REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozwól klientom płacić kartą: korzyści z przyjmowania płatności kartami płatniczymi.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Płacenie za pomocą kart jest wygodne i bezpieczne – a dodatkowo wpływa na wzrost przychodów. Badania przeprowadzone na konsumentach w 5 europejskich krajach (w tym w Polsce) wykazują jednoznacznie, że klient, któremu umożliwi się korzystanie z kart płatniczych, nie tylko jest bardziej lojalny, ale jest też skłonny wydać więcej pieniędzy.

REKLAMA

Wszystko może być przewagą konkurencyjną

W biznesie wysokiej konkurencji – jak np. sprzedaż detaliczna w niedużych miejscowościach – każde z udogodnień zagwarantowanych klientom może być języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wyścig z konkurencją.

Płatność kartą kredytową, karta, terminal. Fot. Fotolia

Fotolia

Wprowadzenie płatności kartami może przyciągnąć klientów, dla których płacenie gotówką jest niewygodne (np. z uwagi na ograniczoną bazę bankomatową), daje też szansę na usprawnienie samej sprzedaży. Transakcja kartą płatniczą jest nie tylko bezpieczniejsza (nie ma np. ryzyka otrzymania sfałszowanych pieniędzy), ale też może być szybsza (choćby przez to, że nie trzeba szukać drobnych do wydania reszty).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjmowanie płatności kartami jest coraz tańsze. Z jednej strony jest to efektem ustawowego ograniczenia opłaty interchange (jeden z elementów wchodzących w skład opłat ponoszonych rzez detalistę od transakcji kartami) z drugiej – rosnącej liczby agentów rozliczeniowych, co stymuluje konkurencję na tym polu i dalsze zmniejszanie kosztów.

Klient ma zawszę rację i lubi płacić kartami

REKLAMA

Badania  przeprowadzone na zlecenie Visa na pięciu europejskich rynkach wskazują na to, że posiadacze kart … lubią ich używać, a umożliwienie im płatności kartą pozwala na zwiększenie ich lojalności. Polski rynek nie odbiega od standardów europejskich – do tej pory wydano u nas ponad 22 mln samych tylko kart Visa; tej liczby nie da się zbagatelizować.

Blisko połowa (47%) respondentów w Polsce wskazało, że preferuje zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami w stosunku do takiej, która takiej usługi nie oferuje. Co więcej, blisko jednej trzeciej (27%) zdarzyło się wybrać innego sprzedawcę tylko z powodu niemożności zapłacenia kartą.  

Sama forma płatności, jaką oferuje sprzedawca może mieć więc większy wpływ na dokonanie transakcji niż konkurencja cenowa czy prezentacja produktu. Odmowa przyjęcia karty może też oznaczać utratę klienta na zawsze – z powołanych badań wynika bowiem, że na każdego klienta, który powrócił do firmy nieakceptującej karty przypadło aż 4,5 takich, którzy woleli dokonać kolejnych zakupów u innego sprzedawcy.

Klient jest także w Internecie

karta, <a class=karta kredytowa, zakupy, internet, kobieta"/>

ShutterStock

Przyjmowanie transakcji kartami płatniczymi może następować także drogą elektroniczną (np. w sklepach internetowych). Projektując rozwiązania e-commerce, nie można zapominać o umożliwieniu płatności kartami.

Klient z kartą kupuje więcej

Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już samo umożliwienie płatności kartą pozwala na przyciągnięcie klientów konkurencji. Statystyka pokazuje też, że pozyskany w ten sposób klient jest atrakcyjny po dwakroć. Kupujący mogący płacić kartą nie jest bowiem ograniczony ilością posiadanej gotówki, przy czym aż 63% badanych przy zakupach powyżej 200 złotych woli płacić kartą. Innymi słowy, nie mogąc płacić kartą mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Mobilność

Karta, terminal, kasa

fot. Fotolia

Dzięki mobilnym terminalom mPOS (mobile point of sale – czyli mobilny punkt sprzedaży) płatność kartą może być dokonana w domu lub siedzibie klienta. Terminale mobilne sprzężone z telefonami komórkowymi pozwalają ograniczyć potrzebę przewożenia gotówki przy dostawie towarów (np. dostawcy pizzy, kurierzy) zwiększając bezpieczeństwo pracowników. Posiadanie terminalu mobilnego zwiększa także wygodę klientów – nie muszą bowiem zawczasu przygotować odpowiedniej ilości gotówki (zwłaszcza w przypadku usług, których końcowy koszt nie jest z góry znany – np. hydraulicznych).

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA