REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biznes w Chinach: Chińska wizja współpracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Darren Chong
Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami
Prowadzenie biznesu z kontrahentami z Chin wymaga poznania historii i kultury Państwa Środka
Prowadzenie biznesu z kontrahentami z Chin wymaga poznania historii i kultury Państwa Środka

REKLAMA

REKLAMA

Zamierzasz podjąć współpracę z chińskimi dostawcami? Prowadzenie biznesu z kontrahentami z Chin wymaga poznania historii i kultury Państwa Środka. Ekspert w przystępny sposób przedstawia chiński punkt widzenia na współpracę.

Chiny są zwolennikami multilateralizmu, systemu wielobiegunowego, w którym widzą swój kraj jako jeden z biegunów, co stanowi potwierdzenie ich mocarstwowych aspiracji. Dążenia tego państwa do budowy nowego ładu międzynarodowego przybrały postać nawiązywania strategicznego partnerstwa z najważniejszymi podmiotami na arenie światowej.

REKLAMA

Państwo Środka realizując swoje mocarstwowe ambicje, stara się nie wzbudzać zagrożenia z tego tytułu, w odniesieniu do innych państw. Chiny dążą do wzmocnienia swojej pozycji poprzez nawiązywanie relacji partnerskich na różnych poziomach. Ma to na celu stabilizowanie relacji w skali globalnej, ale przede wszystkim wzmacnianie pozycji Chin w regionie.

  • Poziom I, strategiczne partnerstwo: Rosja (1996), Stany Zjednoczone (1997), ASEAN (2003);
  • Poziom II, wszechstronne partnerstwo: Francja (1997), Kanada (1997), Meksyk (1997), Pakistan (1998), Wielka Brytania (1998);
  • Poziom III, konstruktywne partnerstwo długofalowej stabilizacji: Unia Europejska (1998);
  • Poziom IV, partnerstwo przyjaźni i współpracy: Japonia (1998); partnerstwo konstruktywnej współpracy: Indie (1997);
  • Poziom V, partnerstwo strategicznej współpracy: Egipt (1999), Arabia Saudyjska (1999); konstruktywne partnerstwo: Republika Południowej Afryki (1999).

REKLAMA

Koncepcję strategicznego partnerstwa należy rozumieć jako dążenie Chińczyków do uregulowania stosunków między mocarstwami oraz organizacjami międzynarodowymi  w celu umożliwienia jak najlepszego funkcjonowania wielobiegunowego porządku międzynarodowego.

W 1997 r. podczas XV Kongresu KPCh dokonano analizy roli Chin w świecie, a jej efektem było uznanie ich za jedno z głównych mocarstw. Polityka zagraniczna Chin zaczęła nabierać cech dyplomacji wielkomocarstwowej. Doszło do diametralnej zmiany w postrzeganiu własnej roli międzynarodowej - z mentalności ofiary na wielkomocarstwową.

Nowa polityka Chin wiązała się ze zmianą strategii określaną mianem „pokojowego wzrostu”. Jej rezultatem ma być pokojowy rozwój, uzyskanie pozycji mocarstwa, które będzie zjawiskiem ogólnie korzystnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Czy powinienem poszukiwać produktów na Targach Kantońskich?

W 2005 r. na forum Zgromadzenia Ogólnego ONZ prezydent Chin Hu Jintao przedstawił strategię harmonijnego świata, która ma swoje źródło w chińskiej polityce wewnętrznej oraz w tradycji społeczno - politycznej. Dzięki skutecznemu wykorzystywaniu współzależności gospodarczych Pekin wytrwale buduje mocarstwową pozycję. Nową strategię realizowaną przez Pekin można ująć w sześciu grupach zadań:

  • przeciwdziałanie niepokojom społecznym,
  • instytucjonalizacja relacji z Waszyngtonem,
  • dążenie do aneksji Tajwanu bez walki,
  • rozwój i utrzymanie korzystnych relacji z państwami sąsiedzkimi,
  • rozwijanie relacji z Unią Europejską,
  • umacnianie pozycji Chin w Afryce i Ameryce Południowej.

Specyfika chińskiej drogi dochodzenia do statusu supermocarstwa składa się z trzech głównych komponentów. Po pierwsze jest nim znaczny dorobek w rozwijaniu pokojowych stosunków politycznych w skali przede wszystkim regionalnej, co w konsekwencji staje się atrakcyjną alternatywą dla stosunków z USA oraz w skali globalnej. Drugim kryterium charakteryzującym specyfikę chińskiej mocarstwowości jest wizja polityki bezpieczeństwa narodowego, którego poszczególne wymiary – tzn. rozwój ekonomiczny, integralność terytorialna, zjednoczenie, antyhegemonizm w połączeniu z regionalizmem i pozamilitarnymi środkami realizacji bezpieczeństwa narodowego - są ze sobą wzajemnie powiązane. Na trzeci element chińskiej mocarstwowości składa się wizja porządku międzynarodowego. Państwo Środka jest zagorzałym zwolennikiem multilateralizmu, który postrzega jako panaceum na utrzymanie międzynarodowego ładu, stabilności, równości, jako opcji korzystnej dla interesów wszystkich państw.

Polecamy: Urzędnicy zapłacą za swoje błędy

Dzisiaj Chiny są potęgą ekonomiczną, w mniejszym stopniu wojskową, budują strefy wpływów politycznych, prowadzą aktywną grę dyplomatyczną, uczestniczą w instytucjach międzynarodowych. Jednym słowem - są aktywnym uczestnikiem, którego wpływ na porządek międzynarodowy jest niebagatelny.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA