REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Produkty regionalne
Produkty regionalne

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój regionalny oprócz inwestycji o charakterze technicznym, wymaga skutecznej promocji. Przedstawianie lokalnych zalet jest dzisiaj łatwiejsze dzięki możliwości pozyskania na ten cel funduszy europejskich.

O konieczności promocji regionalnych produktów zdają się doskonale wiedzieć władze województwa warmińsko-mazurskiego. Dlatego podczas programowania funduszy unijnych na lata 2007-2013 wykorzystały tą szansę i umożliwiły lokalnym przedsiębiorcom sięgnięcie po unijną dotację na ten właśnie cel. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego, bo o nim mowa wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych jest możliwe dzięki działaniu 1.3, w ramach którego właśnie został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie.

REKLAMA

Konkurs ma formę zamkniętą. Termin naboru wniosków o dofinansowanie trwa od 30 sierpnia do 8 października br. (30 dni roboczych).

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali- i średni przedsiębiorcy z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, rozumiani zgodnie z definicją przepisów unijnych oraz organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.

Przeczytaj także: Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

Na co można otrzymać dotację?

Celem konkursu jest wybór najlepszych projektów dotyczących wytworzenia produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek oraz ich promocji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. Innymi słowy, dzięki realizacji tego działania przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego otrzymają możliwość utworzenia i zaprezentowania swojej oferty produktowej. W ramach konkursu przewiduje się wsparcie projektów dotyczących:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kreowania produktów regionalnych związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • przygotowania programów promocji markowych produktów związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • związanych z marketingiem regionalnym (promocja regionalnej gospodarki poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych),
  • uczestnictwa w targach, konferencjach, seminariach, wystawach itp.,
  • organizacja i promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach konkursu wysokość kwoty przewidzianej do rozdysponowania na projektu dotyczące wytwarzania i promocji regionalnych produktów wynosi prawie 10 mln PLN. Środki finansowe dla beneficjentów którzy otrzymają pozytywne decyzje i podpiszą umowy o dofinansowanie będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu. 

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50% wydatków kwalifikowalnych.

Podczas przygotowywania dokumentacji projektowej musimy pamiętać o spełnieniu wymogów dotyczących minimalnej/maksymalnej wartości dofinansowania dla projektu, która wynosi odpowiednio 10 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN (200 tys. EUR w przypadku pomoc de minimis).

Polecamy serwis: Zakładam firmę

Przed aplikowaniem o przyznanie dotacji należy starannie zapoznać się z dokumentacją konkursową obowiązującą dla danego konkursu. Znajdziemy tam zarówno regulamin konkursu, który w sposób szczegółowy określa zasady naboru i oceny projektów jak również aktualne i obowiązujące wzory formularzy aplikacyjnych. Dokumentacja konkursowa dla tego działania jest dostępna pod adresem strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego: http://www.rpo.warmia.mazury.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA