REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozwól klientom płacić kartą: korzyści z przyjmowania płatności kartami płatniczymi.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Płacenie za pomocą kart jest wygodne i bezpieczne – a dodatkowo wpływa na wzrost przychodów. Badania przeprowadzone na konsumentach w 5 europejskich krajach (w tym w Polsce) wykazują jednoznacznie, że klient, któremu umożliwi się korzystanie z kart płatniczych, nie tylko jest bardziej lojalny, ale jest też skłonny wydać więcej pieniędzy.

REKLAMA

REKLAMA

Wszystko może być przewagą konkurencyjną

W biznesie wysokiej konkurencji – jak np. sprzedaż detaliczna w niedużych miejscowościach – każde z udogodnień zagwarantowanych klientom może być języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wyścig z konkurencją.

Fotolia

Wprowadzenie płatności kartami może przyciągnąć klientów, dla których płacenie gotówką jest niewygodne (np. z uwagi na ograniczoną bazę bankomatową), daje też szansę na usprawnienie samej sprzedaży. Transakcja kartą płatniczą jest nie tylko bezpieczniejsza (nie ma np. ryzyka otrzymania sfałszowanych pieniędzy), ale też może być szybsza (choćby przez to, że nie trzeba szukać drobnych do wydania reszty).

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjmowanie płatności kartami jest coraz tańsze. Z jednej strony jest to efektem ustawowego ograniczenia opłaty interchange (jeden z elementów wchodzących w skład opłat ponoszonych rzez detalistę od transakcji kartami) z drugiej – rosnącej liczby agentów rozliczeniowych, co stymuluje konkurencję na tym polu i dalsze zmniejszanie kosztów.

Klient ma zawszę rację i lubi płacić kartami

Badania  przeprowadzone na zlecenie Visa na pięciu europejskich rynkach wskazują na to, że posiadacze kart … lubią ich używać, a umożliwienie im płatności kartą pozwala na zwiększenie ich lojalności. Polski rynek nie odbiega od standardów europejskich – do tej pory wydano u nas ponad 22 mln samych tylko kart Visa; tej liczby nie da się zbagatelizować.

Blisko połowa (47%) respondentów w Polsce wskazało, że preferuje zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami w stosunku do takiej, która takiej usługi nie oferuje. Co więcej, blisko jednej trzeciej (27%) zdarzyło się wybrać innego sprzedawcę tylko z powodu niemożności zapłacenia kartą.  

Sama forma płatności, jaką oferuje sprzedawca może mieć więc większy wpływ na dokonanie transakcji niż konkurencja cenowa czy prezentacja produktu. Odmowa przyjęcia karty może też oznaczać utratę klienta na zawsze – z powołanych badań wynika bowiem, że na każdego klienta, który powrócił do firmy nieakceptującej karty przypadło aż 4,5 takich, którzy woleli dokonać kolejnych zakupów u innego sprzedawcy.

Klient jest także w Internecie

ShutterStock

Przyjmowanie transakcji kartami płatniczymi może następować także drogą elektroniczną (np. w sklepach internetowych). Projektując rozwiązania e-commerce, nie można zapominać o umożliwieniu płatności kartami.

Klient z kartą kupuje więcej

Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już samo umożliwienie płatności kartą pozwala na przyciągnięcie klientów konkurencji. Statystyka pokazuje też, że pozyskany w ten sposób klient jest atrakcyjny po dwakroć. Kupujący mogący płacić kartą nie jest bowiem ograniczony ilością posiadanej gotówki, przy czym aż 63% badanych przy zakupach powyżej 200 złotych woli płacić kartą. Innymi słowy, nie mogąc płacić kartą mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Mobilność

fot. Fotolia

Dzięki mobilnym terminalom mPOS (mobile point of sale – czyli mobilny punkt sprzedaży) płatność kartą może być dokonana w domu lub siedzibie klienta. Terminale mobilne sprzężone z telefonami komórkowymi pozwalają ograniczyć potrzebę przewożenia gotówki przy dostawie towarów (np. dostawcy pizzy, kurierzy) zwiększając bezpieczeństwo pracowników. Posiadanie terminalu mobilnego zwiększa także wygodę klientów – nie muszą bowiem zawczasu przygotować odpowiedniej ilości gotówki (zwłaszcza w przypadku usług, których końcowy koszt nie jest z góry znany – np. hydraulicznych).

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA