Reklamacja karty płatniczej
REKLAMA
REKLAMA
Użytkowanie karty płatniczej to przede wszystkim wygoda w dokonywaniu transakcji finansowych. Jednak wiążę się to równie z pewnym ryzykiem. Większość z nas albo samemu zgubiło kartę albo spotkało to naszych znajomych. Ten kawałek plastiku nie jest niestety materiałem bardzo trwałym i może ulec zniszczeniu. W takich przypadkach powinniśmy złożyć reklamacje do banku. Nie ma ściśle określonego sposobu składania reklamacji. Zgłoszenie może nastąpić zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Bank ma obowiązek prowadzenia rejestru zgłoszeń utraty lub zniszczenia karty. Rejestr ten zawiera dane:
REKLAMA
- o numerze karty,
- osobie zgłaszającej,
- okolicznościach,
- daty,
- godziny,
- minuty przyjęcia zgłoszenia.
Każde przyjęcie zgłoszenia powinno być potwierdzone przez bank. Sposób w jaki ma to nastąpić określony jest w umowie o kartę płatniczą.
Reklamacje karty płatniczej mamy obowiązek składać w sytuacji, gdy zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości w miesięcznym zestawieniu operacji. Chodzi o dokładne sprawdzanie historii płatności dokonanych za pomocą karty w danym miesiącu. Często bowiem trudno jest wychwycić źle naliczone transakcje na bieżąco. W szczególności dotyczy to:
- kwestionowanych operacji ujętych w zestawieniu;
- błędu lub innych nieprawidłowości w przeprowadzeniu rozliczenia.
Reklamacja powinna być złożona w terminie określonym w naszej umowie. Jednakże nie może on być krótszy niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy zestawienie operacji dokonanych na naszej karcie płatniczej. Taka reklamacja powinna być rozpatrzona niezwłocznie.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. nr 169, poz. 1385 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.