REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CEIDG 2012 - zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
CEIDG 2012
CEIDG 2012

REKLAMA

REKLAMA

CEIDG w 2012 roku czekają kolejne rewolucje. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej od 1 stycznia 2012 roku będzie wzbogacona o rejestr pełnomocnictw. Zakończony zostanie także proces transferu danych przedsiębiorców zgromadzonych w gminach.

CEIDG w 2012 roku będzie podlegała kolejnym zmianom. Do najważniejszych z nich należy uruchomienie od 1 stycznia 2012 rejestru pełnomocnictw.

REKLAMA

REKLAMA

CEIDG a rejestr pełnomocnictw

Od 1 stycznia 2012 do formularza CEIDG-1 można wpisać ustanowionych przez przedsiębiorcę pełnomocników. Służy do tego rubryka nr 30.

Zgodnie z wytycznymi resortu gospodarki wpisowi do CEIDG podelgają jedynie pełnomocnicy już ustanowieni w oparciu o odrębne przepisy i zgodnie z przewidywaną przez nie formą (np. na podstawie Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego).

Warto jednak pamiętać, że wskazanie pełnomocnika jest dla przedsiębiorcy fakultatywne, a podanie jego danych nie zastępuje procedury ustanowienia. Wprowadzenie danych pełnomocnika równa się z ich udostępnieniem na stronie ceidg.gov.pl (poza numerem PESEL i adresem zamieszkania).

REKLAMA

Jakie znacznie praktyczne ma podanie danych pełnomocnika przez przedsiębiorcę? Okazuje się duże. Pełnomocnik nie musi posługiwać się ani dołączać do akt sprawy odrębnych dokumentów w celu reprezentowania przedsiębiorcy w postępowaniach administracyjnych przed organami administracji publicznej. Niestety nie dotyczy to spraw podatkowych i skarbowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Resort przewidział możliwość wskazania przez przedsiębiorcę więcej niż jednego pełnomocnika. W tym celu powinien on sięgnąć po formularz CEIDG-PN w 2012 roku (tak jak cała instytucja rejestru przedsiębiorców obowiązujący dopiero od 1 stycznia 2012 roku).

Zobacz jak wygląda: Formularz CEIDG-PN

Przenoszenie danych przedsiębiorców do CEIDG przed 2012 r.

CEIDG od 1 stycznia 2012 r. przeszła zmiany nie tylko w zakresie wprowadzenia rejestru pełnomocnictw. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej w 2012 roku jest również pełną bazą danych zawierającą wpisy dotychczas pozostające w urzędach gmin rozsypanych po całej Polsce. Transfer danych z ewidencji gminnych  trwał do 31 grudnia 2011 roku. Po tym terminie aktywną lub zawieszoną działalność można odszukać za pośrednictwem wyszukiwarki umieszczonej na rządowej stronie CEIDG.

Przedsiębiorca nie może zapomnieć, że z dniem transferu wpisu do CEIDG wójt, burmistrz albo prezydent miasta przestaje być organem ewidencyjnym dla przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono.

Jak sprawdzić czy wpis został już przeniesiony? Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki zamieszczonej na wskazanej wyżej stronie ceidg.gov.pl.

Warto, aby przedsiębiorca sprawdził przeniesiony wpis. Zdarzają się błędy. Do najczęstszych należą (za resortem gospodarki):

  • brak kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD2007);
  • wielokrotne wpisy jednego przedsiębiorcy – osoby fizycznej (powielony PESEL);
  • brak numeru PESEL lub NIP;
  • niekompletne dane adresowe.

Zobacz także: Wszystko co przedsiębiorca powinien wiedzieć o CEIDG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA