REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozwól klientom płacić kartą: korzyści z przyjmowania płatności kartami płatniczymi.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Płacenie za pomocą kart jest wygodne i bezpieczne – a dodatkowo wpływa na wzrost przychodów. Badania przeprowadzone na konsumentach w 5 europejskich krajach (w tym w Polsce) wykazują jednoznacznie, że klient, któremu umożliwi się korzystanie z kart płatniczych, nie tylko jest bardziej lojalny, ale jest też skłonny wydać więcej pieniędzy.

REKLAMA

Wszystko może być przewagą konkurencyjną

W biznesie wysokiej konkurencji – jak np. sprzedaż detaliczna w niedużych miejscowościach – każde z udogodnień zagwarantowanych klientom może być języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wyścig z konkurencją.

Fotolia

Wprowadzenie płatności kartami może przyciągnąć klientów, dla których płacenie gotówką jest niewygodne (np. z uwagi na ograniczoną bazę bankomatową), daje też szansę na usprawnienie samej sprzedaży. Transakcja kartą płatniczą jest nie tylko bezpieczniejsza (nie ma np. ryzyka otrzymania sfałszowanych pieniędzy), ale też może być szybsza (choćby przez to, że nie trzeba szukać drobnych do wydania reszty).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjmowanie płatności kartami jest coraz tańsze. Z jednej strony jest to efektem ustawowego ograniczenia opłaty interchange (jeden z elementów wchodzących w skład opłat ponoszonych rzez detalistę od transakcji kartami) z drugiej – rosnącej liczby agentów rozliczeniowych, co stymuluje konkurencję na tym polu i dalsze zmniejszanie kosztów.

Klient ma zawszę rację i lubi płacić kartami

REKLAMA

Badania  przeprowadzone na zlecenie Visa na pięciu europejskich rynkach wskazują na to, że posiadacze kart … lubią ich używać, a umożliwienie im płatności kartą pozwala na zwiększenie ich lojalności. Polski rynek nie odbiega od standardów europejskich – do tej pory wydano u nas ponad 22 mln samych tylko kart Visa; tej liczby nie da się zbagatelizować.

Blisko połowa (47%) respondentów w Polsce wskazało, że preferuje zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami w stosunku do takiej, która takiej usługi nie oferuje. Co więcej, blisko jednej trzeciej (27%) zdarzyło się wybrać innego sprzedawcę tylko z powodu niemożności zapłacenia kartą.  

Sama forma płatności, jaką oferuje sprzedawca może mieć więc większy wpływ na dokonanie transakcji niż konkurencja cenowa czy prezentacja produktu. Odmowa przyjęcia karty może też oznaczać utratę klienta na zawsze – z powołanych badań wynika bowiem, że na każdego klienta, który powrócił do firmy nieakceptującej karty przypadło aż 4,5 takich, którzy woleli dokonać kolejnych zakupów u innego sprzedawcy.

Klient jest także w Internecie

ShutterStock

Przyjmowanie transakcji kartami płatniczymi może następować także drogą elektroniczną (np. w sklepach internetowych). Projektując rozwiązania e-commerce, nie można zapominać o umożliwieniu płatności kartami.

Klient z kartą kupuje więcej

Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już samo umożliwienie płatności kartą pozwala na przyciągnięcie klientów konkurencji. Statystyka pokazuje też, że pozyskany w ten sposób klient jest atrakcyjny po dwakroć. Kupujący mogący płacić kartą nie jest bowiem ograniczony ilością posiadanej gotówki, przy czym aż 63% badanych przy zakupach powyżej 200 złotych woli płacić kartą. Innymi słowy, nie mogąc płacić kartą mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Mobilność

fot. Fotolia

Dzięki mobilnym terminalom mPOS (mobile point of sale – czyli mobilny punkt sprzedaży) płatność kartą może być dokonana w domu lub siedzibie klienta. Terminale mobilne sprzężone z telefonami komórkowymi pozwalają ograniczyć potrzebę przewożenia gotówki przy dostawie towarów (np. dostawcy pizzy, kurierzy) zwiększając bezpieczeństwo pracowników. Posiadanie terminalu mobilnego zwiększa także wygodę klientów – nie muszą bowiem zawczasu przygotować odpowiedniej ilości gotówki (zwłaszcza w przypadku usług, których końcowy koszt nie jest z góry znany – np. hydraulicznych).

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA