REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W oczekiwaniu na decyzję Rezerwy Federalnej

Subskrybuj nas na Youtube
Po trzech latach inwestorzy podejmują decyzje, związane z ryzykownymi aktywami, pod wpływem emocji.
Po trzech latach inwestorzy podejmują decyzje, związane z ryzykownymi aktywami, pod wpływem emocji.

REKLAMA

REKLAMA

Obniżka ratingu Stanów Zjednoczonych zachwiała rynkiem ryzykownych aktywów. Notowania akcji surowców i obligacji z rynków wschodzących zaliczyły gwałtownie spadki. Decyzja agencji S&P negatywnie odbiła się na papierach korporacyjnych, wysokiego ryzyka i walutach z emerging markets.

Oazą spokoju pozostawał frank szwajcarski, złoto przynosiło dalsze zyski. Inwestorzy wykazują coraz wyraźniejsze oznaki braku zaufania do jakichkolwiek działań rządów i banków centralnych. Wczorajsza interwencja Europejskiego Banku Centralnego, skupującego włoskie i hiszpańskie obligacje, poprawiła nastroje tylko na chwilę. W tym kontekście ciekawie zapowiada się dzisiejsza decyzja Rezerwy Federalnej, nie odnośnie stóp procentowych, ale kolejnej rundy luzowania monetarnego (QE3). Dziś można mieć wątpliwości, czy tego typu działania podniosą zaufanie inwestorów, skoro wcześniejsze doświadczenia z nimi nie są nadmiernie krzepiące. Nie doszło ani do ograniczenia amerykańskich długów, ani do wzmocnienia wydatków konsumpcyjnych za sprawą efektu bogactwa, ani tym bardziej do trwałego wzrostu amerykańskiego eksportu dzięki przecenie dolara. Rzucenie na szalę kolejnego programu ilościowego luzowania polityki pieniężnej bez przekonania, że poprawi to nastroje na rynkach, byłoby działaniem bardzo ryzykownym. Brak takiego efektu groziłby kompletną utratą zaufania rynków.

REKLAMA

Przeczytaj również: Czy akcje nieruchomościowe przynoszą zyski?

Lokowanie środków w ryzykownych aktywach stało się bardzo trudne, ponieważ decyzje inwestorów na tym rynku podyktowane są przez emocje.

Polecamy serwis: Kursy walut

Rynek nieruchomości w Wielkiej Brytanii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z najnowszego badania brytyjskich agentów nieruchomościowych wynika, że na brytyjskim rynku nieruchomości utrzymuje się stagnacja. Maleje przewaga tych, którzy wskazują na spadek cen, a nie na ich wzrost. W lipcu było to 22 pkt. proc. respondentów wobec 26 pkt. proc. miesiąc wcześniej. Specjaliści z Royal Institution of Chartered Surveyors, którzy opracowują badanie, uznali taki wynik za odzwierciedlenie stagnacji i niskiej aktywności na rynku. Bardziej pozytywny obraz kreśli wskaźnik, dotyczący nowych zapytań klientów, który jest uznawany za miernik przyszłych zjawisk na rynku. Podniósł się on z 1 pkt. do 5 pkt. Jednocześnie zmalała liczba nowych domów, wystawianych na sprzedaż. Ten wskaźnik zszedł o 7 pkt. proc. W dół, do minus 7 pkt. proc. Maleje przy tym liczba zamkniętych transakcji. W okresie maj-lipiec była najniższa od 2 lat. Oczekiwania, dotyczące przyszłych cen nieruchomości w Wielkiej Brytanii, poprawiły się z minus 25 pkt. proc. do minus 13 pkt. proc. To oznacza oczekiwanie dalszej presji na ceny.

Zespół analiz
Home Broker

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA