REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Etykieta w miejscu pracy – czy to się opłaca?

etykieta w pracy
etykieta w pracy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Po co w ogóle etykieta w miejscu pracy? Czy firma nie powinna skupić się na wskaźnikach efektywności, wydajności, zamiast marnować czas na przebrzmiałe zasady grzeczności?

Etykieta biznesu kojarzy się z wielkimi korporacjami, w których eleganccy biznesmeni zapraszają się na biznes lunche, gdzie spożywają eleganckie dania i prowadzą negocjacje. W większości małych firm takie zdarzenia nie mają miejsca. Mały biznes jest znacznie bardziej przyziemny, nie koncentruje się na formach, przechodzi od razu do rzeczy.

REKLAMA

Jednak nawet mała firma powinna przywiązywać wagę do zasad grzeczności. Stworzenie wizerunku firmy eleganckiej, profesjonalnej, dbającej o właściwą atmosferę to sygnał, że firma jest stabilna i godna zaufania. Dbałość o detale w relacjach z otoczeniem powoduje, że praktycznie w każdej sytuacji przedsiębiorstwo ma szansę na pozytywną ocenę na tle konkurencji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Umiejętne okazywanie szacunku i zaangażowania, otaczanie klientów właściwą opieką i stwarzanie profesjonalnej, uprzejmej atmosfery, pozytywnie wyróżnia firmę i tworzy trwalsze więzi z klientami. – Dzięki takiej atmosferze można liczyć na zwiększenie lojalności klientów, na to, że będą sobie polecali firmę i oceniali ją pozytywnie – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Atmosfera wzajemnego szacunku i uprzejmości przyciąga nie tylko klientów, ale też pracowników. Zatrudnione osoby cenią sobie pracę w firmie, w której dobrze się czują, gdzie konflikty rozwiązywane są w kulturalny sposób. Stosowanie się do podobnego wzorca grzeczności ułatwia współpracę, wzmacnia poczucie wspólnoty, podnosi morale pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawezwanie do próby ugodowej - wniosek

Sceptycy zapytają czy nie jest to strata czasu? Powiedzą, że generowanie wzrostu jest ważniejsze od miłej atmosfery. Jednak czasy spowolnienia i kryzysu trochę zmieniły nasze postrzeganie świata. W niepewnym świecie grzeczność zaczyna popłacać. Większość firm w Polsce już zaczyna sobie zdawać sprawę z wagi długofalowych relacji, powoli zmienia się również sposób komunikowania się firmy ze światem.

Szybkość i efektywność działania będą zawsze bardzo ważne w biznesie. Jednak styl prowadzenia biznesu jest równie ważny dla zbudowania silnej marki i trwałej przewagi konkurencyjnej. W przypadku małych firm taki wyróżnik pomaga przetrwać trudne czasy i umacniać firmę na lokalnym rynku. Staje się ważnym elementem przyciągającym i zatrzymującym klientów, pracowników i kooperantów.

Spółka cywilna może być pracodawcą także dla wspólnika

REKLAMA

Aby uświadomić sobie, na czym polegają dobre maniery w zawodowym świecie, warto zajrzeć na portal szkoleniowy Akademii PARP, gdzie właśnie udostępniono nowe szkolenie e-learning „Savoir-vivre w biznesie”. Szkolenie adresowane jest do właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich firm. – Nowe szkolenie Akademii PARP w praktyczny sposób pokazuje jak radzić sobie w życiu zawodowym – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Uczestnicy poznają savoir-vivre w realiach małej firmy. Szkolenie kładzie nacisk na zasady współpracy i komunikowania się.  Przedstawiono zagadnienia związane z pierwszym wrażeniem, nawiązywaniem kontaktu oraz przedstawianiem się i witaniem. W szkoleniu znajduje się także obszerny materiał na temat prowadzenia rozmowy,  kultury języka oraz netykiety.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 30 szkoleń m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zwrot kosztów w postępowaniu administracyjnym

Źródło: Akademia PARP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA