REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców – na co warto zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Banki kuszą mikroprzedsiębiorców coraz korzystniejszym oprocentowaniem kont oszczędnościowych – z ankiety przeprowadzonej przez Tax Care wynika, że najlepsza stawka sięga 5,8 % w skali roku. Jednak opłaty związane z wypłatą pieniędzy z niektórych kont oszczędnościowych mogą przewyższyć profity płynące z ich preferencyjnego oprocentowania.

Z konta oszczędnościowego można wypłacać środki w dowolnym czasie nie tracąc wypracowanych już odsetek. Z tego względu to produkt korzystny dla przedsiębiorców, którzy chcą mieć łatwy dostęp do zdeponowanych firmowych pieniędzy, a jednocześnie nie chcą lokować nadwyżek finansowych na bieżącym rachunku firmy, które w większości banków są nieoprocentowane lub przynoszą tylko symboliczny zysk, zazwyczaj na poziomie 0,1-03% w skali roku.

REKLAMA

5,8% i dla biznesu, i dla detalu

Z najnowszej ankiety Tax Care wynika, że spośród 18 banków, które na nią odpowiedziały, najlepsze standardowe oprocentowanie - na poziomie 5,8% w skali roku - oferuje obecnie BGŻ Optima. Przy czym bank stosuje taką samą stawkę zarówno dla mikroprzedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. W przypadku klientów detalicznych to również najwyższa standardowa stawka oprocentowania dla kont oszczędnościowych, o czym warto wspomnieć o tyle, że zazwyczaj produkty tego typu dla klientów indywidualnych są niżej oprocentowanie od kont oszczędnościowych dla biznesu. Drugie miejsce, ze stawką 5,5% w skali roku, przypadło FM Bankowi, przy czym konto oferowane przez ten bank nie jest typowym produktem oszczędnościowym, tylko kontem łączącym cechy klasycznego rachunku rozliczeniowego z kontem oszczędnościowym.

W promocji 2 pkt proc. więcej

Na trzecim miejscu pod względem standardowych stawek oprocentowania znalazły się ex aequo Deutsche Bank PBC i Idea Bank z oprocentowaniem 5% (przy czym Deutsche Bank PBC zarezerwował taką stawkę dla posiadaczy internetowego pakietu dbNET dla przedsiębiorców – dla pozostałych klientów z tego segmentu oprocentowanie wynosi 3% w skali roku). Wyższą o 2 pkt proc. stawkę dla konta oszczędnościowego proponuje co prawda ING Bank Śląski, ale tylko w ramach promocji, która ma zakończyć się już wkrótce, bo 14 września 2012 roku. Natomiast standardowe oprocentowanie w tym banku wynosi 3,5% w skali roku dla kwot oszczędności poniżej 100 tys. zł oraz 3,75% dla kwot wyższych niż 100 tys. zł.

Lokata bankowa kontra konto oszczędnościowe

Bezpłatne przelewy tylko w nielicznych bankach

Języczkiem u wagi w przypadku kont oszczędnościowych są stawki za przelewy lub wypłaty. Zdecydowana większość banków pozwala tylko na jeden bezpłatny przelew lub wypłatę w miesiącu. Kolejne przelewy z konta oszczędnościowego wiążą się zazwyczaj z wysokimi opłatami, sięgającymi nawet 20 zł (Kredyt Bank) czy 25 zł (Bank BGŻ) za każdą kolejną operację. A to oznacza, że w niektórych przypadkach zyski z konta oszczędnościowego mogą być niższe, niż suma opłat związanych z wypłatą ulokowanych na nim pieniędzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod względem wysokości opłat za przelewy lub wypłaty z konta najkorzystniejszą ofertę – nieograniczoną ich liczbę – deklarują:  BGŻ Optima, BNP Paribas Bank i  FM Bank.

Konta oszczędnościowe – wyniki ankiety Tax Care

Agata Szymborska-Sutton,
Współpraca: Magdalena Piórkowska

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA