REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Produkty regionalne
Produkty regionalne

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój regionalny oprócz inwestycji o charakterze technicznym, wymaga skutecznej promocji. Przedstawianie lokalnych zalet jest dzisiaj łatwiejsze dzięki możliwości pozyskania na ten cel funduszy europejskich.

O konieczności promocji regionalnych produktów zdają się doskonale wiedzieć władze województwa warmińsko-mazurskiego. Dlatego podczas programowania funduszy unijnych na lata 2007-2013 wykorzystały tą szansę i umożliwiły lokalnym przedsiębiorcom sięgnięcie po unijną dotację na ten właśnie cel. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego, bo o nim mowa wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych jest możliwe dzięki działaniu 1.3, w ramach którego właśnie został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs ma formę zamkniętą. Termin naboru wniosków o dofinansowanie trwa od 30 sierpnia do 8 października br. (30 dni roboczych).

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali- i średni przedsiębiorcy z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, rozumiani zgodnie z definicją przepisów unijnych oraz organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.

Przeczytaj także: Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

REKLAMA

Na co można otrzymać dotację?

Celem konkursu jest wybór najlepszych projektów dotyczących wytworzenia produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek oraz ich promocji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. Innymi słowy, dzięki realizacji tego działania przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego otrzymają możliwość utworzenia i zaprezentowania swojej oferty produktowej. W ramach konkursu przewiduje się wsparcie projektów dotyczących:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kreowania produktów regionalnych związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • przygotowania programów promocji markowych produktów związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • związanych z marketingiem regionalnym (promocja regionalnej gospodarki poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych),
  • uczestnictwa w targach, konferencjach, seminariach, wystawach itp.,
  • organizacja i promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach konkursu wysokość kwoty przewidzianej do rozdysponowania na projektu dotyczące wytwarzania i promocji regionalnych produktów wynosi prawie 10 mln PLN. Środki finansowe dla beneficjentów którzy otrzymają pozytywne decyzje i podpiszą umowy o dofinansowanie będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu. 

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50% wydatków kwalifikowalnych.

Podczas przygotowywania dokumentacji projektowej musimy pamiętać o spełnieniu wymogów dotyczących minimalnej/maksymalnej wartości dofinansowania dla projektu, która wynosi odpowiednio 10 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN (200 tys. EUR w przypadku pomoc de minimis).

Polecamy serwis: Zakładam firmę

Przed aplikowaniem o przyznanie dotacji należy starannie zapoznać się z dokumentacją konkursową obowiązującą dla danego konkursu. Znajdziemy tam zarówno regulamin konkursu, który w sposób szczegółowy określa zasady naboru i oceny projektów jak również aktualne i obowiązujące wzory formularzy aplikacyjnych. Dokumentacja konkursowa dla tego działania jest dostępna pod adresem strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego: http://www.rpo.warmia.mazury.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA