REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności kartą dla internetowego biznesu – zyskuje klient, zyskuje przedsiębiorca

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Internetowy biznes w większym stopniu niż ten prowadzony poza siecią wymaga od przedsiębiorcy podążania za trendami i szybkiego wdrażania technologicznych usprawnień. Żeby nie zostać w tyle za konkurencją, konieczne jest akceptowanie nie tylko płatności przelewem za towary czy usługi, ale także płatności kartą.

REKLAMA

Aż 47% polskich konsumentów, którzy posiadają kartę płatniczą deklaruje, że woli robić zakupy tam, gdzie może zapłacić kartą. Co więcej, użytkownicy kart przyznają, że zdarza im się rezygnować z zakupu, jeśli sklep nie oferuje płatności kartą (26% uczestników badania przeprowadzonego przez agencję Ipsos MORI w III kwartale 2014 roku na zlecenie Visa Europe – szczegóły można znaleźć na stronie http://www.visa.pl). Ile z tych porzuconych koszyków i niesfinalizowanych zakupów dotyczy sklepów internetowych? Tego nie wiemy, ale jedno jest pewne – zakupy w Internecie stały się dla wielu Polaków codziennością i podobnie jak w tradycyjnych sklepach, także i w tych internetowych dobrze jest dać im możliwość wyboru sposobu płatności i umożliwić nie tylko płatność przelewem czy za pomocą systemów obsługujących płatności online, ale także z użyciem karty płatniczej.

Dla kogo płatności kartą

Wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą internetowy biznes płatności kartą wdrożyć powinni przede wszystkim ci, których modelem biznesowym jest sprzedaż, a zatem właściciele sklepów internetowych – zarówno tych niewielkich, jak i dużych, internetowych sklepów wielobranżowych, hurtowni i hipermarketów.

Płatność kartą przyda się ponadto wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość i wygoda płatności:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  W serwisach internetowych, oferujących płatne usługi PREMIUM
  •  W firmach, które oferują dostęp do usług lub oprogramowania w modelu abonamentowym
  •  W przedsiębiorstwach zajmujących się pośrednictwem w usługach reklamowych.

Niezależnie od przedmiotu działalności, oferowanie płatności kartami ma zalety, które jednocześnie są plusami dla przedsiębiorcy i dla jego klientów.

Przewaga konkurencyjna

Wielu właścicieli sklepów i internetowych firm robi wszystko, by wyróżnić się na rynku i zaoferować coś więcej, czego nie ma konkurencja. Przelewy bezpośrednie czy szybkie internetowe płatności oferują już prawie wszyscy, dlatego dodanie kolejnej metody płatności: płatność kartą przez internet może być dobrym sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. A to z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby zamówień, a co za tym idzie – zwiększenie obrotów w firmie.

Szybka płatność

Jak pokazują wyniki badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego” zrealizowanego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich i KIR w marcu 2015 r., aż 8% badanych stwierdza, że gdy wybierają sposób płatności za internetowe zakupy, zależy im przede wszystkim na tym, żeby pieniądze szybko trafiły do odbiorcy. Tę potrzebę realizują właśnie płatności za pomocą kart. Dla przedsiębiorcy, który jednego dnia obsługuje dziesiątki czy nawet setki zamówień, możliwość otrzymania płatności za zamówiony towar lub usługę od razu, a nie po kilku dniach, jest sporym ułatwieniem i usprawnieniem w codziennej pracy.

Ułatwienie dla klientów zagranicznych

Przedsiębiorca prowadzący działalność w internecie oferuje (świadomie lub nie) swoją usługę lub produkty nie tylko osobom mieszkającym na terenie Polski i posiadającym polskie rachunki bankowe, ale także klientom zagranicznym. Płatność kartą ułatwia opłacenie zamówienia z zagranicy – klient nie musi martwić się o numery IBAN i SWIFT oraz przewalutowanie. Przedsiębiorca zaś zyskuje potencjalnych nowych kontrahentów – z kart płatniczych korzystają miliardy osób na całym świecie.

Chargeback

Dodatkowym zabezpieczeniem dla klienta jest procedura zwana chargeback. Może ona działać wtedy, gdy towar lub usługa opłacone kartą Visa nie zostały dostarczone lub były niezgodne z zamówieniem, a sklep internetowy nie zwrócił pieniędzy. Aby uruchomić tę procedurę, trzeba się zwrócić do banku, który jest wydawcą karty. Z procedury chargeback mogą skorzystać wszyscy użytkownicy kart Visa, którzy zostali poszkodowani przez sprzedawcę i bez powodzenia próbowali odzyskać pieniądze bezpośrednio od niego. Takiej ochrony nie gwarantują ani płatności gotówką, ani przelewy internetowe, nic więc dziwnego, że klienci chętnie wybierają płatność kartą także przy zakupach przez internet.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o płatnościach kartą?

REKLAMA

Decydując się na uruchomienie płatności kartą w swoim biznesie warto wiedzieć, że aby bezpiecznie płacić w internecie wcale nie trzeba być posiadaczem karty kredytowej czy karty wypukłej. Płatności kartą można dokonać także przy użyciu karty debetowej lub karty przedpłaconej (o ile bank - wydawca karty to umożliwił) – a te znajdują się w portfelach większości klientów banków.

Warto też wiedzieć, że wdrożenie płatności kartą w internetowym biznesie, tak jak i w każdym innym, jest bardzo proste – wystarczy skontaktować się ze swoim bankiem albo wybranym agentem rozliczeniowym (może to być np. firma obsługująca szybkie przelewy internetowe, z której usług przedsiębiorca korzysta obsługując płatności online). Internetowy przedsiębiorca ma jeszcze tę przewagę nad firmą świadczącą usługi lub sprzedającą poza internetem, że nie potrzebuje terminala, by obsługiwać transakcje z użyciem karty. Wszystko obywa się szybko i bezpiecznie przez internet.

Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA