REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomoc de minimis dla zakładów pracy chronionej

Milewski Marcin
Pomoc de minimis dla zakładów pracy chronionej
Pomoc de minimis dla zakładów pracy chronionej

REKLAMA

REKLAMA

Wydatek z Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (ZFRON) może stanowić pomoc de minimis. Ekspert podpowiada jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy, który chce skorzystać z pomocy de minimis dla zakładów pracy chronionej.

Pomoc de minimis dla zakładów pracy chronionej znajduje swoją podstawę w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr. 245, poz. 1810). Rozporządzenie zawiera katalog wydatków stanowiących pomoc de minimis.

REKLAMA

REKLAMA

W oparciu o ustawę z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, podmiot, który prowadzi zakład pracy chronionej (zakład aktywności zawodowej), jest zwolniony wobec tego zakładu z niektórych podatków i opłat. Pochodzące ze zwolnień środki przekazywane są w 90% na utworzone w tym celu konto, czyli Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (ZFRON). Obowiązek jego utworzenia ma każdy pracodawca, który prowadzi zakład pracy chronionej.

To, w jaki sposób wydatkowane będą pochodzące ze zwolnień środki, określa wskazane wcześniej rozporządzenie. Co więcej, w celu zakwalifikowania wydatków jako pomoc de minimis musi zostać spełniony warunek przeznaczenia ich na cele w nim wskazane. Za dzień udzielenia pomocy de minimis uznawany jest dzień wydatkowania środków zgromadzonych na koncie ZFRON.

Polecamy: Pomoc de minimis 2012

Uznanie wydatku z Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych za pomoc de minimis, powoduje powstanie po stronie przedsiębiorcy obowiązek uzyskania zaświadczenia potwierdzającego wysokość i charakter zrealizowanego wsparcia. Aby go otrzymać przedsiębiorca musi wystąpić do właściwego organu z wnioskiem o wydanie zaświadczenia. Do wniosku powinien załączyć:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • informację o dokonaniu wydatku kwalifikującego się do uznania go za pomoc de minimis;
  • zaświadczenia o pomocy de minimis jaką otrzymał w bieżącym roku kalendarzowym oraz w ciągu dwóch lat poprzedzających rok bieżący lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie;
  • informację o każdej innej pomocy jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych na dany projekt, z którym związana jest pomoc de minimis o poświadczenie której wnioskował;
  • oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji (zgodnie z  Wytycznymi wspólnotowymi dotyczącymi pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE C 244 z 1.10.2004));
  • wyciąg z konta ZFRON.

Organ może wystawić zaświadczenie o pomocy de minimis dopiero w momencie potwierdzenia wydatków. Wydający zaświadczenie musi mieć pewność, że zakład pracy chronionej nie przekroczył maksymalnego poziomu dla pomocy de minimis. Na postanowienie odmowy wydania zaświadczenia przedsiębiorcy przysługuje zażalenie.

Polecamy: Pomoc de minimis - formularze

W przypadku tego rodzaju pomocy de minimis należy pamiętać, że kwota pomocy nie może wynieść więcej niż 81% wartości zwolnienia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA