REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale mPos – płatność kartą w mobilnym wydaniu

REKLAMA

Oferowanie płatności kartą w sklepie stało się już standardem. Ale od dłuższego czasu nikogo nie dziwi, że w punktach usługowych coraz częściej także można zapłacić bezgotówkowo. Małym przedsiębiorcom ułatwiają to mobilne terminale POS.

REKLAMA

Klienci, szczególnie ci, którzy dokonują droższych zakupów, bardzo cenią możliwość zapłacenia kartą. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI w sierpniu-wrześniu 2014 roku aż 63 proc. ankietowanych woli płacić kartą, gdy rachunek przekracza 200 złotych. Ponadto więcej niż 1 na 4 respondentów chciałby mieć możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowca wykonane w domu. Akceptowanie płatności kartami przez małych przedsiębiorców nie tylko pozwala odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, ale ma także szereg innych zalet.

Korzyści z przyjmowania płatności kartą

REKLAMA

Możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowców, zwłaszcza tych, którzy wykonują zlecenia u klienta (hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, ogrodnicy, ekipy remontowe) ciągle jeszcze należy do rzadkości. Nawet nie wszystkie małe punkty usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, punkty ksero, pralnie, punkty przeróbek krawieckich czy dorabiania kluczy oferują klientom możliwość zapłacenia bez użycia gotówki. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na wdrożenie płatności kartą będzie miał w naturalny sposób przewagę nad konkurencją.

Dodatkowo akceptowanie kart płatniczych jest szansą na większe przychody. Nie tylko dlatego, że klient, który nie ma przy sobie gotówki, nie zostanie odesłany z niczym (według wspomnianego badania Ipsos MORI 15 proc. Polaków rezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić kartą). Przychody mogą być większe także dlatego, że klient, który nie musi płacić gotówką, może zdecydować się na większe zakupy, bo nie jest ograniczony ilością gotówki posiadaną przy sobie w chwili wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności bezgotówkowe mają także tę zaletę, że nie trzeba martwić się, by bezpiecznie przekazać pieniądze do banku pod koniec dnia pracy. Zmniejsza się także ryzyko, że sprzedawca, obsługujący klienta, przyjmie nieświadomie fałszywe banknoty. Takie transakcje są więc dla przedsiębiorcy znacznie bezpieczniejsze.

Mobilny terminal – odpowiedź na potrzeby małych przedsiębiorców

REKLAMA

Płatności kartą za usługi „mobilnych” fachowców nie są jeszcze tak powszechne, jak w stacjonarnych sklepach czy punktach obsługi, bo do niedawna tylko tam można było zainstalować terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Korzystanie z terminala kart płatniczych było warunkowane przez posiadanie stałego dostępu do internetu i podłączenia do prądu. Obecnie dostępne jest także wygodne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, którzy swoje usługi czy produkty dostarczają w różnych miejscach – to mobilny terminal, czyli mPOS (ang. mobile point of sale).

Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem stacjonarnym. Nie wymaga również zasilacza. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci, by móc obsługiwać płatność kartą. Co więcej, decydując się na terminal mobilny, przedsiębiorca nie musi płacić wysokich kosztów dzierżawy, jak to było w przypadku tradycyjnych terminali. Dlatego właśnie jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy dostarczają swoje produkty i usługi w różne miejsca i odpierają płatności w wielu lokalizacjach.

Żeby zainstalować mPOS, czyli mobilny terminal, wystarczy skontaktować się z jednym z dostawców terminali lub agentów rozliczeniowych. Ich lista znajduje się na stronie www.visa.pl.

Szczegóły działania terminala można zobaczyć na filmie:

Jacy przedsiębiorcy skorzystają najwięcej?

Wprowadzenie w swojej firmie płatności kartą przy użyciu mobilnego terminala może dać największą przewagę konkurencyjną, a co za tym idzie – największe korzyści – przedsiębiorcom z tych branż, w których płacenie kartą dopiero staje się popularne. O wdrożeniu płatności kartami jak najszybciej powinni zatem pomyśleć zwłaszcza usługodawcy i sprzedawcy, którzy prowadzą mobilny biznes. Do tych grup należą między innymi:

  •  Handlowcy w handlu obwoźnym – oferowanie płatności kartą obok płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury może znacznie przyspieszyć rozliczenia z kontrahentami.
  •  Usługodawcy, świadczący usługi u klienta – zwłaszcza, jeśli są to usługi kosztowne (budowlane, remontowe, ogrodnicze).
  •  Okazjonalni sprzedawcy, którzy swoje produkty sprzedają na targach, ulicznych kiermaszach, festynach lub prowadzą sprzedaż sezonową np. tylko latem itp.

Według szacunków, opublikowanych w raporcie Technology & Business Insight* przez międzynarodową firmę badawczą 451 Research, zainteresowanie terminalami mobilnymi na świecie w ciągu najbliższych czterech lat ma wzrosnąć czterokrotnie - z niewiele ponad 13 milionów urządzeń obecnie do 54 milionów terminali w 2019 roku.* Jeśli te przewidywania się sprawdzą, prędzej czy później płatności kartą będą codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale i w małych firmach. Warto zatem wyprzedzić konkurencję i zaoferować płatność kartą zanim zrobią to inni.

Mobilny terminal także dla większych firm

Nie tylko mali przedsiębiorcy korzystają z mobilnych terminali. Przyjmowanie płatności kartą „w ruchu” wdrażają coraz chętniej duże sklepy, które od lat oferują klientom płatności bezgotówkowe. Płatność kartą jest szybka (jeśli jest to płatność zbliżeniowa to często nie wymaga nawet wpisania PIN-u), dlatego świetnie nadaje się np. do rozładowania kolejki do głównej kasy w sklepie. Z takim rozwiązaniem „mobilnych kasjerów” można spotkać się między innymi w znanej sieci sprzedaży książek i multimediów. Z terminali mobilnych korzystają duże sieci pizzerii, oferujące dostawę pizzy czy też sieci hipermarketów, w których można zamówić jedzenie przez internet z dostawą do domu.

 Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

*źródło: https://451research.com/images/Marketing/press_releases/07.30.15_mPoS_Forecast_PR_Final.pdf

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA