REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kreowanie wizerunku w biznesie

Irina Nowochatko
Kreowanie wizerunku w biznesie.
Kreowanie wizerunku w biznesie.

REKLAMA

REKLAMA

W stroju biznesowym obowiązują własne zasady. Odpowiednio dobrane elementy i dodatki mogą pomoc w kreowaniu wizerunku, który pomoże w osiągnięciu celów zawodowych.

Właściwie dobrana garderoba biznesowa powinna spełniać trzy podstawowe warunki. Ma być elegancka i klasyczna. Nie może w niej zabraknąć także rzeczy zaliczanych do stylu sportowej elegancji.

REKLAMA

Style strojów biznesowych

Stylistka Małgorzata Kosiak zaznacza, że strój klasyczny bez ekstrawagancji i nonszalancji jest dobry dla spotkań nieformalnych. Strój elegancki cechuje skromność i dbałość o najmniejsze szczegóły.

Z kolei casual, styl sportowej elegancji należy do odzieży codziennej, swobodnej i wygodnej. Ubiór w stylu casual jest odpowiedni zarówno na spotkanie z klientem, jak i na co dzienne wyjście do pracy czy na spotkanie z szefem. Nie jest on za uroczysty, ale wyróżnia się pewnym stopniem elegancji.

Ubrania w stylu casual są odpowiednie także na imprezy organizowane przez firmę, tzw. wolne piątki i spotkania po pracy.

Zobacz: Akredytacja w zakresie obronności i bezpieczeństwa - jakie dokumenty złożyć?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolory w biznesie

Najczęściej garnitur u panów i garsonka czy kostium u pań występują w odcieniach granatów i szarości. Styliści radzą, że więcej kolorów można zastosować w dodatkach.

REKLAMA

Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie kolory mogą wystąpić w stroju biznesowym. Zalecane są: szary, granatowy, błękitny, odcienie fioletu i śliwki, a także przydymiony róż.
Natomiast źle dobrane kolory to: m.in. żółty, beże, kolor pomarańczy, zielenie. W opinii stylistów uchodzą one za mało eleganckie i nieprofesjonalne.

Z kolei kolor czarny należy zachować na specjalne okazje. Noszenie czarnego garnituru czy stroju z białą koszulą lub bluzką nie zaleca się na codzienne wyjście do pracy.
Kolor czarny warto zarezerwować na wyjątkowe okazje i uroczystości.

Jak dobrać kolor

Styliści odróżniają cztery typy urody, które zostały nazwane według pór roku. Warto jest dowiedzieć się jakim typem urody jesteśmy.

Typ urody określany jest za pomocą chust kolorystycznych. Osobom, których typ urody zostanie zaliczony do wiosny lub jesieni będą pasować barwy ciepłe.

Natomiast dla typu lata i zimy dobrze jest łączyć barwy chłodne, w których będzie dominować kolor niebieski.

Zobacz serwis: Audyt akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa - porada

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA