REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale mPos – płatność kartą w mobilnym wydaniu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Oferowanie płatności kartą w sklepie stało się już standardem. Ale od dłuższego czasu nikogo nie dziwi, że w punktach usługowych coraz częściej także można zapłacić bezgotówkowo. Małym przedsiębiorcom ułatwiają to mobilne terminale POS.

REKLAMA

Klienci, szczególnie ci, którzy dokonują droższych zakupów, bardzo cenią możliwość zapłacenia kartą. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos MORI w sierpniu-wrześniu 2014 roku aż 63 proc. ankietowanych woli płacić kartą, gdy rachunek przekracza 200 złotych. Ponadto więcej niż 1 na 4 respondentów chciałby mieć możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowca wykonane w domu. Akceptowanie płatności kartami przez małych przedsiębiorców nie tylko pozwala odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, ale ma także szereg innych zalet.

Korzyści z przyjmowania płatności kartą

REKLAMA

Możliwość zapłacenia kartą za usługi fachowców, zwłaszcza tych, którzy wykonują zlecenia u klienta (hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, ogrodnicy, ekipy remontowe) ciągle jeszcze należy do rzadkości. Nawet nie wszystkie małe punkty usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, salony fryzjerskie, punkty ksero, pralnie, punkty przeróbek krawieckich czy dorabiania kluczy oferują klientom możliwość zapłacenia bez użycia gotówki. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na wdrożenie płatności kartą będzie miał w naturalny sposób przewagę nad konkurencją.

Dodatkowo akceptowanie kart płatniczych jest szansą na większe przychody. Nie tylko dlatego, że klient, który nie ma przy sobie gotówki, nie zostanie odesłany z niczym (według wspomnianego badania Ipsos MORI 15 proc. Polaków rezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić kartą). Przychody mogą być większe także dlatego, że klient, który nie musi płacić gotówką, może zdecydować się na większe zakupy, bo nie jest ograniczony ilością gotówki posiadaną przy sobie w chwili wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Płatności bezgotówkowe mają także tę zaletę, że nie trzeba martwić się, by bezpiecznie przekazać pieniądze do banku pod koniec dnia pracy. Zmniejsza się także ryzyko, że sprzedawca, obsługujący klienta, przyjmie nieświadomie fałszywe banknoty. Takie transakcje są więc dla przedsiębiorcy znacznie bezpieczniejsze.

Mobilny terminal – odpowiedź na potrzeby małych przedsiębiorców

REKLAMA

Płatności kartą za usługi „mobilnych” fachowców nie są jeszcze tak powszechne, jak w stacjonarnych sklepach czy punktach obsługi, bo do niedawna tylko tam można było zainstalować terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Korzystanie z terminala kart płatniczych było warunkowane przez posiadanie stałego dostępu do internetu i podłączenia do prądu. Obecnie dostępne jest także wygodne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, którzy swoje usługi czy produkty dostarczają w różnych miejscach – to mobilny terminal, czyli mPOS (ang. mobile point of sale).

Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem stacjonarnym. Nie wymaga również zasilacza. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci, by móc obsługiwać płatność kartą. Co więcej, decydując się na terminal mobilny, przedsiębiorca nie musi płacić wysokich kosztów dzierżawy, jak to było w przypadku tradycyjnych terminali. Dlatego właśnie jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy dostarczają swoje produkty i usługi w różne miejsca i odpierają płatności w wielu lokalizacjach.

Żeby zainstalować mPOS, czyli mobilny terminal, wystarczy skontaktować się z jednym z dostawców terminali lub agentów rozliczeniowych. Ich lista znajduje się na stronie www.visa.pl.

Szczegóły działania terminala można zobaczyć na filmie:

Jacy przedsiębiorcy skorzystają najwięcej?

Wprowadzenie w swojej firmie płatności kartą przy użyciu mobilnego terminala może dać największą przewagę konkurencyjną, a co za tym idzie – największe korzyści – przedsiębiorcom z tych branż, w których płacenie kartą dopiero staje się popularne. O wdrożeniu płatności kartami jak najszybciej powinni zatem pomyśleć zwłaszcza usługodawcy i sprzedawcy, którzy prowadzą mobilny biznes. Do tych grup należą między innymi:

  •  Handlowcy w handlu obwoźnym – oferowanie płatności kartą obok płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury może znacznie przyspieszyć rozliczenia z kontrahentami.
  •  Usługodawcy, świadczący usługi u klienta – zwłaszcza, jeśli są to usługi kosztowne (budowlane, remontowe, ogrodnicze).
  •  Okazjonalni sprzedawcy, którzy swoje produkty sprzedają na targach, ulicznych kiermaszach, festynach lub prowadzą sprzedaż sezonową np. tylko latem itp.

Według szacunków, opublikowanych w raporcie Technology & Business Insight* przez międzynarodową firmę badawczą 451 Research, zainteresowanie terminalami mobilnymi na świecie w ciągu najbliższych czterech lat ma wzrosnąć czterokrotnie - z niewiele ponad 13 milionów urządzeń obecnie do 54 milionów terminali w 2019 roku.* Jeśli te przewidywania się sprawdzą, prędzej czy później płatności kartą będą codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale i w małych firmach. Warto zatem wyprzedzić konkurencję i zaoferować płatność kartą zanim zrobią to inni.

Mobilny terminal także dla większych firm

Nie tylko mali przedsiębiorcy korzystają z mobilnych terminali. Przyjmowanie płatności kartą „w ruchu” wdrażają coraz chętniej duże sklepy, które od lat oferują klientom płatności bezgotówkowe. Płatność kartą jest szybka (jeśli jest to płatność zbliżeniowa to często nie wymaga nawet wpisania PIN-u), dlatego świetnie nadaje się np. do rozładowania kolejki do głównej kasy w sklepie. Z takim rozwiązaniem „mobilnych kasjerów” można spotkać się między innymi w znanej sieci sprzedaży książek i multimediów. Z terminali mobilnych korzystają duże sieci pizzerii, oferujące dostawę pizzy czy też sieci hipermarketów, w których można zamówić jedzenie przez internet z dostawą do domu.

 Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

*źródło: https://451research.com/images/Marketing/press_releases/07.30.15_mPoS_Forecast_PR_Final.pdf

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA