REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy
Które karty kredytowe warto zabrać na zakupy

REKLAMA

REKLAMA

Aby zachęcić klientów do korzystania z kart kredytowych, niektóre banki zwracają posiadaczom część wydatków. Przykładowo aż 10% zwrotu można dostać od BGŻ, ale tylko w przypadku kupna roweru lub części rowerowych. 5% zwróci nam także Bank Millennium, lecz w tym przypadku gama produktów jest znacznie szersza. Inne banki tworzą programy rabatowe przyznające nawet do 30% zniżki na zakupy u ich partnerów.

REKLAMA

Karty kredytowe służą przede wszystkim do płacenia. Banki wyposażają je jednak w różnego rodzaju dodatkowe funkcje, które mają sprawić, że będzie ona postrzegana jako lepsza od konkurencji. Nie ma chyba lepszego magnesu na klientów niż dawanie pieniędzy w zamian za korzystanie z produktów. Do takiego wniosku doszły banki, które zwracają klientom część wydatków dokonanych za pomocą karty. Nie jest to jednak jedyna metoda. W wielu bankach funkcjonują programy rabatowe oraz karty partnerskie, dzięki którym klienci otrzymują zniżki w wybranych sklepach.

REKLAMA

Z analizy Expandera wynika, że największy procentowy zwrot części wydatków przyznaje BGŻ posiadaczom „Karty rowerowej”. Dzięki niej można uzyskać aż 10% zwrotu, ale tylko za płatności związane z zakupem roweru lub części rowerowych. Zła wiadomość jest taka, że kwota zwrotu nie może przekroczyć 200 zł. Poza tym jest to promocja, która skończy się 31 sierpnia, o ile bank nie podejmie decyzji o jej przedłużeniu.

Niższe, bo 1% zwroty otrzymują również posiadacze innej karty tego banku – Karty kredytowej MasterCard. W tym przypadku nie jest to jednak czasowa promocja, lecz stała oferta. Poza tym maksymalna roczna kwota zwrotów jest znacznie wyższa – wynosi 500 zł. W tym przypadku zwroty są wypłacane tylko od części wykonanych płatności, ale ich wachlarz jest znacznie szerszy niż przy „Karcie rowerowej”. Klient dokonuje bowiem wyboru branży, która będzie objęta programem. Dla przykładu jeśli wybierze segment „Zdrowie i uroda”, to zwroty będzie otrzymywał od płatności dokonanych w aptekach, salonach piękności czy u fryzjera. Inne branże to: Codzienne zakupy, Twoje dziecko, Twoje auto, Podróże, Rozrywka, Sport, Prestiż. W rezultacie gama produktów, które można kupić jest bardzo szeroka, ale klient może wybrać tylko jedną branżę.

Polecamy także: Tanie zakupy

Banki zwracające część wydatków dokonanych kartą kredytową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa banku

Nazwa karty

Stawka zwrotów

Wydatki objęte zwrotami

Max kwota zwrotu

Alior

MasterCard Silver

0,5% lub 1%

Wszystkie płatności

Bez ograniczenia

Bank BPH

Karta Zakupowa

1,50%

Wszystkie płatności

25 zł miesięcznie

BGŻ

Karta rowerowa

10%

Rowery i części rowerowe

200 zł

MasterCard

1%

Z wybranej branży

500 zł rocznie

Millennium

Visa Impresja

5%

Wybrane punkty

760 zł rocznie

Polbank

Polbank-Era

1%

Wszystkie płatności

750 zł rocznie

Praktyczna karta kredytowa

0,50%

Wszystkie płatności

120 zł rocznie

Toyota Bank

Black Pearl lub Ice Rose

1%, 2% lub 3%

Wybrane punkty

760 zł rocznie

REKLAMA

Dużo, bo aż 5% zwraca również Bank Millennium posiadaczom karty „Visa Impresja”. Procentowa stopa zwrotów jest więc niższa niż na „Karcie rowerowej” banku BGŻ, ale w praktyce w Millennium można zyskać więcej, gdyż w ciągu roku maksymalna suma zwrotów może wynieść nawet 760 zł. W tym przypadku zwroty także nie dotyczą wszystkich transakcji. Klient nie dokonuje jednak wyboru branży, gdyż to bank wybrał sieci sklepów i punktów usługowych, które są objęte tym programem. Są wśród nich m. in. sklepy z odzieżą (np. Zara), z żywnością (Carefour) czy biura podróży (np. TUI).

Podobne zasady stosuje Toyota Bank. On również przyznaje wysokie, bo nawet 3% zwroty za dokonane kartą płatności. Należy jednak zaznaczyć, że stawka zwrotów nie zawsze jest tak wysoka. Zależy ona bowiem od sumy sald na kontach klienta oraz tego czy klient skorzysta z oferowanego przez bank ubezpieczenia. W rezultacie stawka zwrotu może wynieść 1%, 2% lub 3%. Podobnie jak w Millennium maksymalna roczna kwota zwrotów wynosi 760 zł. Kolejne podobieństwo polega na tym, że zwroty nie są dokonywane od wszystkich płatności. Punktów, w których można zapłacić i skorzystać z oferty jest w Polsce ponad 25 tysięcy.

Funkcjonują na naszym rynku również karty, w przypadku których zwroty są naliczane od wszystkich płatności. Tak jest np. w Banku BPH, w którym posiadacze „Karty zakupowej” otrzymują 1,5%, niezależnie od tego gdzie płacili i co kupili. W tym przypadku maksymalna kwota zwrotu jest dość niska – 25 miesięcznie, czyli 300 zł rocznie. To o ponad połowę mniej niż w Millennium.

Na finansowe korzyści z płacenia kartą kredytową niezależnie od miejsca dokonania zakupów mogą również liczyć klienci Polbanku. W przypadku karty kredytowej „Polbank-Era” zwracany jest 1% wydatków, jednak nie więcej niż 750 zł rocznie. Aby tą kartę otrzymać trzeba być klientem PTC, czyli posiadać telefon w sieci Era. Jeśli ktoś tego warunku nie spełnia może skorzystać z innej karty tego banku – „Praktycznej karty kredytowej”. W jej przypadku zwrot jest niższy, gdyż wynosi 0,5%. Niższe jest również ograniczenie maksymalnej sumy zwrotów - 120 zł rocznie.

Zobacz także: Rodzaje kart

Ostatnim bankiem, który zwraca klientom część środków wydanych kartą kredytową jest Alior Bank. Posiadacze karty „MasterCard Silver” od każdej operacji bezgotówkowej otrzymują 0,5% zwrotu lub 1%, ale pod warunkiem, że wykupią oferowany przez bank pakiet ubezpieczeń. Ciekawostką jest to, że Alior nie ogranicza maksymalnej kwoty zwrotów. Jeśli więc ktoś wykonuje kartą płatności na wysokie kwoty lub bardzo często płaci karta, to ta karta może okazać się korzystniejsza od wcześniej wymienionych.

Zwrot części wydatków, to nie jedyna metoda zachęcania klientów do płacenia kartą kredytową. Banki zawierają również umowy z różnego rodzaju partnerami (np. sieciami sklepów), dzięki którym płacąc kartą danego banku klient uzyskuje zniżki. Obecnie funkcjonują dwa sposoby uzyskania takich zniżek. Pierwszym jest posiadanie karty „co-brandowej”, czyli przyznającej zniżki tylko u jednego partnera, którego logo zwykle znajduje się na karcie. Takie tarty funkcjonują w ofercie większości banków. Przykładem może być karta PKO VITAY (PKO BP), Pekao/Shell (Pekao), Visa Multikino (BZ WBK) czy Visa Orange (mBank). Ponieważ jest ich bardzo wiele nie będziemy szczegółowo opisywać każdej z nich.

W bankach funkcjonują również inne rozwiązania pozwalające korzystać z rabatów i to wielu różnych partnerów. W części banków służą do tego specjalne karty. Tak jest np. w mBanku. Posiadacze wydawanej przez niego karty „Radość życia” mogą korzystać z rabatów do 30% w 1600 sklepach w Polsce. Z drugiej strony, w tym samym banku także posiadacze standardowej karty Visa Classic również mogą korzystać ze zniżek. Nie zawsze są to jednak te same sklepy, więc przed dokonaniem wyboru warto sprawdzić, która karta daje nam zniżki w tych miejscach, które nas interesują.

Podobnie sytuacja wygląda w Lukas Banku, gdzie dla osób zainteresowanych korzystaniem ze rabatów przeznaczona jest karta „Maxima PLUS”. W praktyce jednak ze zniżek mogą korzystać również posiadacze zwykłej karty Visa Silver. Ponadto, w przeciwieństwie do mBanku, obie karty dają dokładnie takie same przywileje. Są to rabaty w blisko 1500 miejscach w Polsce. Nie zawsze do osób korzystających ze zniżek jest oferowana specjalna karty. Dla przykładu w BZ WBK, Deutsche Bank, BNP Paribas Fortis, Invest Banku, Multibanku czy Raiffeisen Banku wszyscy posiadacze kart kredytowych mogą korzystać z rabatów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA