja rejestru przedsiębiorców obowiązujący dopiero od 1 stycznia 2012 roku).

Zobacz jak wygląda: Formularz CEIDG-PN

Przenoszenie danych przedsiębiorców do CEIDG przed 2012 r.

REKLAMA

CEIDG od 1 stycznia 2012 r. przeszła zmiany nie tylko w zakresie wprowadzenia rejestru pełnomocnictw. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej w 2012 roku jest również pełną bazą danych zawierającą wpisy dotychczas pozostające w urzędach gmin rozsypanych po całej Polsce. Transfer danych z ewidencji gminnych  trwał do 31 grudnia 2011 roku. Po tym terminie aktywną lub zawieszoną działalność można odszukać za pośrednictwem wyszukiwarki umieszczonej na rządowej stronie CEIDG.

Przedsiębiorca nie może zapomnieć, że z dniem transferu wpisu do CEIDG wójt, burmistrz albo prezydent miasta przestaje być organem ewidencyjnym dla przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono.

Jak sprawdzić czy wpis został już przeniesiony? Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki zamieszczonej na wskazanej wyżej stronie ceidg.gov.pl.

Warto, aby przedsiębiorca sprawdził przeniesiony wpis. Zdarzają się błędy. Do najczęstszych należą (za resortem gospodarki):

  • brak kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD2007);
  • wielokrotne wpisy jednego przedsiębiorcy – osoby fizycznej (powielony PESEL);
  • brak numeru PESEL lub NIP;
  • niekompletne dane adresowe.

Zobacz także: Wszystko co przedsiębiorca powinien wiedzieć o CEIDG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

REKLAMA

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA