REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale mPos – płatność kartą w mobilnym wydaniu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Oferowanie płatności kartą w sklepie stało się już standardem. Ale od dłuższego czasu nikogo nie dziwi, że w punktach usługowych coraz częściej także można zapłacić bezgotówkowo. Małym przedsiębiorcom ułatwiają to mobilne terminale POS.

REKLAMA

Klienci, szczególnie ci, którzy dokonują droższych zakupów, bardzo cenią możliwość zapłacenia kartą. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI w sierpniu-wrześniu 2014 roku aż 63 proc. ankietowanych woli płacić kartą, gdy rachunek przekracza 200 złotych. Ponadto więcej niż 1 na 4 respondentów chciałby mieć możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowca wykonane w domu. Akceptowanie płatności kartami przez małych przedsiębiorców nie tylko pozwala odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, ale ma także szereg innych zalet.

Korzyści z przyjmowania płatności kartą

REKLAMA

Możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowców, zwłaszcza tych, którzy wykonują zlecenia u klienta (hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, ogrodnicy, ekipy remontowe) ciągle jeszcze należy do rzadkości. Nawet nie wszystkie małe punkty usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, punkty ksero, pralnie, punkty przeróbek krawieckich czy dorabiania kluczy oferują klientom możliwość zapłacenia bez użycia gotówki. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na wdrożenie płatności kartą będzie miał w naturalny sposób przewagę nad konkurencją.

Dodatkowo akceptowanie kart płatniczych jest szansą na większe przychody. Nie tylko dlatego, że klient, który nie ma przy sobie gotówki, nie zostanie odesłany z niczym (według wspomnianego badania Ipsos MORI 15 proc. Polaków rezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić kartą). Przychody mogą być większe także dlatego, że klient, który nie musi płacić gotówką, może zdecydować się na większe zakupy, bo nie jest ograniczony ilością gotówki posiadaną przy sobie w chwili wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności bezgotówkowe mają także tę zaletę, że nie trzeba martwić się, by bezpiecznie przekazać pieniądze do banku pod koniec dnia pracy. Zmniejsza się także ryzyko, że sprzedawca, obsługujący klienta, przyjmie nieświadomie fałszywe banknoty. Takie transakcje są więc dla przedsiębiorcy znacznie bezpieczniejsze.

Mobilny terminal – odpowiedź na potrzeby małych przedsiębiorców

REKLAMA

Płatności kartą za usługi „mobilnych” fachowców nie są jeszcze tak powszechne, jak w stacjonarnych sklepach czy punktach obsługi, bo do niedawna tylko tam można było zainstalować terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Korzystanie z terminala kart płatniczych było warunkowane przez posiadanie stałego dostępu do internetu i podłączenia do prądu. Obecnie dostępne jest także wygodne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, którzy swoje usługi czy produkty dostarczają w różnych miejscach – to mobilny terminal, czyli mPOS (ang. mobile point of sale).

Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem stacjonarnym. Nie wymaga również zasilacza. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci, by móc obsługiwać płatność kartą. Co więcej, decydując się na terminal mobilny, przedsiębiorca nie musi płacić wysokich kosztów dzierżawy, jak to było w przypadku tradycyjnych terminali. Dlatego właśnie jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy dostarczają swoje produkty i usługi w różne miejsca i odpierają płatności w wielu lokalizacjach.

Żeby zainstalować mPOS, czyli mobilny terminal, wystarczy skontaktować się z jednym z dostawców terminali lub agentów rozliczeniowych. Ich lista znajduje się na stronie www.visa.pl.

Szczegóły działania terminala można zobaczyć na filmie:

Jacy przedsiębiorcy skorzystają najwięcej?

Wprowadzenie w swojej firmie płatności kartą przy użyciu mobilnego terminala może dać największą przewagę konkurencyjną, a co za tym idzie – największe korzyści – przedsiębiorcom z tych branż, w których płacenie kartą dopiero staje się popularne. O wdrożeniu płatności kartami jak najszybciej powinni zatem pomyśleć zwłaszcza usługodawcy i sprzedawcy, którzy prowadzą mobilny biznes. Do tych grup należą między innymi:

  •  Handlowcy w handlu obwoźnym – oferowanie płatności kartą obok płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury może znacznie przyspieszyć rozliczenia z kontrahentami.
  •  Usługodawcy, świadczący usługi u klienta – zwłaszcza, jeśli są to usługi kosztowne (budowlane, remontowe, ogrodnicze).
  •  Okazjonalni sprzedawcy, którzy swoje produkty sprzedają na targach, ulicznych kiermaszach, festynach lub prowadzą sprzedaż sezonową np. tylko latem itp.

Według szacunków, opublikowanych w raporcie Technology & Business Insight* przez międzynarodową firmę badawczą 451 Research, zainteresowanie terminalami mobilnymi na świecie w ciągu najbliższych czterech lat ma wzrosnąć czterokrotnie - z niewiele ponad 13 milionów urządzeń obecnie do 54 milionów terminali w 2019 roku.* Jeśli te przewidywania się sprawdzą, prędzej czy później płatności kartą będą codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale i w małych firmach. Warto zatem wyprzedzić konkurencję i zaoferować płatność kartą zanim zrobią to inni.

Mobilny terminal także dla większych firm

Nie tylko mali przedsiębiorcy korzystają z mobilnych terminali. Przyjmowanie płatności kartą „w ruchu” wdrażają coraz chętniej duże sklepy, które od lat oferują klientom płatności bezgotówkowe. Płatność kartą jest szybka (jeśli jest to płatność zbliżeniowa to często nie wymaga nawet wpisania PIN-u), dlatego świetnie nadaje się np. do rozładowania kolejki do głównej kasy w sklepie. Z takim rozwiązaniem „mobilnych kasjerów” można spotkać się między innymi w znanej sieci sprzedaży książek i multimediów. Z terminali mobilnych korzystają duże sieci pizzerii, oferujące dostawę pizzy czy też sieci hipermarketów, w których można zamówić jedzenie przez internet z dostawą do domu.

 Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

*źródło: https://451research.com/images/Marketing/press_releases/07.30.15_mPoS_Forecast_PR_Final.pdf

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA