REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy opłaca się wycofać wniosek o kredyt hipoteczny i jak to zrobić?

Banki nie zawsze godzą się na zmianę warunków kredytowania po złożeniu wniosku o kredyt.
Banki nie zawsze godzą się na zmianę warunków kredytowania po złożeniu wniosku o kredyt.

REKLAMA

REKLAMA

Banki często wprowadzają promocje, w ramach których istnieje możliwość dostania kredytu na preferencyjnych warunkach. Czy można wycofać wniosek kredytowy po przyznaniu kredytu i skorzystać z lepszej oferty w tym samym banku? Ekspertka finansowa podpowiada, co zrobić, żeby zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych na kredycie hipotecznym.

REKLAMA

Poszukiwania, rodzinne rozmowy, konsultacje i w końcu, wydawałoby się, ostateczny wybór banku z najatrakcyjniejszą ofertą kredytową. Aż nagle na horyzoncie pojawia się nowa, lepsza promocja. Co może zrobić klient, który ma poczucie utraconej szansy? Zależy od banku i etapu, na jakim znajduje się proces kredytowy. Część banków jako kluczowy uznaje moment rejestracji wniosku, dla innych liczy się dopiero dzień decyzji kredytowej.

REKLAMA

Jeśli wniosek został już zaakceptowany przez bank, który bierze pod uwagę właśnie rejestrację wniosku, nie pozostaje nic innego, jak go wycofać i rozpocząć starania na nowo. Posunięcie jest warte zachodu szczególnie w momencie, gdy dana instytucja dopiero zabiera się do analiz. Proces kredytowy, od momentu złożenia wszystkich, wymaganych dokumentów, trwa obecnie od trzech do pięciu tygodni. Jeśli nasze dokumenty są już rozpatrywane jeden – dwa tygodnie, trzeba będzie poczekać odpowiednio dłużej. Przy wydłużaniu procedur należy liczyć się z ryzykiem. Np. mogą stracić ważność niezbędne dla decyzji kredytowej dokumenty: zaświadczenie o dochodach, wyciąg z konta, wyciągi z kart, plus cała dokumentacja, związana z nieruchomością.

Dowiedz się także: Ile kosztuje ubezpieczenie kredytu hipotecznego?

REKLAMA

Więcej czekania, więcej formalności – kusi, aby machnąć ręką i brać to, co dają. Jeśli jednak sprzedawca może poczekać na nasze pieniądze, warto zrobić trochę zamieszania. Dłuższe oczekiwanie może dać całkiem interesujące oszczędności.

Nawet odrobinę tańszy, trzydziestoletni kredyt na setki tysięcy złotych w skali 30 lat ma możliwość być tańszy o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najlepiej obrazuje to najnowsza oferta Banku Millennium. Przed zmianą klient Millennium, biorący 270 tys. zł kredytu na 30 lat, otrzymywał marżę 1,80 proc. i płacił 1617 zł raty. Według nowych zasad, obowiązujących od 21 marca, jego marża po sprzedaży wiązanej spadła do 1,39 proc., a wraz z nią rata – do 1547 zł. Co miesiąc w portfelu pozostanie o 70 zł więcej. W ciągu całego czasu spłaty klient, który wziął kredyt pod koniec marca, zapłaci ponad 25 tys. zł mniej niż ten, który zaciągnął w tym samym banku taki sam kredyt na początku miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Kursy walut

A co w sytuacji gdy już zapadła decyzja kredytowa? Klient może zabiegać o jej anulowanie i ponowne rozpatrzenie wniosku na nowych warunkach. Na to jednak banki godzą się rzadko. Jeśli ktoś chce zawalczyć o tańszy kredyt, musi złożyć wniosek od nowa i z pewnością odświeżyć plik potrzebnych dokumentów.

Można próbować uniknąć wycofania wniosku. Rejestracja wniosku, a nawet decyzja kredytowa, niczego jeszcze nie przesądzają. Dopóki bank nie wpłaci pieniędzy na konto, pozostaje jeszcze czas na negocjacje. Szanse na sukces są spore.

Halina Kochalska, Open Finance

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA