REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozwól klientom płacić kartą: korzyści z przyjmowania płatności kartami płatniczymi.

REKLAMA

Płacenie za pomocą kart jest wygodne i bezpieczne – a dodatkowo wpływa na wzrost przychodów. Badania przeprowadzone na konsumentach w 5 europejskich krajach (w tym w Polsce) wykazują jednoznacznie, że klient, któremu umożliwi się korzystanie z kart płatniczych, nie tylko jest bardziej lojalny, ale jest też skłonny wydać więcej pieniędzy.

REKLAMA

REKLAMA

Wszystko może być przewagą konkurencyjną

W biznesie wysokiej konkurencji – jak np. sprzedaż detaliczna w niedużych miejscowościach – każde z udogodnień zagwarantowanych klientom może być języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wyścig z konkurencją.

Fotolia

Wprowadzenie płatności kartami może przyciągnąć klientów, dla których płacenie gotówką jest niewygodne (np. z uwagi na ograniczoną bazę bankomatową), daje też szansę na usprawnienie samej sprzedaży. Transakcja kartą płatniczą jest nie tylko bezpieczniejsza (nie ma np. ryzyka otrzymania sfałszowanych pieniędzy), ale też może być szybsza (choćby przez to, że nie trzeba szukać drobnych do wydania reszty).

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjmowanie płatności kartami jest coraz tańsze. Z jednej strony jest to efektem ustawowego ograniczenia opłaty interchange (jeden z elementów wchodzących w skład opłat ponoszonych rzez detalistę od transakcji kartami) z drugiej – rosnącej liczby agentów rozliczeniowych, co stymuluje konkurencję na tym polu i dalsze zmniejszanie kosztów.

Klient ma zawszę rację i lubi płacić kartami

Badania  przeprowadzone na zlecenie Visa na pięciu europejskich rynkach wskazują na to, że posiadacze kart … lubią ich używać, a umożliwienie im płatności kartą pozwala na zwiększenie ich lojalności. Polski rynek nie odbiega od standardów europejskich – do tej pory wydano u nas ponad 22 mln samych tylko kart Visa; tej liczby nie da się zbagatelizować.

Blisko połowa (47%) respondentów w Polsce wskazało, że preferuje zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami w stosunku do takiej, która takiej usługi nie oferuje. Co więcej, blisko jednej trzeciej (27%) zdarzyło się wybrać innego sprzedawcę tylko z powodu niemożności zapłacenia kartą.  

Sama forma płatności, jaką oferuje sprzedawca może mieć więc większy wpływ na dokonanie transakcji niż konkurencja cenowa czy prezentacja produktu. Odmowa przyjęcia karty może też oznaczać utratę klienta na zawsze – z powołanych badań wynika bowiem, że na każdego klienta, który powrócił do firmy nieakceptującej karty przypadło aż 4,5 takich, którzy woleli dokonać kolejnych zakupów u innego sprzedawcy.

Klient jest także w Internecie

ShutterStock

Przyjmowanie transakcji kartami płatniczymi może następować także drogą elektroniczną (np. w sklepach internetowych). Projektując rozwiązania e-commerce, nie można zapominać o umożliwieniu płatności kartami.

Klient z kartą kupuje więcej

Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już samo umożliwienie płatności kartą pozwala na przyciągnięcie klientów konkurencji. Statystyka pokazuje też, że pozyskany w ten sposób klient jest atrakcyjny po dwakroć. Kupujący mogący płacić kartą nie jest bowiem ograniczony ilością posiadanej gotówki, przy czym aż 63% badanych przy zakupach powyżej 200 złotych woli płacić kartą. Innymi słowy, nie mogąc płacić kartą mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Mobilność

fot. Fotolia

Dzięki mobilnym terminalom mPOS (mobile point of sale – czyli mobilny punkt sprzedaży) płatność kartą może być dokonana w domu lub siedzibie klienta. Terminale mobilne sprzężone z telefonami komórkowymi pozwalają ograniczyć potrzebę przewożenia gotówki przy dostawie towarów (np. dostawcy pizzy, kurierzy) zwiększając bezpieczeństwo pracowników. Posiadanie terminalu mobilnego zwiększa także wygodę klientów – nie muszą bowiem zawczasu przygotować odpowiedniej ilości gotówki (zwłaszcza w przypadku usług, których końcowy koszt nie jest z góry znany – np. hydraulicznych).

Artykuł powstał we współpracy z

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA