REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Small Business Units - co to za inwestycje?

Subskrybuj nas na Youtube
SBU charakteryzują się bardzo dobrze wyeksponowaną lokalizacją, głównie w przemysłowych dzielnicach miasta.
SBU charakteryzują się bardzo dobrze wyeksponowaną lokalizacją, głównie w przemysłowych dzielnicach miasta.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czym charakteryzują się inwestycje typu Small Business Units i do kogo najczęściej są skierowane? Co należy wiedzieć o inwestycjach typu SBU?

Small Business Units SBU - co to takiego?

Small Business Units to inwestycje liczące pomiędzy 500 a 1500 mkw. Przykładem mogą być parki logistyczne, których powierzchnie można elastycznie dopasować również do mniejszych potrzeb klientów są coraz częściej rozważane przez deweloperów.

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2020, pomimo swojej przewrotności, zakończył się na rynku magazynowym rekordowym popytem równym blisko 5 mln mkw. Jak na tle całej Polski wypadł rynek stolicy? Okolice Warszawy to ponad 900 tys. mkw., natomiast tereny stricte miejskie - 150 tys. mkw., czyli łącznie ponad 20% popytu! Jak widać, jest to wiodący rynek na tle kraju, a zainteresowanie nim stale rośnie. Jest to również region, na którym niezwykle popularne są inwestycje typu SBU, czyli moduły w pobliżu centrum miasta dostępne są już od 500-600 mkw.

SBU charakteryzują się bardzo dobrze wyeksponowaną lokalizacją, głównie w przemysłowych dzielnicach miasta. Ponadto cechuje je zapewniony transport publiczny oraz łatwy dostęp do ważnych arterii komunikacyjnych. Krótki czas na dotarcie do klienta docelowego, wynikający z niewielkiej odległości od centrum miasta, jest jednym z kluczowych aspektów konkurencyjności firm, zwłaszcza w czasach, gdzie znaczna część sprzedaży przeniosła się do Internetu.

Small Business Units - dla kogo?

Obiekt typu SBU sprawdzi się znakomicie do obsługi ciągle rosnącego trendu logistyki „ostatniej mili”, klientów z branży e-commerce, lekkiej produkcji lub konfekcjonowaniu. Ze względu na prestiżową lokalizację, reprezentacyjne otoczenie, oraz wyższy standard wykończenia niż w zwyczajowych parkach doskonale posłuży również jako powierzchnia wystawiennicza. Reasumując, grono potencjalnych najemców jest bardzo szerokie, a dzięki stosunkowo niewielkiej powierzchni, również całkowity koszt najmu powinien pozwolić większej liczbie przedsiębiorców rozważyć tę inwestycję.

Ile kosztuje magazyn typu Small Business Units?

Czynsz efektywny dla obiektów SBU w Warszawie oscyluje w granicach między 4,00 EUR a 5,00 EUR. W okolicach podmiejskich będzie odpowiednio niższy, kształtując się na poziomie od 3,00 EUR do 4,00 EUR. Zasada związana z kosztami jest prosta: im bliżej centrum miasta, tym minimalne moduły są mniejsze, a ich cena wyższa. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tomasz Bulej, Junior Negotiator Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Cushman & Wakefield

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA