REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontroluj budżet we współpracy z bankiem

Subskrybuj nas na Youtube
finanse, pieniądze, monety
finanse, pieniądze, monety
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczna kontrola wydatków to jeden z podstawowych warunków czuwania na budżetem. Dowiedz się w jaki sposób kontrolować budżet z wykorzystaniem aplikacji udostępnianych przez banki.

Banków oferujących aplikacje do zarządzania domowym budżetem w prosty sposób jest coraz więcej. W chwili obecnej pomoc w organizowaniu domowego budżetu oferują: Bank Millennium, Meritum Bank, Bank BPH i ING Bank Śląski. Są także banki, np. Alior Bank, które obecnie pracują nad wdrożeniem takich rozwiązań. Warto bowiem pamiętać, że to co w panelu administracyjnym naszego konta jawi się jako narzędzie proste i przejrzyste wymaga dużych nakładów pracy, czasu i pieniędzy. Banki jednak nie robią tego za darmo – widzą w tym zysk. Oferując tego typu rozwiązania, które trzeba przyznać, są bardzo wygodne i pożyteczne, liczą na to, że przywiążą w ten sposób klienta do siebie i zachęcą do korzystania tylko z produktów jednego banku. Założenie jest w swej prostocie słuszne. Wszak większość z nas woli mieć wszystko pod kontrolą w jednym miejscu niż rozmieniać się na drobne.

REKLAMA

REKLAMA

Konto bez ukrytych kosztów.  Dodatkowo premia do 300zł!

Banki zachęcają klientów

Programy służące do zarządzania domowym budżetem są powiązane z kontem osobistym, kartami płatniczymi i ewentualnymi innymi usługami finansowymi (np. z kredytem z ustanowioną automatyczną spłatą raty). Po dokonaniu transakcji, np. wypłaty z bankomatu, przelewu internetowego czy płatności za pomocą karty – system automatycznie sam sprawdza dane i przyporządkowuje je do odpowiednich kategorii oraz podkategorii. Co więcej, użytkownik ma możliwość samodzielnego definiowania kategorii.

Dane z przelewów czy transakcji dokonywanych za pomocą karty aktualizowane są w czasie rzeczywistym lub przynajmniej raz dziennie.

REKLAMA

Warto zaznaczyć, że z przyczyn oczywistych system nie przyporządkuje za nas wydatków dokonanych za pomocą gotówki wybranej z bankomatu. Takie transakcje musimy potem przypisywać ręcznie (o ile chcemy by raporty na temat wydatków były w pełni aktualne).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy te nie tylko przyporządkowują wszystkie dokonane przez nas transakcje do odpowiednich kategorii. Jednym z podstawowych sposobów prezentacji miesięcznych wydatków są przygotowywane diagramy kołowe z zaznaczonym procentowym udziałem danej kategorii wydatków, np. na żywność, w naszym budżecie. W aplikacji oferowanej np. przez Bank Millennium kliknięcie na element diagramu spowoduje przeniesienie nas do listy wszystkich transakcji z wybranego okresu dla danej kategorii.

Bank Millennium zapowiedział, że w najbliższym czasie udostępni możliwość dzielenia poszczególnych wydatków takich jak wypłaty z bankomatów – na mniejsze. Dzięki temu, Ci, którzy skrupulatnie chcą zapisywać każdą wydaną złotówkę będą mieć jeszcze większa kontrolę. Czy to przydatna opcja? Dla niektórych może motywacją do rzucenia palenia może być zobaczą zobaczenie, że ich nałóg pochłania 25-30% ich miesięcznego budżetu.

Identyczne funkcje oferuje „Meritum Planerem” Meritum Banku. Była to pierwsza aplikacja tego typu na rynku, co ciekawe możliwość dzielenia kwot na mniejsze jest tutaj już dostępna. Prezentowanie wydatków za pomocą wykresów i diagramów również jest dostępne. Co więcej, można podzielić swój budżet i zaplanować jego podział na pewne kategorie np. 25% naszych środków chcemy przeznaczyć na rozrywki. System będzie za nas pilnował czy nie przekroczyliśmy zaplanowanej kwoty, pokazywał ile jeszcze możemy wydać i zaalarmuje nas poprzez wiadomość e-mail po przekroczeniu założonej wcześniej sumy.

Ciekawym rozwiązaniem „Meritum Planera” jest automatyczne oszczędzanie na cel zakupowy. Co to oznacza? Jeśli chcemy kupić na przykład nowy sprzęt AGD i w tym celu musimy odłożyć 1500 zł – na nasze polecenie system będzie odkładał określoną kwotę miesięcznie aż do osiągnięcia potrzebnej sumy na wyżej oprocentowanym rachunku oszczędnościowym. My tylko określamy dzień, w którym chcemy by kwota była pobierana z naszego konta. Po osiągnięciu celu dostaniemy maila z informacją. Na podobnej zasadzie działa konto oszczędnościowe „Twój Cel” we wspomnianym wyżej Banku Millennium.

Konto kontu nierówne. Tutaj znajdziesz najlepsze!

Jeśli chodzi o programy ING Banku Śląskiego oraz Banku BPH to w większości funkcjonalności ich pokrywają się z tym omówionymi powyżej, są praktycznie identyczne. Tutaj także są limity, alerty i dzielenie budżetu na mniejsze części. Jeśli czegoś jeszcze nie mają, to obecnie banki pracują nad wdrożeniem tych dodatkowych opcji.

Warto zwrócić uwagę na zapowiedź Banku BPH. Zapowiedź czegoś co inni mogliby również wziąć pod uwagę. Kolejnym krokiem w rozwoju ich „Asystenta Finansowego” będzie rozbudowa programu „o specjalne oferty finansowe dopasowane do potrzeb konkretnego użytkownika oraz narzędzia ułatwiające oszczędzanie celowe”. O ile narzędzia do celowego oszczędzania zdają się być czymś oczywistym, to bardzo ciekawie i kusząco brzmi perspektywa dopasowywanych indywidualnie ofert.

Oszczędzanie ułatwią statystyki

Jak już wspomniano, te wszystkie narzędzia mają tak naprawdę służyć jednemu – przywiązaniu klientów do posiadania konta w jednym banku i do przyzwyczajenia, że konto jest jednocześnie łatwym w obsłudze programem do zarządzania własnymi pieniędzmi. Klientowi, który posiadał takie konto, chociażby tylko przez rok, będzie trudniej zamknąć rachunek i stracić wszystkie zgromadzone dane.

Niektórzy boją się nadmiernej inwigilacji ze strony banku. Prawda jest jednak prosta – programy te nie robią nic czego banki nie robiłby do tej pory. Wszystkie informacje, na których się opierają mają w swoich bazach także banki, które takich narzędzi nie udostępniają. Czemu więc klient na tym miałby nie skorzystać? Bo proste, półautomatyczne uporządkowanie naszych finansów jest korzyścią, która daje wiele możliwości. A przede wszystkim oszczędności. W dodatku takie wewnętrzne aplikacje banków są bezpieczniejsze niż programy, które importują dane z naszego konta. Przynajmniej w ocenie klientów.

Eksperci Totalmoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA