REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie auto wybrać dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Zakup samochodu mającego służyć danej firmie nie jest zadaniem łatwym. Uwzględnić należy szereg parametrów auta, które będą ważne i potrzebne dla właściwego funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. Jakie zatem auto wybrać?

REKLAMA

Jeszcze do niedawna przedsiębiorca, który chciał zakupić do swojej firmy samochody służbowe korzystając jednocześnie z ulg podatkowych, musiał wybierać spośród stricte użytkowych aut (pick-upów, vanów z kratą, pojazdów dostawczych itd.), które nie zawsze spełniały wszystkie potrzeby firmy.

Pełne odliczenie VAT-u od auta

REKLAMA

W myśl przepisów obowiązujących od kwietnia 2015 roku (rozszerzonych o dodatkowe zapisy w lipcu 2015 roku), przedsiębiorca może obecnie zakupić dowolne auto osobowe i odliczyć od niego 100%  VAT-u, o ile pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie na użytek firmy. Aby móc to udowodnić właściciel firmy musi prowadzić szczegółową ewidencję przebiegu samochodu dla celów VAT, a przed rozpoczęciem prowadzenia takiej kilometrówki, dokonać zgłoszenia auta do urzędu skarbowego wykorzystując do tego celu  formularz VAT-26.

Przedsiębiorca zyskuje tym samym możliwość odliczenia 100% podatku VAT od auta i 100% VAT od paliwa. Jeśli jednak samochód będzie wykorzystywany także do celów prywatnych, to ulgi wyniosą odpowiednio po 50 procent, ale przedsiębiorca będzie zwolniony z obowiązku prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu dla celów VAT.

Wybór auta dla firmy – najważniejsze cechy

Nowe przepisy zupełnie zmieniają zatem podejście firm do zakupu pojazdów użytkowych. Na co zatem zwrócić uwagę szukając właściwego samochodu dla potrzeb swojej działalności? Jakimi cechami powinien się on charakteryzować aby jak najlepiej sprowadzał się w tej roli?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

Przeglądając ofertę poszczególnych marek, naszą uwagę zwrócił nowy Ford S-MAX. Ten siedmioosobowy van imponuje swoja wszechstronnością. Z jednej strony może pełnić rolę pojazdu typowo użytkowego, o ogromnych możliwościach transportowych a z drugiej, bez problemu odnajdzie się w roli pojazdu rodzinnego. Dlaczego?  Z kilku istotnych powodów.

Przestronność

Wrażenie robi przede wszystkim kabina nowego Forda S-MAX. Siedem indywidualnie regulowanych foteli, potężny bagażnik mieszczący w zależności od aranżacji wnętrza od 285 aż do 2020 litrów oraz nowatorski system automatycznego składania wybranych siedzeń drugiego i trzeciego rzędu za pomocą panelu sterującego, wyróżniają ten model na tle klasowych rywali. Przy gabarytach zbliżonych do przeciętnego sedana klasy średniej, S-MAX może zmieścić 7 osób lub bagaż o masie aż 800 kg, pozostając przy tym autem zaskakująco łatwym w manewrowaniu. Duża powierzchnia przeszklona, nieco wyżej umieszczone fotele oraz kamery na przodzie i tyle pojazdu pozwalają z ogromną łatwością poruszać się tym samochodem nawet na ciasnych parkingach.

Komfort użytkowania

Coraz większa grupa przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że komfort i wygoda użytkowania pojazdu służbowego, przekłada się na wyższą wydajność firmy. Wypoczęty pracownik pracuje efektywniej, dlatego warto stworzyć mu właściwe stanowisko pracy. Nowy Ford S-MAX także i pod tym względem nie zawodzi.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Dobrze wyprofilowany fotel z funkcją podgrzewania, wzorowo podtrzymuje ciało na zakrętach, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy nawet w trakcie wielogodzinnej podróży. Dla najbardziej wymagających klientów, Ford przewidział fotele konturowe z masażem i wentylacją, dające ukojenie nawet po naprawdę ciężkim dniu w pracy.

Ergonomia

Ciekawym zabiegiem o jaki pokusili się inżynierowie Forda jest sposób sterowania poszczególnymi funkcjami w aucie. Kierowca może regulować ustawienia radia czy klimatyzacji zarówno za pomocą modnego, dotykowego ekranu o przekątnej 8-cali, jak i analogowych pokręteł i przycisków. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu prowadzący nie musi odrywać wzroku od drogi jak ma to miejsce w przypadku większości systemów opartych wyłącznie o dotykowe wyświetlacze. Ergonomia obsługi idzie zatem w parze z bezpieczeństwem.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Takich przemyślanych rozwiązań, które czynią podróżowanie autem przyjemniejszym, jest w nowym Fordzie S-MAX-ie znacznie więcej. Dodatkowe maty wygłuszające redukujące poziom hałasu w kabinie, w całości podgrzewana przednia szyba, 9-głośnikowy system audio marki SONY, nawigacja GPS, w pełni LED-owe reflektory sterowane automatycznie czy tempomat dostosowujący prędkość do tej, jaka obowiązuje na danym odcinku drogi (absolutna nowość na rynku) to niezwykle przydatne rozwiązania.

Bezpieczeństwo jazdy

Funkcjonowanie każdej firmy uzależnione jest od ludzi, którzy ją tworzą, dlatego tak istotne jest ich zdrowie i życie. Wśród istotnych atutów Forda S-MAX-a trzeba podkreślić przede wszystkim jego solidną konstrukcję (maksymalna nota 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP) i szereg układów czuwających nad bezpieczeństwem kierowcy i jego pasażerów.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Inżynierowie Forda wyposażali S-MAXA w systemy monitorujące i wychwytujące w porę niebezpieczne zachowania na drodze. S-MAX zaalarmuje kierowcę o aucie znajdującym się w martwym polu lusterek, uruchomi hamulce jeśli w trakcie cofania dostrzeże inny, szybko zbliżający się do niego pojazd, ostrzeże i samoczynnie skoryguje swój tor jazdy, jeśli auto zacznie zbaczać z danego pasa jezdni, a nawet zaleci postój na odpoczynek jeśli wykryje u prowadzącego pierwsze symptomy zmęczenia.

Pewne prowadzenie i wszechstronny napęd

W krytycznej sytuacji kierowca zawsze może liczyć także na świetnie zestrojone zawieszenie, gwarantujące Fordowi niespotykaną w tej klasie aut stabilność na drodze, oraz na najnowszy, inteligentny napęd 4x4, niedostępny dotąd w S-MAX-ie. Auto utrzymuje wysoką stabilność nawet w trakcie awaryjnego omijania przeszkody, nie przejawiając przy tym większej skłonności do podsterowności . Na śliskiej lub zaśnieżonej nawierzchni napęd wszystkich kół zapewnia świetną trakcję i ogranicza ryzyko wystąpienia poślizgu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

REKLAMA

W sytuacjach podbramkowych kierowca może się zdać na porządnie zestrojony układ stabilizacji toru jazdy ESP wspomagany systemem RSC, zapobiegającym wywróceniu pojazdu na dach. Adaptacyjny układ kierowniczy ułatwia manewrowanie S-MAX-em na ciasnym parkingu zwiększając kąt skrętu kół przy niewielkim ruchu kierownicy, zapewniając przy tym doskonałe prowadzenie przy szybkiej jeździe autostradowej (to także nowe rozwiązanie).

W parze z niezwykle pewnym prowadzeniem podąża komfort jazdy. Nawet na zniszczonych nawierzchniach kabina auta nie wpada w nadmierne drgania, a odgłosy pracującego zawieszenia są skutecznie wygłuszone. To spory atut w przypadku pojazdu mającego dobrze służyć w różnych warunkach pogodowych, na różnego rodzaju nawierzchniach.

Silnik i koszty eksploatacji

Przedsiębiorca musi jednak zwracać uwagę nie tylko na możliwości auta, ale również na jego cenę oraz koszt eksploatacji. Nie dziwi zatem fakt, że floty najczęściej zaopatrywane są w auta z silnikiem Diesla. W przypadku Forda S-MAX-a wyjątkowo ciekawie prezentuje się wersja z wysokoprężnym motorem 2.0 TDCi o mocy 150 KM i napędem 4x4. Silnik spokrewniony z tym, który pracuje w sportowym Fordzie Focusie ST, zapewnia autu z jednej strony bardzo dobre osiągi (a tym samym większe bezpieczeństwo w trakcie manewru wyprzedzania) a z drugiej, potrafi być bardzo ekonomiczny. Wg producenta zużycie paliwa w mieście kształtuje się na poziomie 6,1 l/100 km, a poza nim nie przekracza 4,9 l/100 km. W trakcie naszego testu wyniki te tylko nieznacznie odbiegały od tych deklarowanych przez Forda (wyniosły odpowiednio 6,8 l/100 km i 5,3 l/100 km). Jak na tak potężne auto, wyposażone w napęd wszystkich kół, wyniki te są znakomite.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zakup auta firmowego – gotówka, leasing lub kredyt

Ekonomiczny silnik to jednak nie wszystko. Aby zakup S-MAX-a nie wpłynął negatywnie na płynność finansową przedsiębiorstwa, warto rozważyć nowe produkty finansowe oferowane przez Forda – kredyt Ford MultiOpcje i Ford Leasing Opcje. Dzięki nim nowego S-MAXA 2.0 TDCi 150 KM 4x4 można nabyć w kredycie już za 1 282 zł brutto[1], albo w leasingu od 726 zł netto[2]. Oprócz tego koszty eksploatacji auta można zminimalizować decydując się na kontrakt Serwisowy Forda czyli przedpłacony pakiet przeglądów okresowych  wraz z częściami zamiennymi oferowany  w korzystnej cenie. Co więcej, można ją rozłożyć w ramach miesięcznych rat za kredyt czy leasing pojazdu, doliczając do ceny samochodu. Dodatkowo Kontrakt Serwisowy jest przypisany do samochodu, co oznacza, że w przypadku sprzedaży auta prawa do niego przenoszone są na nowego właściciela i podnosi to wartość samochodu przy odsprzedaży.

Przed wyborem konkretnego auta przedsiębiorca powinien zatem dobrze przeanalizować swoje potrzeby, wymagania  oraz możliwości finansowe i dopiero na ich postawie podjąć decyzję.

[1] Ford S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4, cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 48 miesięcy

[2] Ford S-MAX 2.0 TDCi 150 KM 4x4, cena 119 910 zł, opłata wstępna 25%, okres umowy 24 miesięcy

Artykuł powstał we współpracy z

Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2.0 TDCi 2016 - panel sterujący składaniem foteli II i III rzędu
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA