REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zasady procedury odwoławczej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w łódzkiem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Regionalny Program Operacyjny w łódzkiem
Regionalny Program Operacyjny w łódzkiem

REKLAMA

REKLAMA

Procedura odwoławcza może być skutecznym sposobem na dochodzenia swoich racji, w przypadku gdy nie zgadzamy się z oceną naszego projektu. Wniesienie środka odwoławczego podlega ściśle określonym procedurom oraz terminom.

W terminie naboru wniosków o dofinansowanie określonym w ogłoszeniu, wnioskodawca składa wymaganą dokumentację aplikacyjną. Następnie jest ona przedmiotem oceny pod kątem spełniania kryteriów formalnych i merytorycznych. Wnioskodawcy projektów, które nie przeszły pozytywnie danego etapu oceny, po jej zakończeniu są pisemnie informowani o wynikach procedury konkursowej. W przypadku otrzymania przez projekt negatywnej oceny, wnioskodawcom przysługuje prawo skorzystania ze środka odwoławczego jakim jest protest. Protest jest wnoszony przez wnioskodawcę pisemnie w terminie 14 dni od dnia otrzymania o informacji o negatywnej ocenie projektu.

REKLAMA

Przez negatywną ocenę projektu należy uznać ocenę, która w odniesieniu do danego projektu kończy procedurę aplikacyjną i uniemożliwia przekazanie projektu do kolejnego etapu oceny lub zakwalifikowania do dofinansowania.

Protest składany jest do sekretariatu Departamentu ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi (w przypadku gdy projekt oceniany był przez IZ RPO WŁ) albo do sekretariatu Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (w przypadku gdy projekt oceniany był przez IP II).

Porównaj: Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Jaki jest cel wnoszenia protestu?

Protest wnoszony jest w celu dokonania ponownej oceny projektu, uwzględniającej podnoszone zarzuty, co w efekcie doprowadzi do kontynuacji oceny projektu i/lub przyznania dotacji.
Pamiętajmy, że w ramach złożonego protestu to na wnioskodawcy spoczywa obowiązek wykazania błędu lub nieprawidłowości, które uzasadniają wniosek o ponowną ocenę złożonego wniosku o dofinansowanie projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku oceny merytorycznej nieprawidłowość lub błąd, może polegać na:

  • nieuważnym przeanalizowaniu wniosku o dofinansowanie (pominięte zostały jego istotne elementy, niewłaściwie zinterpretowano wskazane w nim okoliczności lub załączone dokumenty itp.),
  • niewłaściwym zsumowaniu punktów,
  • niewłaściwej ocenie projektu z innych, dających się zdefiniować w sposób obiektywny, przyczyn.

Polecamy serwis: Mała firma

Co powinien zawierać protest?

Obowiązkowo protest powinien zawierać:

  • dane wnioskodawcy, tożsame z danymi wskazanymi we wniosku o dofinansowanie projektu,
  • numer wniosku o dofinansowanie projektu,
  • wyczerpujące określenie zarzutów odnośnie przeprowadzonej oceny wniosku o dofinansowanie projektu (ze szczegółowym wskazaniem zarzucanej nieprawidłowości).

Pamiętajmy, że do protestu powinniśmy załączyć wszystkie dokumenty związane ze sprawą bezpośrednio jak również pośrednio, jeżeli naszym zdaniem Wnioskodawcy mogą one świadczyć o słuszności podniesionych zarzutów.

Od rozstrzygnięcia protestu, wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA