REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Rynek leasingowy z perspektywy oferentów

Instytut KerallaResearch
Rynek leasingowy z perspektywy oferentów
Rynek leasingowy z perspektywy oferentów

REKLAMA

REKLAMA

Branża leasingowa przeszła w pierwszym półroczu zmiany, które przełożyły się na politykę spółek oraz ich udziały w rynku.

Usługę full service leasing, czyli wynajem długoterminowy oferowało pod koniec czerwca ok. 50 dostawców. Badaniem objęto 41.

REKLAMA

Jednym z najważniejszych wydarzeń branży był pierwszy poważny  kontrakt na outsourcing osiemnastu aut w administracji publicznej. Zrealizuje go spółka CAREFLEET, która ma już 4 proc. udział w rynku. Spółka KBC Autolease podpisała kontrakt na 1200 aut dla Providenta, zmieniając markę na Skodę. W  DaimlerFleet Management natomiast nastąpiła restrukturyzacja, która spowodowała, wyhamowanie walki w segmencie klienta car fleet management, zwłaszcza o ten jego fragment, który nie jest „konsumentem” marki Mercedes.

Polecamy: Jak wyglądał rynek leasingowy w pierwszym półroczu tego roku

W gronie najważniejszych oferentów car fleet management pozostaje trójka spółek: Masterlease, LeasePlan oraz Arval Service Lease Polska. Te trzy firmy łącznie obsługują 44,6 tys. samochodów, tj. jedną trzecią krajowego rynku. Masterlease (Futura Leasing i Prime Car Management) z 15 proc. udziałem w rynku i 19740 obsługiwanymi samochodami pozostaje liderem. LeasePlan Fleet Management ma 10 proc. udział w rynku. Arval Service Lease Polska, natomiast zarządza flotą 11211 samochodów, co daję 8 proc. udział w rynku.

Polecamy: Flotowe programy ubezpieczeniowe dla sektora MŚP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Spółka ING Car Lease w ostatnich dwóch kwartałach podpisała kilka kontraktów, podnosząc swój udział w rynku o jeden procent. Armada Fleet Management posiada 5 proc. udział w rynku , Carefleet 4 proc podobnie jak BRE. Stawkę zamyka spółka ALD Automotive Polska i Transpost posiadający po 4 proc. udział w rynku (odpowiednio 5153 oraz 4844 aut) oraz spółka Corpo Flota, mająca w obsłudze 4093 samochodów i tym samym 3 proc. udziału.

Łącznie na pozostałe firmy przypada 36 proc. rynku co stanowi 46 tys. pojazdów. Te zrzeszone w PZWLP łącznie obsługują 73523 samochody w różnych formach wynajmu i mają 55,9 proc udział w krajowym rynku. 

W poszczególnych typach usług, najwyższy udział zrzeszone firmy mają w FSL. Obsługują 59293 pojazdy co daje 60,6 proc. udziału w rynku. Liderem wśród firm zrzeszonych w PZWLP pozostaje Lease Plan Fleet Management, który ma 13668 samochodów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA