REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozwól klientom płacić kartą: korzyści z przyjmowania płatności kartami płatniczymi.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Płacenie za pomocą kart jest wygodne i bezpieczne – a dodatkowo wpływa na wzrost przychodów. Badania przeprowadzone na konsumentach w 5 europejskich krajach (w tym w Polsce) wykazują jednoznacznie, że klient, któremu umożliwi się korzystanie z kart płatniczych, nie tylko jest bardziej lojalny, ale jest też skłonny wydać więcej pieniędzy.

REKLAMA

Wszystko może być przewagą konkurencyjną

W biznesie wysokiej konkurencji – jak np. sprzedaż detaliczna w niedużych miejscowościach – każde z udogodnień zagwarantowanych klientom może być języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wyścig z konkurencją.

Fotolia

Wprowadzenie płatności kartami może przyciągnąć klientów, dla których płacenie gotówką jest niewygodne (np. z uwagi na ograniczoną bazę bankomatową), daje też szansę na usprawnienie samej sprzedaży. Transakcja kartą płatniczą jest nie tylko bezpieczniejsza (nie ma np. ryzyka otrzymania sfałszowanych pieniędzy), ale też może być szybsza (choćby przez to, że nie trzeba szukać drobnych do wydania reszty).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjmowanie płatności kartami jest coraz tańsze. Z jednej strony jest to efektem ustawowego ograniczenia opłaty interchange (jeden z elementów wchodzących w skład opłat ponoszonych rzez detalistę od transakcji kartami) z drugiej – rosnącej liczby agentów rozliczeniowych, co stymuluje konkurencję na tym polu i dalsze zmniejszanie kosztów.

Klient ma zawszę rację i lubi płacić kartami

REKLAMA

Badania  przeprowadzone na zlecenie Visa na pięciu europejskich rynkach wskazują na to, że posiadacze kart … lubią ich używać, a umożliwienie im płatności kartą pozwala na zwiększenie ich lojalności. Polski rynek nie odbiega od standardów europejskich – do tej pory wydano u nas ponad 22 mln samych tylko kart Visa; tej liczby nie da się zbagatelizować.

Blisko połowa (47%) respondentów w Polsce wskazało, że preferuje zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami w stosunku do takiej, która takiej usługi nie oferuje. Co więcej, blisko jednej trzeciej (27%) zdarzyło się wybrać innego sprzedawcę tylko z powodu niemożności zapłacenia kartą.  

Sama forma płatności, jaką oferuje sprzedawca może mieć więc większy wpływ na dokonanie transakcji niż konkurencja cenowa czy prezentacja produktu. Odmowa przyjęcia karty może też oznaczać utratę klienta na zawsze – z powołanych badań wynika bowiem, że na każdego klienta, który powrócił do firmy nieakceptującej karty przypadło aż 4,5 takich, którzy woleli dokonać kolejnych zakupów u innego sprzedawcy.

Klient jest także w Internecie

ShutterStock

Przyjmowanie transakcji kartami płatniczymi może następować także drogą elektroniczną (np. w sklepach internetowych). Projektując rozwiązania e-commerce, nie można zapominać o umożliwieniu płatności kartami.

Klient z kartą kupuje więcej

Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już samo umożliwienie płatności kartą pozwala na przyciągnięcie klientów konkurencji. Statystyka pokazuje też, że pozyskany w ten sposób klient jest atrakcyjny po dwakroć. Kupujący mogący płacić kartą nie jest bowiem ograniczony ilością posiadanej gotówki, przy czym aż 63% badanych przy zakupach powyżej 200 złotych woli płacić kartą. Innymi słowy, nie mogąc płacić kartą mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Mobilność

fot. Fotolia

Dzięki mobilnym terminalom mPOS (mobile point of sale – czyli mobilny punkt sprzedaży) płatność kartą może być dokonana w domu lub siedzibie klienta. Terminale mobilne sprzężone z telefonami komórkowymi pozwalają ograniczyć potrzebę przewożenia gotówki przy dostawie towarów (np. dostawcy pizzy, kurierzy) zwiększając bezpieczeństwo pracowników. Posiadanie terminalu mobilnego zwiększa także wygodę klientów – nie muszą bowiem zawczasu przygotować odpowiedniej ilości gotówki (zwłaszcza w przypadku usług, których końcowy koszt nie jest z góry znany – np. hydraulicznych).

Artykuł powstał we współpracy z

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA