Standardowa czynność – wkładasz kartę do bankomatu, wpisujesz PIN, wybierasz kwotę, a tu jednak niespodzianka, bankomat odmawia posłuszeństwa. Nerwy sięgają zenitu, potrzebujesz szybko gotówki ! Co zrobić w takiej sytuacji, gdy bankomat pożera Ci kartę? Zapoznaj się z poniższymi radami
Za lekkomyślne zapisywanie PIN-u do karty płatniczej możemy słono zapłacić. Eksperci przypominają, że bank nie odda nam pieniędzy, pobranych z bankomatu za pomocą skradzionej karty, jeżeli wyda się, że ułatwiliśmy złodziejowi dostęp do swojego kodu PIN. Jakich błędów nie należy popełniać, zapisując kod PIN, wybierając odpowiednią kombinację cyfr i dokonując płatności w sklepie?
Chociaż większość z nas korzysta z karty płatniczej, nie każdy zastanawia się, co począć w razie zgubienia plastiku. Eksperci policzyli, że dwie trzecie użytkowników kart nie ma nawet zapisanego numeru, pod który należałoby zadzwonić w takiej sytuacji. Co powinieneś zrobić, kiedy nie możesz znaleźć swojej karty kredytowej?
W związku z głośnym upadkiem Orbis Travel, ostatnio pojawia się sporo informacji o tym, jak odzyskać wpłacone wcześniej pieniądze na poczet wycieczki, która się nie odbyła. Prawda jest taka, że najprostszym sposobem na zabezpieczenie pieniędzy jest dokonanie płatności kartą. W takim przypadku można bowiem złożyć reklamację w banku, który wydał kartę i powołać się na to, że usługa za którą zapłaciliśmy nie została zrealizowana.
Dzieci, podobnie, jak dorośli, mogą korzystać z kart płatniczych. Można więc podarować dziecku kartę. Dzięki takiemu podarunkowi dziecko będzie mogło samo dokonywać zakupów za pomocą karty płatniczej, rodzice będą mieć większą kontrolę nad wydatkami swojej pociechy, a dodatkowo – pieniądze będą bezpieczniejsze.
Wybrałam się w piątek na zakupy. Nie znalazłam jednak nic interesującego tylko drobne sprawunki, za które zapłaciłam gotówką. Miałam jakieś drobne w torebce. Dopiero po weekendzie zauważyłam, ze nie mam portfela. Miałam w nim kartę płatniczą z karteczką, na której był zapisany numer PIN. Oczywiście większość moich oszczędności na rachunku zniknęło. Złożyłam więc reklamację, ale w odpowiedzi usłyszałam, że to moja wina, bo nie prawidłowo przechowywałam kod. Czy to prawda?