REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy
Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy

REKLAMA

REKLAMA

Aby zachęcić klientów do korzystania z kart kredytowych, niektóre banki zwracają posiadaczom część wydatków. Przykładowo aż 10% zwrotu można dostać od BGŻ, ale tylko w przypadku kupna roweru lub części rowerowych. 5% zwróci nam także Bank Millennium, lecz w tym przypadku gama produktów jest znacznie szersza. Inne banki tworzą programy rabatowe przyznające nawet do 30% zniżki na zakupy u ich partnerów.

REKLAMA

Karty kredytowe służą przede wszystkim do płacenia. Banki wyposażają je jednak w różnego rodzaju dodatkowe funkcje, które mają sprawić, że będzie ona postrzegana jako lepsza od konkurencji. Nie ma chyba lepszego magnesu na klientów niż dawanie pieniędzy w zamian za korzystanie z produktów. Do takiego wniosku doszły banki, które zwracają klientom część wydatków dokonanych za pomocą karty. Nie jest to jednak jedyna metoda. W wielu bankach funkcjonują programy rabatowe oraz karty partnerskie, dzięki którym klienci otrzymują zniżki w wybranych sklepach.

REKLAMA

Z analizy Expandera wynika, że największy procentowy zwrot części wydatków przyznaje BGŻ posiadaczom „Karty rowerowej”. Dzięki niej można uzyskać aż 10% zwrotu, ale tylko za płatności związane z zakupem roweru lub części rowerowych. Zła wiadomość jest taka, że kwota zwrotu nie może przekroczyć 200 zł. Poza tym jest to promocja, która skończy się 31 sierpnia, o ile bank nie podejmie decyzji o jej przedłużeniu.

Niższe, bo 1% zwroty otrzymują również posiadacze innej karty tego banku – Karty kredytowej MasterCard. W tym przypadku nie jest to jednak czasowa promocja, lecz stała oferta. Poza tym maksymalna roczna kwota zwrotów jest znacznie wyższa – wynosi 500 zł. W tym przypadku zwroty są wypłacane tylko od części wykonanych płatności, ale ich wachlarz jest znacznie szerszy niż przy „Karcie rowerowej”. Klient dokonuje bowiem wyboru branży, która będzie objęta programem. Dla przykładu jeśli wybierze segment „Zdrowie i uroda”, to zwroty będzie otrzymywał od płatności dokonanych w aptekach, salonach piękności czy u fryzjera. Inne branże to: Codzienne zakupy, Twoje dziecko, Twoje auto, Podróże, Rozrywka, Sport, Prestiż. W rezultacie gama produktów, które można kupić jest bardzo szeroka, ale klient może wybrać tylko jedną branżę.

Polecamy także: Tanie zakupy

Banki zwracające część wydatków dokonanych kartą kredytową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa banku

Nazwa karty

Stawka zwrotów

Wydatki objęte zwrotami

Max kwota zwrotu

Alior

MasterCard Silver

0,5% lub 1%

Wszystkie płatności

Bez ograniczenia

Bank BPH

Karta Zakupowa

1,50%

Wszystkie płatności

25 zł miesięcznie

BGŻ

Karta rowerowa

10%

Rowery i części rowerowe

200 zł

MasterCard

1%

Z wybranej branży

500 zł rocznie

Millennium

Visa Impresja

5%

Wybrane punkty

760 zł rocznie

Polbank

Polbank-Era

1%

Wszystkie płatności

750 zł rocznie

Praktyczna karta kredytowa

0,50%

Wszystkie płatności

120 zł rocznie

Toyota Bank

Black Pearl lub Ice Rose

1%, 2% lub 3%

Wybrane punkty

760 zł rocznie

REKLAMA

Dużo, bo aż 5% zwraca również Bank Millennium posiadaczom karty „Visa Impresja”. Procentowa stopa zwrotów jest więc niższa niż na „Karcie rowerowej” banku BGŻ, ale w praktyce w Millennium można zyskać więcej, gdyż w ciągu roku maksymalna suma zwrotów może wynieść nawet 760 zł. W tym przypadku zwroty także nie dotyczą wszystkich transakcji. Klient nie dokonuje jednak wyboru branży, gdyż to bank wybrał sieci sklepów i punktów usługowych, które są objęte tym programem. Są wśród nich m. in. sklepy z odzieżą (np. Zara), z żywnością (Carefour) czy biura podróży (np. TUI).

Podobne zasady stosuje Toyota Bank. On również przyznaje wysokie, bo nawet 3% zwroty za dokonane kartą płatności. Należy jednak zaznaczyć, że stawka zwrotów nie zawsze jest tak wysoka. Zależy ona bowiem od sumy sald na kontach klienta oraz tego czy klient skorzysta z oferowanego przez bank ubezpieczenia. W rezultacie stawka zwrotu może wynieść 1%, 2% lub 3%. Podobnie jak w Millennium maksymalna roczna kwota zwrotów wynosi 760 zł. Kolejne podobieństwo polega na tym, że zwroty nie są dokonywane od wszystkich płatności. Punktów, w których można zapłacić i skorzystać z oferty jest w Polsce ponad 25 tysięcy.

Funkcjonują na naszym rynku również karty, w przypadku których zwroty są naliczane od wszystkich płatności. Tak jest np. w Banku BPH, w którym posiadacze „Karty zakupowej” otrzymują 1,5%, niezależnie od tego gdzie płacili i co kupili. W tym przypadku maksymalna kwota zwrotu jest dość niska – 25 miesięcznie, czyli 300 zł rocznie. To o ponad połowę mniej niż w Millennium.

Na finansowe korzyści z płacenia kartą kredytową niezależnie od miejsca dokonania zakupów mogą również liczyć klienci Polbanku. W przypadku karty kredytowej „Polbank-Era” zwracany jest 1% wydatków, jednak nie więcej niż 750 zł rocznie. Aby tą kartę otrzymać trzeba być klientem PTC, czyli posiadać telefon w sieci Era. Jeśli ktoś tego warunku nie spełnia może skorzystać z innej karty tego banku – „Praktycznej karty kredytowej”. W jej przypadku zwrot jest niższy, gdyż wynosi 0,5%. Niższe jest również ograniczenie maksymalnej sumy zwrotów - 120 zł rocznie.

Zobacz także: Rodzaje kart

Ostatnim bankiem, który zwraca klientom część środków wydanych kartą kredytową jest Alior Bank. Posiadacze karty „MasterCard Silver” od każdej operacji bezgotówkowej otrzymują 0,5% zwrotu lub 1%, ale pod warunkiem, że wykupią oferowany przez bank pakiet ubezpieczeń. Ciekawostką jest to, że Alior nie ogranicza maksymalnej kwoty zwrotów. Jeśli więc ktoś wykonuje kartą płatności na wysokie kwoty lub bardzo często płaci karta, to ta karta może okazać się korzystniejsza od wcześniej wymienionych.

Zwrot części wydatków, to nie jedyna metoda zachęcania klientów do płacenia kartą kredytową. Banki zawierają również umowy z różnego rodzaju partnerami (np. sieciami sklepów), dzięki którym płacąc kartą danego banku klient uzyskuje zniżki. Obecnie funkcjonują dwa sposoby uzyskania takich zniżek. Pierwszym jest posiadanie karty „co-brandowej”, czyli przyznającej zniżki tylko u jednego partnera, którego logo zwykle znajduje się na karcie. Takie tarty funkcjonują w ofercie większości banków. Przykładem może być karta PKO VITAY (PKO BP), Pekao/Shell (Pekao), Visa Multikino (BZ WBK) czy Visa Orange (mBank). Ponieważ jest ich bardzo wiele nie będziemy szczegółowo opisywać każdej z nich.

W bankach funkcjonują również inne rozwiązania pozwalające korzystać z rabatów i to wielu różnych partnerów. W części banków służą do tego specjalne karty. Tak jest np. w mBanku. Posiadacze wydawanej przez niego karty „Radość życia” mogą korzystać z rabatów do 30% w 1600 sklepach w Polsce. Z drugiej strony, w tym samym banku także posiadacze standardowej karty Visa Classic również mogą korzystać ze zniżek. Nie zawsze są to jednak te same sklepy, więc przed dokonaniem wyboru warto sprawdzić, która karta daje nam zniżki w tych miejscach, które nas interesują.

Podobnie sytuacja wygląda w Lukas Banku, gdzie dla osób zainteresowanych korzystaniem ze rabatów przeznaczona jest karta „Maxima PLUS”. W praktyce jednak ze zniżek mogą korzystać również posiadacze zwykłej karty Visa Silver. Ponadto, w przeciwieństwie do mBanku, obie karty dają dokładnie takie same przywileje. Są to rabaty w blisko 1500 miejscach w Polsce. Nie zawsze do osób korzystających ze zniżek jest oferowana specjalna karty. Dla przykładu w BZ WBK, Deutsche Bank, BNP Paribas Fortis, Invest Banku, Multibanku czy Raiffeisen Banku wszyscy posiadacze kart kredytowych mogą korzystać z rabatów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA