REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców – na co warto zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców
Konta oszczędnościowe dla mikroprzedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Banki kuszą mikroprzedsiębiorców coraz korzystniejszym oprocentowaniem kont oszczędnościowych – z ankiety przeprowadzonej przez Tax Care wynika, że najlepsza stawka sięga 5,8 % w skali roku. Jednak opłaty związane z wypłatą pieniędzy z niektórych kont oszczędnościowych mogą przewyższyć profity płynące z ich preferencyjnego oprocentowania.

Z konta oszczędnościowego można wypłacać środki w dowolnym czasie nie tracąc wypracowanych już odsetek. Z tego względu to produkt korzystny dla przedsiębiorców, którzy chcą mieć łatwy dostęp do zdeponowanych firmowych pieniędzy, a jednocześnie nie chcą lokować nadwyżek finansowych na bieżącym rachunku firmy, które w większości banków są nieoprocentowane lub przynoszą tylko symboliczny zysk, zazwyczaj na poziomie 0,1-03% w skali roku.

REKLAMA

5,8% i dla biznesu, i dla detalu

Z najnowszej ankiety Tax Care wynika, że spośród 18 banków, które na nią odpowiedziały, najlepsze standardowe oprocentowanie - na poziomie 5,8% w skali roku - oferuje obecnie BGŻ Optima. Przy czym bank stosuje taką samą stawkę zarówno dla mikroprzedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. W przypadku klientów detalicznych to również najwyższa standardowa stawka oprocentowania dla kont oszczędnościowych, o czym warto wspomnieć o tyle, że zazwyczaj produkty tego typu dla klientów indywidualnych są niżej oprocentowanie od kont oszczędnościowych dla biznesu. Drugie miejsce, ze stawką 5,5% w skali roku, przypadło FM Bankowi, przy czym konto oferowane przez ten bank nie jest typowym produktem oszczędnościowym, tylko kontem łączącym cechy klasycznego rachunku rozliczeniowego z kontem oszczędnościowym.

W promocji 2 pkt proc. więcej

Na trzecim miejscu pod względem standardowych stawek oprocentowania znalazły się ex aequo Deutsche Bank PBC i Idea Bank z oprocentowaniem 5% (przy czym Deutsche Bank PBC zarezerwował taką stawkę dla posiadaczy internetowego pakietu dbNET dla przedsiębiorców – dla pozostałych klientów z tego segmentu oprocentowanie wynosi 3% w skali roku). Wyższą o 2 pkt proc. stawkę dla konta oszczędnościowego proponuje co prawda ING Bank Śląski, ale tylko w ramach promocji, która ma zakończyć się już wkrótce, bo 14 września 2012 roku. Natomiast standardowe oprocentowanie w tym banku wynosi 3,5% w skali roku dla kwot oszczędności poniżej 100 tys. zł oraz 3,75% dla kwot wyższych niż 100 tys. zł.

Lokata bankowa kontra konto oszczędnościowe

Bezpłatne przelewy tylko w nielicznych bankach

Języczkiem u wagi w przypadku kont oszczędnościowych są stawki za przelewy lub wypłaty. Zdecydowana większość banków pozwala tylko na jeden bezpłatny przelew lub wypłatę w miesiącu. Kolejne przelewy z konta oszczędnościowego wiążą się zazwyczaj z wysokimi opłatami, sięgającymi nawet 20 zł (Kredyt Bank) czy 25 zł (Bank BGŻ) za każdą kolejną operację. A to oznacza, że w niektórych przypadkach zyski z konta oszczędnościowego mogą być niższe, niż suma opłat związanych z wypłatą ulokowanych na nim pieniędzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod względem wysokości opłat za przelewy lub wypłaty z konta najkorzystniejszą ofertę – nieograniczoną ich liczbę – deklarują:  BGŻ Optima, BNP Paribas Bank i  FM Bank.

Konta oszczędnościowe – wyniki ankiety Tax Care

Agata Szymborska-Sutton,
Współpraca: Magdalena Piórkowska

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA