REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Produkty regionalne
Produkty regionalne

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój regionalny oprócz inwestycji o charakterze technicznym, wymaga skutecznej promocji. Przedstawianie lokalnych zalet jest dzisiaj łatwiejsze dzięki możliwości pozyskania na ten cel funduszy europejskich.

O konieczności promocji regionalnych produktów zdają się doskonale wiedzieć władze województwa warmińsko-mazurskiego. Dlatego podczas programowania funduszy unijnych na lata 2007-2013 wykorzystały tą szansę i umożliwiły lokalnym przedsiębiorcom sięgnięcie po unijną dotację na ten właśnie cel. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego, bo o nim mowa wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych jest możliwe dzięki działaniu 1.3, w ramach którego właśnie został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs ma formę zamkniętą. Termin naboru wniosków o dofinansowanie trwa od 30 sierpnia do 8 października br. (30 dni roboczych).

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali- i średni przedsiębiorcy z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, rozumiani zgodnie z definicją przepisów unijnych oraz organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.

Przeczytaj także: Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

REKLAMA

Na co można otrzymać dotację?

Celem konkursu jest wybór najlepszych projektów dotyczących wytworzenia produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek oraz ich promocji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. Innymi słowy, dzięki realizacji tego działania przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego otrzymają możliwość utworzenia i zaprezentowania swojej oferty produktowej. W ramach konkursu przewiduje się wsparcie projektów dotyczących:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kreowania produktów regionalnych związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • przygotowania programów promocji markowych produktów związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • związanych z marketingiem regionalnym (promocja regionalnej gospodarki poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych),
  • uczestnictwa w targach, konferencjach, seminariach, wystawach itp.,
  • organizacja i promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach konkursu wysokość kwoty przewidzianej do rozdysponowania na projektu dotyczące wytwarzania i promocji regionalnych produktów wynosi prawie 10 mln PLN. Środki finansowe dla beneficjentów którzy otrzymają pozytywne decyzje i podpiszą umowy o dofinansowanie będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu. 

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50% wydatków kwalifikowalnych.

Podczas przygotowywania dokumentacji projektowej musimy pamiętać o spełnieniu wymogów dotyczących minimalnej/maksymalnej wartości dofinansowania dla projektu, która wynosi odpowiednio 10 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN (200 tys. EUR w przypadku pomoc de minimis).

Polecamy serwis: Zakładam firmę

Przed aplikowaniem o przyznanie dotacji należy starannie zapoznać się z dokumentacją konkursową obowiązującą dla danego konkursu. Znajdziemy tam zarówno regulamin konkursu, który w sposób szczegółowy określa zasady naboru i oceny projektów jak również aktualne i obowiązujące wzory formularzy aplikacyjnych. Dokumentacja konkursowa dla tego działania jest dostępna pod adresem strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego: http://www.rpo.warmia.mazury.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

REKLAMA

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA