REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CEIDG 2012 - zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
CEIDG 2012
CEIDG 2012

REKLAMA

REKLAMA

CEIDG w 2012 roku czekają kolejne rewolucje. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej od 1 stycznia 2012 roku będzie wzbogacona o rejestr pełnomocnictw. Zakończony zostanie także proces transferu danych przedsiębiorców zgromadzonych w gminach.

CEIDG w 2012 roku będzie podlegała kolejnym zmianom. Do najważniejszych z nich należy uruchomienie od 1 stycznia 2012 rejestru pełnomocnictw.

REKLAMA

CEIDG a rejestr pełnomocnictw

Od 1 stycznia 2012 do formularza CEIDG-1 można wpisać ustanowionych przez przedsiębiorcę pełnomocników. Służy do tego rubryka nr 30.

Zgodnie z wytycznymi resortu gospodarki wpisowi do CEIDG podelgają jedynie pełnomocnicy już ustanowieni w oparciu o odrębne przepisy i zgodnie z przewidywaną przez nie formą (np. na podstawie Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego).

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że wskazanie pełnomocnika jest dla przedsiębiorcy fakultatywne, a podanie jego danych nie zastępuje procedury ustanowienia. Wprowadzenie danych pełnomocnika równa się z ich udostępnieniem na stronie ceidg.gov.pl (poza numerem PESEL i adresem zamieszkania).

Jakie znacznie praktyczne ma podanie danych pełnomocnika przez przedsiębiorcę? Okazuje się duże. Pełnomocnik nie musi posługiwać się ani dołączać do akt sprawy odrębnych dokumentów w celu reprezentowania przedsiębiorcy w postępowaniach administracyjnych przed organami administracji publicznej. Niestety nie dotyczy to spraw podatkowych i skarbowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Resort przewidział możliwość wskazania przez przedsiębiorcę więcej niż jednego pełnomocnika. W tym celu powinien on sięgnąć po formularz CEIDG-PN w 2012 roku (tak jak cała instytucja rejestru przedsiębiorców obowiązujący dopiero od 1 stycznia 2012 roku).

Zobacz jak wygląda: Formularz CEIDG-PN

Przenoszenie danych przedsiębiorców do CEIDG przed 2012 r.

REKLAMA

CEIDG od 1 stycznia 2012 r. przeszła zmiany nie tylko w zakresie wprowadzenia rejestru pełnomocnictw. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej w 2012 roku jest również pełną bazą danych zawierającą wpisy dotychczas pozostające w urzędach gmin rozsypanych po całej Polsce. Transfer danych z ewidencji gminnych  trwał do 31 grudnia 2011 roku. Po tym terminie aktywną lub zawieszoną działalność można odszukać za pośrednictwem wyszukiwarki umieszczonej na rządowej stronie CEIDG.

Przedsiębiorca nie może zapomnieć, że z dniem transferu wpisu do CEIDG wójt, burmistrz albo prezydent miasta przestaje być organem ewidencyjnym dla przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono.

Jak sprawdzić czy wpis został już przeniesiony? Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki zamieszczonej na wskazanej wyżej stronie ceidg.gov.pl.

Warto, aby przedsiębiorca sprawdził przeniesiony wpis. Zdarzają się błędy. Do najczęstszych należą (za resortem gospodarki):

  • brak kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD2007);
  • wielokrotne wpisy jednego przedsiębiorcy – osoby fizycznej (powielony PESEL);
  • brak numeru PESEL lub NIP;
  • niekompletne dane adresowe.

Zobacz także: Wszystko co przedsiębiorca powinien wiedzieć o CEIDG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA