REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć skuteczność handlowców?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
Usługi Doradcze Smart Solutions
Skuteczność handlowców
Skuteczność handlowców

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, aby w tym samym czasie więcej sprzedać? Dowiedz się, jak bardziej efektywnie wykorzystać czas przeznaczony na przygotowanie oferty i zwiększyć skuteczność handlowców.

Zazwyczaj na konkretnie zadane pytanie, np. tylko w sprawie ceny jakiegoś produktu, handlowcy wysyłają równie krótką i zwięzła informację zwrotną dotyczą tej właśnie ceny.

REKLAMA

Za chwilę klient przypomina sobie, że produkt ten, aby mógł zostać wykorzystany, winien mieć także element mocujący. Zadaje więc pytanie, czy elementy mocujące są w zestawie i jaka jest ich cena. Następnie pada pytanie o opakowanie, itd. W ten oto sposób można spędzić cały dzień udzielając krótkich i zwięzłych odpowiedzi na zadane pytania.

Polecamy: serwis Zarządzanie

A czy można inaczej? Tak. Nawet wskazane jest zastosowanie innego postępowania, czyli:

Po otrzymaniu krótkiego pytania na temat ceny udzielenie kompletnej informacji zwrotnej na temat tego:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • czy dany produkt jest obecnie w sprzedaży,
  • jakie ma parametry,
  • jakie są produkty podobne i czym się różnią oraz dlaczego miały by być lepsze od przedmiotu będącego w sferze zainteresowania klienta,
  • jakie komponenty wymagane są do tego, aby mógł zostać wykorzystany (nie zawsze klient musi kupić dodatkowy osprzęt, może być w jego posiadaniu, ale ważne, aby miał tego świadomość i ewentualnie zakupił go od razu. Po pierwsze, unikając dodatkowych kosztów kolejnej przesyłki lub kosztów kolejnego udania się do sklepu, a po drugie - unikając ogromnego rozczarowania po rozpakowaniu przesyłki, gdyby okazało się, że brakuje: kabla, statywu, specjalnej podpórki, ładowarki, elementów ochronnych, konserwujących, itp., i na skorzystanie z zakupionego produktu trzeba będzie poczekać.

Kompleksowa odpowiedź jest także przejawem opieki nad klientem.

Jeśli klient nie sprecyzował, który produkt dokładnie ma na myśli, a w sprzedaży występują 2 bardzo podobne, nazwę główną mają identyczną a różnią się tylko wyrazem uzupełniającym, jednakże zastosowanie mają inne, a także cenę, handlowiec odpisując na skróty może domniemywać, że klient miał na myśli produkt X i udzielił informacji na jego temat, podczas gdy klient miał właśnie na myśli produkt Y. Dlatego też dbałość o detale i przygotowanie, a następnie przekazanie kompleksowej informacji procentuje.

Polecamy: Aktualne składki ZUS 2012

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA