REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności kartą dla internetowego biznesu – zyskuje klient, zyskuje przedsiębiorca

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Internetowy biznes w większym stopniu niż ten prowadzony poza siecią wymaga od przedsiębiorcy podążania za trendami i szybkiego wdrażania technologicznych usprawnień. Żeby nie zostać w tyle za konkurencją, konieczne jest akceptowanie nie tylko płatności przelewem za towary czy usługi, ale także płatności kartą.

REKLAMA

Aż 47% polskich konsumentów, którzy posiadają kartę płatniczą deklaruje, że woli robić zakupy tam, gdzie może zapłacić kartą. Co więcej, użytkownicy kart przyznają, że zdarza im się rezygnować z zakupu, jeśli sklep nie oferuje płatności kartą (26% uczestników badania przeprowadzonego przez agencję Ipsos MORI w III kwartale 2014 roku na zlecenie Visa Europe – szczegóły można znaleźć na stronie http://www.visa.pl). Ile z tych porzuconych koszyków i niesfinalizowanych zakupów dotyczy sklepów internetowych? Tego nie wiemy, ale jedno jest pewne – zakupy w Internecie stały się dla wielu Polaków codziennością i podobnie jak w tradycyjnych sklepach, także i w tych internetowych dobrze jest dać im możliwość wyboru sposobu płatności i umożliwić nie tylko płatność przelewem czy za pomocą systemów obsługujących płatności online, ale także z użyciem karty płatniczej.

Dla kogo płatności kartą

Wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą internetowy biznes płatności kartą wdrożyć powinni przede wszystkim ci, których modelem biznesowym jest sprzedaż, a zatem właściciele sklepów internetowych – zarówno tych niewielkich, jak i dużych, internetowych sklepów wielobranżowych, hurtowni i hipermarketów.

Płatność kartą przyda się ponadto wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość i wygoda płatności:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  W serwisach internetowych, oferujących płatne usługi PREMIUM
  •  W firmach, które oferują dostęp do usług lub oprogramowania w modelu abonamentowym
  •  W przedsiębiorstwach zajmujących się pośrednictwem w usługach reklamowych.

Niezależnie od przedmiotu działalności, oferowanie płatności kartami ma zalety, które jednocześnie są plusami dla przedsiębiorcy i dla jego klientów.

Przewaga konkurencyjna

Wielu właścicieli sklepów i internetowych firm robi wszystko, by wyróżnić się na rynku i zaoferować coś więcej, czego nie ma konkurencja. Przelewy bezpośrednie czy szybkie internetowe płatności oferują już prawie wszyscy, dlatego dodanie kolejnej metody płatności: płatność kartą przez internet może być dobrym sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. A to z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby zamówień, a co za tym idzie – zwiększenie obrotów w firmie.

Szybka płatność

Jak pokazują wyniki badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego” zrealizowanego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich i KIR w marcu 2015 r., aż 8% badanych stwierdza, że gdy wybierają sposób płatności za internetowe zakupy, zależy im przede wszystkim na tym, żeby pieniądze szybko trafiły do odbiorcy. Tę potrzebę realizują właśnie płatności za pomocą kart. Dla przedsiębiorcy, który jednego dnia obsługuje dziesiątki czy nawet setki zamówień, możliwość otrzymania płatności za zamówiony towar lub usługę od razu, a nie po kilku dniach, jest sporym ułatwieniem i usprawnieniem w codziennej pracy.

Ułatwienie dla klientów zagranicznych

Przedsiębiorca prowadzący działalność w internecie oferuje (świadomie lub nie) swoją usługę lub produkty nie tylko osobom mieszkającym na terenie Polski i posiadającym polskie rachunki bankowe, ale także klientom zagranicznym. Płatność kartą ułatwia opłacenie zamówienia z zagranicy – klient nie musi martwić się o numery IBAN i SWIFT oraz przewalutowanie. Przedsiębiorca zaś zyskuje potencjalnych nowych kontrahentów – z kart płatniczych korzystają miliardy osób na całym świecie.

Chargeback

Dodatkowym zabezpieczeniem dla klienta jest procedura zwana chargeback. Może ona działać wtedy, gdy towar lub usługa opłacone kartą Visa nie zostały dostarczone lub były niezgodne z zamówieniem, a sklep internetowy nie zwrócił pieniędzy. Aby uruchomić tę procedurę, trzeba się zwrócić do banku, który jest wydawcą karty. Z procedury chargeback mogą skorzystać wszyscy użytkownicy kart Visa, którzy zostali poszkodowani przez sprzedawcę i bez powodzenia próbowali odzyskać pieniądze bezpośrednio od niego. Takiej ochrony nie gwarantują ani płatności gotówką, ani przelewy internetowe, nic więc dziwnego, że klienci chętnie wybierają płatność kartą także przy zakupach przez internet.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o płatnościach kartą?

REKLAMA

Decydując się na uruchomienie płatności kartą w swoim biznesie warto wiedzieć, że aby bezpiecznie płacić w internecie wcale nie trzeba być posiadaczem karty kredytowej czy karty wypukłej. Płatności kartą można dokonać także przy użyciu karty debetowej lub karty przedpłaconej (o ile bank - wydawca karty to umożliwił) – a te znajdują się w portfelach większości klientów banków.

Warto też wiedzieć, że wdrożenie płatności kartą w internetowym biznesie, tak jak i w każdym innym, jest bardzo proste – wystarczy skontaktować się ze swoim bankiem albo wybranym agentem rozliczeniowym (może to być np. firma obsługująca szybkie przelewy internetowe, z której usług przedsiębiorca korzysta obsługując płatności online). Internetowy przedsiębiorca ma jeszcze tę przewagę nad firmą świadczącą usługi lub sprzedającą poza internetem, że nie potrzebuje terminala, by obsługiwać transakcje z użyciem karty. Wszystko obywa się szybko i bezpiecznie przez internet.

Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA