REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale mPos – płatność kartą w mobilnym wydaniu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Oferowanie płatności kartą w sklepie stało się już standardem. Ale od dłuższego czasu nikogo nie dziwi, że w punktach usługowych coraz częściej także można zapłacić bezgotówkowo. Małym przedsiębiorcom ułatwiają to mobilne terminale POS.

REKLAMA

REKLAMA

Klienci, szczególnie ci, którzy dokonują droższych zakupów, bardzo cenią możliwość zapłacenia kartą. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI w sierpniu-wrześniu 2014 roku aż 63 proc. ankietowanych woli płacić kartą, gdy rachunek przekracza 200 złotych. Ponadto więcej niż 1 na 4 respondentów chciałby mieć możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowca wykonane w domu. Akceptowanie płatności kartami przez małych przedsiębiorców nie tylko pozwala odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, ale ma także szereg innych zalet.

Korzyści z przyjmowania płatności kartą

Możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowców, zwłaszcza tych, którzy wykonują zlecenia u klienta (hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, ogrodnicy, ekipy remontowe) ciągle jeszcze należy do rzadkości. Nawet nie wszystkie małe punkty usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, punkty ksero, pralnie, punkty przeróbek krawieckich czy dorabiania kluczy oferują klientom możliwość zapłacenia bez użycia gotówki. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na wdrożenie płatności kartą będzie miał w naturalny sposób przewagę nad konkurencją.

REKLAMA

Dodatkowo akceptowanie kart płatniczych jest szansą na większe przychody. Nie tylko dlatego, że klient, który nie ma przy sobie gotówki, nie zostanie odesłany z niczym (według wspomnianego badania Ipsos MORI 15 proc. Polaków rezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić kartą). Przychody mogą być większe także dlatego, że klient, który nie musi płacić gotówką, może zdecydować się na większe zakupy, bo nie jest ograniczony ilością gotówki posiadaną przy sobie w chwili wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności bezgotówkowe mają także tę zaletę, że nie trzeba martwić się, by bezpiecznie przekazać pieniądze do banku pod koniec dnia pracy. Zmniejsza się także ryzyko, że sprzedawca, obsługujący klienta, przyjmie nieświadomie fałszywe banknoty. Takie transakcje są więc dla przedsiębiorcy znacznie bezpieczniejsze.

Mobilny terminal – odpowiedź na potrzeby małych przedsiębiorców

Płatności kartą za usługi „mobilnych” fachowców nie są jeszcze tak powszechne, jak w stacjonarnych sklepach czy punktach obsługi, bo do niedawna tylko tam można było zainstalować terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Korzystanie z terminala kart płatniczych było warunkowane przez posiadanie stałego dostępu do internetu i podłączenia do prądu. Obecnie dostępne jest także wygodne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, którzy swoje usługi czy produkty dostarczają w różnych miejscach – to mobilny terminal, czyli mPOS (ang. mobile point of sale).

Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem stacjonarnym. Nie wymaga również zasilacza. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci, by móc obsługiwać płatność kartą. Co więcej, decydując się na terminal mobilny, przedsiębiorca nie musi płacić wysokich kosztów dzierżawy, jak to było w przypadku tradycyjnych terminali. Dlatego właśnie jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy dostarczają swoje produkty i usługi w różne miejsca i odpierają płatności w wielu lokalizacjach.

Żeby zainstalować mPOS, czyli mobilny terminal, wystarczy skontaktować się z jednym z dostawców terminali lub agentów rozliczeniowych. Ich lista znajduje się na stronie www.visa.pl.

Szczegóły działania terminala można zobaczyć na filmie:

Jacy przedsiębiorcy skorzystają najwięcej?

Wprowadzenie w swojej firmie płatności kartą przy użyciu mobilnego terminala może dać największą przewagę konkurencyjną, a co za tym idzie – największe korzyści – przedsiębiorcom z tych branż, w których płacenie kartą dopiero staje się popularne. O wdrożeniu płatności kartami jak najszybciej powinni zatem pomyśleć zwłaszcza usługodawcy i sprzedawcy, którzy prowadzą mobilny biznes. Do tych grup należą między innymi:

  •  Handlowcy w handlu obwoźnym – oferowanie płatności kartą obok płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury może znacznie przyspieszyć rozliczenia z kontrahentami.
  •  Usługodawcy, świadczący usługi u klienta – zwłaszcza, jeśli są to usługi kosztowne (budowlane, remontowe, ogrodnicze).
  •  Okazjonalni sprzedawcy, którzy swoje produkty sprzedają na targach, ulicznych kiermaszach, festynach lub prowadzą sprzedaż sezonową np. tylko latem itp.

Według szacunków, opublikowanych w raporcie Technology & Business Insight* przez międzynarodową firmę badawczą 451 Research, zainteresowanie terminalami mobilnymi na świecie w ciągu najbliższych czterech lat ma wzrosnąć czterokrotnie - z niewiele ponad 13 milionów urządzeń obecnie do 54 milionów terminali w 2019 roku.* Jeśli te przewidywania się sprawdzą, prędzej czy później płatności kartą będą codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale i w małych firmach. Warto zatem wyprzedzić konkurencję i zaoferować płatność kartą zanim zrobią to inni.

Mobilny terminal także dla większych firm

Nie tylko mali przedsiębiorcy korzystają z mobilnych terminali. Przyjmowanie płatności kartą „w ruchu” wdrażają coraz chętniej duże sklepy, które od lat oferują klientom płatności bezgotówkowe. Płatność kartą jest szybka (jeśli jest to płatność zbliżeniowa to często nie wymaga nawet wpisania PIN-u), dlatego świetnie nadaje się np. do rozładowania kolejki do głównej kasy w sklepie. Z takim rozwiązaniem „mobilnych kasjerów” można spotkać się między innymi w znanej sieci sprzedaży książek i multimediów. Z terminali mobilnych korzystają duże sieci pizzerii, oferujące dostawę pizzy czy też sieci hipermarketów, w których można zamówić jedzenie przez internet z dostawą do domu.

 Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

*źródło: https://451research.com/images/Marketing/press_releases/07.30.15_mPoS_Forecast_PR_Final.pdf

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA