REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale mPos – płatność kartą w mobilnym wydaniu

REKLAMA

Oferowanie płatności kartą w sklepie stało się już standardem. Ale od dłuższego czasu nikogo nie dziwi, że w punktach usługowych coraz częściej także można zapłacić bezgotówkowo. Małym przedsiębiorcom ułatwiają to mobilne terminale POS.

REKLAMA

Klienci, szczególnie ci, którzy dokonują droższych zakupów, bardzo cenią możliwość zapłacenia kartą. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI w sierpniu-wrześniu 2014 roku aż 63 proc. ankietowanych woli płacić kartą, gdy rachunek przekracza 200 złotych. Ponadto więcej niż 1 na 4 respondentów chciałby mieć możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowca wykonane w domu. Akceptowanie płatności kartami przez małych przedsiębiorców nie tylko pozwala odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, ale ma także szereg innych zalet.

Korzyści z przyjmowania płatności kartą

REKLAMA

Możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowców, zwłaszcza tych, którzy wykonują zlecenia u klienta (hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, ogrodnicy, ekipy remontowe) ciągle jeszcze należy do rzadkości. Nawet nie wszystkie małe punkty usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, punkty ksero, pralnie, punkty przeróbek krawieckich czy dorabiania kluczy oferują klientom możliwość zapłacenia bez użycia gotówki. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na wdrożenie płatności kartą będzie miał w naturalny sposób przewagę nad konkurencją.

Dodatkowo akceptowanie kart płatniczych jest szansą na większe przychody. Nie tylko dlatego, że klient, który nie ma przy sobie gotówki, nie zostanie odesłany z niczym (według wspomnianego badania Ipsos MORI 15 proc. Polaków rezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić kartą). Przychody mogą być większe także dlatego, że klient, który nie musi płacić gotówką, może zdecydować się na większe zakupy, bo nie jest ograniczony ilością gotówki posiadaną przy sobie w chwili wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności bezgotówkowe mają także tę zaletę, że nie trzeba martwić się, by bezpiecznie przekazać pieniądze do banku pod koniec dnia pracy. Zmniejsza się także ryzyko, że sprzedawca, obsługujący klienta, przyjmie nieświadomie fałszywe banknoty. Takie transakcje są więc dla przedsiębiorcy znacznie bezpieczniejsze.

Mobilny terminal – odpowiedź na potrzeby małych przedsiębiorców

REKLAMA

Płatności kartą za usługi „mobilnych” fachowców nie są jeszcze tak powszechne, jak w stacjonarnych sklepach czy punktach obsługi, bo do niedawna tylko tam można było zainstalować terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Korzystanie z terminala kart płatniczych było warunkowane przez posiadanie stałego dostępu do internetu i podłączenia do prądu. Obecnie dostępne jest także wygodne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, którzy swoje usługi czy produkty dostarczają w różnych miejscach – to mobilny terminal, czyli mPOS (ang. mobile point of sale).

Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem stacjonarnym. Nie wymaga również zasilacza. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci, by móc obsługiwać płatność kartą. Co więcej, decydując się na terminal mobilny, przedsiębiorca nie musi płacić wysokich kosztów dzierżawy, jak to było w przypadku tradycyjnych terminali. Dlatego właśnie jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy dostarczają swoje produkty i usługi w różne miejsca i odpierają płatności w wielu lokalizacjach.

Żeby zainstalować mPOS, czyli mobilny terminal, wystarczy skontaktować się z jednym z dostawców terminali lub agentów rozliczeniowych. Ich lista znajduje się na stronie www.visa.pl.

Szczegóły działania terminala można zobaczyć na filmie:

Jacy przedsiębiorcy skorzystają najwięcej?

Wprowadzenie w swojej firmie płatności kartą przy użyciu mobilnego terminala może dać największą przewagę konkurencyjną, a co za tym idzie – największe korzyści – przedsiębiorcom z tych branż, w których płacenie kartą dopiero staje się popularne. O wdrożeniu płatności kartami jak najszybciej powinni zatem pomyśleć zwłaszcza usługodawcy i sprzedawcy, którzy prowadzą mobilny biznes. Do tych grup należą między innymi:

  •  Handlowcy w handlu obwoźnym – oferowanie płatności kartą obok płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury może znacznie przyspieszyć rozliczenia z kontrahentami.
  •  Usługodawcy, świadczący usługi u klienta – zwłaszcza, jeśli są to usługi kosztowne (budowlane, remontowe, ogrodnicze).
  •  Okazjonalni sprzedawcy, którzy swoje produkty sprzedają na targach, ulicznych kiermaszach, festynach lub prowadzą sprzedaż sezonową np. tylko latem itp.

Według szacunków, opublikowanych w raporcie Technology & Business Insight* przez międzynarodową firmę badawczą 451 Research, zainteresowanie terminalami mobilnymi na świecie w ciągu najbliższych czterech lat ma wzrosnąć czterokrotnie - z niewiele ponad 13 milionów urządzeń obecnie do 54 milionów terminali w 2019 roku.* Jeśli te przewidywania się sprawdzą, prędzej czy później płatności kartą będą codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale i w małych firmach. Warto zatem wyprzedzić konkurencję i zaoferować płatność kartą zanim zrobią to inni.

Mobilny terminal także dla większych firm

Nie tylko mali przedsiębiorcy korzystają z mobilnych terminali. Przyjmowanie płatności kartą „w ruchu” wdrażają coraz chętniej duże sklepy, które od lat oferują klientom płatności bezgotówkowe. Płatność kartą jest szybka (jeśli jest to płatność zbliżeniowa to często nie wymaga nawet wpisania PIN-u), dlatego świetnie nadaje się np. do rozładowania kolejki do głównej kasy w sklepie. Z takim rozwiązaniem „mobilnych kasjerów” można spotkać się między innymi w znanej sieci sprzedaży książek i multimediów. Z terminali mobilnych korzystają duże sieci pizzerii, oferujące dostawę pizzy czy też sieci hipermarketów, w których można zamówić jedzenie przez internet z dostawą do domu.

 Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

*źródło: https://451research.com/images/Marketing/press_releases/07.30.15_mPoS_Forecast_PR_Final.pdf

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA