| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe w firmie? Jakie są ich wady i zalety? Przedstawiamy odpowiedzi na te i inne ważne pytania dotyczące obsługi płatności bezgotówkowych.

Twoje prawa oraz obowiązki we współpracy z podmiotami rynku płatności bezgotówkowych określa ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

Zobacz: Prawo dla firm

Limity w rozliczeniach

Zgodnie z przepisami, dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą powinno odbywać się za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy: stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000 zł. Jeśli nie dopełnisz tego obowiązku, nie będziesz mógł wrzucić transakcji "w koszty'. Zobacz więcej informacji na ten temat.

Dodatkowe informacje

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i do tej pory nie przyjmowałeś płatności bezgotówkowych, możesz skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa. Jeśli zakwalifikujesz się do programu, nie poniesiesz kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy. Zobacz szczegółowe informacje na temat Programu Polska Bezgotówkowa.

Źródło: biznes.gov

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Robert Gniezdzia

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »