REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

W jakim kierunku podąża rynek leasingowy

Instytut KerallaResearch
W jakim kierunku podąża rynek leasingowy?
W jakim kierunku podąża rynek leasingowy?

REKLAMA

REKLAMA

Rynek leasingowy dynamicznie się przekształca. W ostatnim półroczu zaszły zmiany, które zapowiadają spore roszady w branży.

Pierwsze półrocze 2010 roku było dla wynajmu aut firmowych okresem zmian związanych z kryzysem, przegrupowaniem na rynku oraz porządkowaniem własnych finansów. Konsekwencją tego był spadek liczby klientów - nastąpiło przemieszczenie z zarządzania do full service leasingu.

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z najnowszego raportu wrocławskiego Instytutu Keralla Reasearch, jednocześnie nadszedł czas zmian dużych flot krajowych na rynku i mnożenia zakupu aut od firm MŚP. Wszystko jednak z zachowaniem zdrowego rozsądku i oszczędnie. Rynek leasingowy słabnie, a wobec klientów firmowych zachowuje się coraz większą ostrożność. Obserwowane zmiany, to przesuwanie pola zainteresowań z ilości na jakość. Póki co mamy trzy miesiące żniw, zanim „kratki” na długie miesiące znowu wyhamują firmową sprzedaż aut.

Liczba samochodów firmowych używanych w wynajmie, zanotowała symboliczny wzrost 0,5% wobec analogicznego okresu roku poprzedniego. Drugi kwartał zamknięto wynikiem ponad 131 tys. firmowych pojazdów w outsourcingu. Branża CFM dopiero po sześciu miesiącach odbudowała starty z końcówki roku poprzedniego.

Polecamy: Czy można połączyć leasing i outsourcing

Przedłużanie kontraktów i pozyskiwanie nowych klientów nie było w ostatnim okresie takie proste. Stracił leasing, a sprzedaż samochodów firmom w pierwszym półroczu nie należała do największych. W sumie dla badanych 41 spółek oferujących full service leasing – 14 uzyskało wzrost liczby aut i klientów; 16 firm utrzymało status quo, 6 spółek zanotowało spadki w obu kategoriach. Trzy firmy straciły klientów, ale zyskały na rozmiarach flot. Dwie odwrotnie – pozyskało nowych klientów, ale nie utrzymały flot na poprzednim pułapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogółem od zarządzania flotą odeszło w badanym okresie ok. 500 przedsiębiorstw. W rezultacie na koniec czerwca. Liczba klientów zmniejszyła się do 13,4 tys, co daje zmianę -3,7 proc. r/r (licząc 2q do 2q).

Do leasingu niewielką liczbą usług dodatkowych nakłoniono jednak kolejne firmy, co spowodowało wzrost liczby aut w tym wariancie do 13,1 tys. Warto dodać, że pół roku temu w takim niepełnoobsługowym leasingu jeździło 12,7 tys. aut.

Polecamy: Jakie korzyści dają karty paliwowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA