REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców – na co warto zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Banki kuszą mikroprzedsiębiorców coraz korzystniejszym oprocentowaniem kont oszczędnościowych – z ankiety przeprowadzonej przez Tax Care wynika, że najlepsza stawka sięga 5,8 % w skali roku. Jednak opłaty związane z wypłatą pieniędzy z niektórych kont oszczędnościowych mogą przewyższyć profity płynące z ich preferencyjnego oprocentowania.

Z konta oszczędnościowego można wypłacać środki w dowolnym czasie nie tracąc wypracowanych już odsetek. Z tego względu to produkt korzystny dla przedsiębiorców, którzy chcą mieć łatwy dostęp do zdeponowanych firmowych pieniędzy, a jednocześnie nie chcą lokować nadwyżek finansowych na bieżącym rachunku firmy, które w większości banków są nieoprocentowane lub przynoszą tylko symboliczny zysk, zazwyczaj na poziomie 0,1-03% w skali roku.

REKLAMA

5,8% i dla biznesu, i dla detalu

Z najnowszej ankiety Tax Care wynika, że spośród 18 banków, które na nią odpowiedziały, najlepsze standardowe oprocentowanie - na poziomie 5,8% w skali roku - oferuje obecnie BGŻ Optima. Przy czym bank stosuje taką samą stawkę zarówno dla mikroprzedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. W przypadku klientów detalicznych to również najwyższa standardowa stawka oprocentowania dla kont oszczędnościowych, o czym warto wspomnieć o tyle, że zazwyczaj produkty tego typu dla klientów indywidualnych są niżej oprocentowanie od kont oszczędnościowych dla biznesu. Drugie miejsce, ze stawką 5,5% w skali roku, przypadło FM Bankowi, przy czym konto oferowane przez ten bank nie jest typowym produktem oszczędnościowym, tylko kontem łączącym cechy klasycznego rachunku rozliczeniowego z kontem oszczędnościowym.

W promocji 2 pkt proc. więcej

Na trzecim miejscu pod względem standardowych stawek oprocentowania znalazły się ex aequo Deutsche Bank PBC i Idea Bank z oprocentowaniem 5% (przy czym Deutsche Bank PBC zarezerwował taką stawkę dla posiadaczy internetowego pakietu dbNET dla przedsiębiorców – dla pozostałych klientów z tego segmentu oprocentowanie wynosi 3% w skali roku). Wyższą o 2 pkt proc. stawkę dla konta oszczędnościowego proponuje co prawda ING Bank Śląski, ale tylko w ramach promocji, która ma zakończyć się już wkrótce, bo 14 września 2012 roku. Natomiast standardowe oprocentowanie w tym banku wynosi 3,5% w skali roku dla kwot oszczędności poniżej 100 tys. zł oraz 3,75% dla kwot wyższych niż 100 tys. zł.

Lokata bankowa kontra konto oszczędnościowe

Bezpłatne przelewy tylko w nielicznych bankach

Języczkiem u wagi w przypadku kont oszczędnościowych są stawki za przelewy lub wypłaty. Zdecydowana większość banków pozwala tylko na jeden bezpłatny przelew lub wypłatę w miesiącu. Kolejne przelewy z konta oszczędnościowego wiążą się zazwyczaj z wysokimi opłatami, sięgającymi nawet 20 zł (Kredyt Bank) czy 25 zł (Bank BGŻ) za każdą kolejną operację. A to oznacza, że w niektórych przypadkach zyski z konta oszczędnościowego mogą być niższe, niż suma opłat związanych z wypłatą ulokowanych na nim pieniędzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod względem wysokości opłat za przelewy lub wypłaty z konta najkorzystniejszą ofertę – nieograniczoną ich liczbę – deklarują:  BGŻ Optima, BNP Paribas Bank i  FM Bank.

Konta oszczędnościowe – wyniki ankiety Tax Care

Agata Szymborska-Sutton,
Współpraca: Magdalena Piórkowska

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA