REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontroluj budżet we współpracy z bankiem

finanse, pieniądze, monety
finanse, pieniądze, monety
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczna kontrola wydatków to jeden z podstawowych warunków czuwania na budżetem. Dowiedz się w jaki sposób kontrolować budżet z wykorzystaniem aplikacji udostępnianych przez banki.

Banków oferujących aplikacje do zarządzania domowym budżetem w prosty sposób jest coraz więcej. W chwili obecnej pomoc w organizowaniu domowego budżetu oferują: Bank Millennium, Meritum Bank, Bank BPH i ING Bank Śląski. Są także banki, np. Alior Bank, które obecnie pracują nad wdrożeniem takich rozwiązań. Warto bowiem pamiętać, że to co w panelu administracyjnym naszego konta jawi się jako narzędzie proste i przejrzyste wymaga dużych nakładów pracy, czasu i pieniędzy. Banki jednak nie robią tego za darmo – widzą w tym zysk. Oferując tego typu rozwiązania, które trzeba przyznać, są bardzo wygodne i pożyteczne, liczą na to, że przywiążą w ten sposób klienta do siebie i zachęcą do korzystania tylko z produktów jednego banku. Założenie jest w swej prostocie słuszne. Wszak większość z nas woli mieć wszystko pod kontrolą w jednym miejscu niż rozmieniać się na drobne.

REKLAMA

Konto bez ukrytych kosztów.  Dodatkowo premia do 300zł!

Banki zachęcają klientów

Programy służące do zarządzania domowym budżetem są powiązane z kontem osobistym, kartami płatniczymi i ewentualnymi innymi usługami finansowymi (np. z kredytem z ustanowioną automatyczną spłatą raty). Po dokonaniu transakcji, np. wypłaty z bankomatu, przelewu internetowego czy płatności za pomocą karty – system automatycznie sam sprawdza dane i przyporządkowuje je do odpowiednich kategorii oraz podkategorii. Co więcej, użytkownik ma możliwość samodzielnego definiowania kategorii.

Dane z przelewów czy transakcji dokonywanych za pomocą karty aktualizowane są w czasie rzeczywistym lub przynajmniej raz dziennie.

REKLAMA

Warto zaznaczyć, że z przyczyn oczywistych system nie przyporządkuje za nas wydatków dokonanych za pomocą gotówki wybranej z bankomatu. Takie transakcje musimy potem przypisywać ręcznie (o ile chcemy by raporty na temat wydatków były w pełni aktualne).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Programy te nie tylko przyporządkowują wszystkie dokonane przez nas transakcje do odpowiednich kategorii. Jednym z podstawowych sposobów prezentacji miesięcznych wydatków są przygotowywane diagramy kołowe z zaznaczonym procentowym udziałem danej kategorii wydatków, np. na żywność, w naszym budżecie. W aplikacji oferowanej np. przez Bank Millennium kliknięcie na element diagramu spowoduje przeniesienie nas do listy wszystkich transakcji z wybranego okresu dla danej kategorii.

REKLAMA

Bank Millennium zapowiedział, że w najbliższym czasie udostępni możliwość dzielenia poszczególnych wydatków takich jak wypłaty z bankomatów – na mniejsze. Dzięki temu, Ci, którzy skrupulatnie chcą zapisywać każdą wydaną złotówkę będą mieć jeszcze większa kontrolę. Czy to przydatna opcja? Dla niektórych może motywacją do rzucenia palenia może być zobaczą zobaczenie, że ich nałóg pochłania 25-30% ich miesięcznego budżetu.

Identyczne funkcje oferuje „Meritum Planerem” Meritum Banku. Była to pierwsza aplikacja tego typu na rynku, co ciekawe możliwość dzielenia kwot na mniejsze jest tutaj już dostępna. Prezentowanie wydatków za pomocą wykresów i diagramów również jest dostępne. Co więcej, można podzielić swój budżet i zaplanować jego podział na pewne kategorie np. 25% naszych środków chcemy przeznaczyć na rozrywki. System będzie za nas pilnował czy nie przekroczyliśmy zaplanowanej kwoty, pokazywał ile jeszcze możemy wydać i zaalarmuje nas poprzez wiadomość e-mail po przekroczeniu założonej wcześniej sumy.

Ciekawym rozwiązaniem „Meritum Planera” jest automatyczne oszczędzanie na cel zakupowy. Co to oznacza? Jeśli chcemy kupić na przykład nowy sprzęt AGD i w tym celu musimy odłożyć 1500 zł – na nasze polecenie system będzie odkładał określoną kwotę miesięcznie aż do osiągnięcia potrzebnej sumy na wyżej oprocentowanym rachunku oszczędnościowym. My tylko określamy dzień, w którym chcemy by kwota była pobierana z naszego konta. Po osiągnięciu celu dostaniemy maila z informacją. Na podobnej zasadzie działa konto oszczędnościowe „Twój Cel” we wspomnianym wyżej Banku Millennium.

Konto kontu nierówne. Tutaj znajdziesz najlepsze!

Jeśli chodzi o programy ING Banku Śląskiego oraz Banku BPH to w większości funkcjonalności ich pokrywają się z tym omówionymi powyżej, są praktycznie identyczne. Tutaj także są limity, alerty i dzielenie budżetu na mniejsze części. Jeśli czegoś jeszcze nie mają, to obecnie banki pracują nad wdrożeniem tych dodatkowych opcji.

Warto zwrócić uwagę na zapowiedź Banku BPH. Zapowiedź czegoś co inni mogliby również wziąć pod uwagę. Kolejnym krokiem w rozwoju ich „Asystenta Finansowego” będzie rozbudowa programu „o specjalne oferty finansowe dopasowane do potrzeb konkretnego użytkownika oraz narzędzia ułatwiające oszczędzanie celowe”. O ile narzędzia do celowego oszczędzania zdają się być czymś oczywistym, to bardzo ciekawie i kusząco brzmi perspektywa dopasowywanych indywidualnie ofert.

Oszczędzanie ułatwią statystyki

Jak już wspomniano, te wszystkie narzędzia mają tak naprawdę służyć jednemu – przywiązaniu klientów do posiadania konta w jednym banku i do przyzwyczajenia, że konto jest jednocześnie łatwym w obsłudze programem do zarządzania własnymi pieniędzmi. Klientowi, który posiadał takie konto, chociażby tylko przez rok, będzie trudniej zamknąć rachunek i stracić wszystkie zgromadzone dane.

Niektórzy boją się nadmiernej inwigilacji ze strony banku. Prawda jest jednak prosta – programy te nie robią nic czego banki nie robiłby do tej pory. Wszystkie informacje, na których się opierają mają w swoich bazach także banki, które takich narzędzi nie udostępniają. Czemu więc klient na tym miałby nie skorzystać? Bo proste, półautomatyczne uporządkowanie naszych finansów jest korzyścią, która daje wiele możliwości. A przede wszystkim oszczędności. W dodatku takie wewnętrzne aplikacje banków są bezpieczniejsze niż programy, które importują dane z naszego konta. Przynajmniej w ocenie klientów.

Eksperci Totalmoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA