REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Produkty regionalne
Produkty regionalne

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój regionalny oprócz inwestycji o charakterze technicznym, wymaga skutecznej promocji. Przedstawianie lokalnych zalet jest dzisiaj łatwiejsze dzięki możliwości pozyskania na ten cel funduszy europejskich.

O konieczności promocji regionalnych produktów zdają się doskonale wiedzieć władze województwa warmińsko-mazurskiego. Dlatego podczas programowania funduszy unijnych na lata 2007-2013 wykorzystały tą szansę i umożliwiły lokalnym przedsiębiorcom sięgnięcie po unijną dotację na ten właśnie cel. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego, bo o nim mowa wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych jest możliwe dzięki działaniu 1.3, w ramach którego właśnie został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs ma formę zamkniętą. Termin naboru wniosków o dofinansowanie trwa od 30 sierpnia do 8 października br. (30 dni roboczych).

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali- i średni przedsiębiorcy z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, rozumiani zgodnie z definicją przepisów unijnych oraz organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.

Przeczytaj także: Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

REKLAMA

Na co można otrzymać dotację?

Celem konkursu jest wybór najlepszych projektów dotyczących wytworzenia produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek oraz ich promocji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. Innymi słowy, dzięki realizacji tego działania przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego otrzymają możliwość utworzenia i zaprezentowania swojej oferty produktowej. W ramach konkursu przewiduje się wsparcie projektów dotyczących:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kreowania produktów regionalnych związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • przygotowania programów promocji markowych produktów związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • związanych z marketingiem regionalnym (promocja regionalnej gospodarki poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych),
  • uczestnictwa w targach, konferencjach, seminariach, wystawach itp.,
  • organizacja i promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach konkursu wysokość kwoty przewidzianej do rozdysponowania na projektu dotyczące wytwarzania i promocji regionalnych produktów wynosi prawie 10 mln PLN. Środki finansowe dla beneficjentów którzy otrzymają pozytywne decyzje i podpiszą umowy o dofinansowanie będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu. 

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50% wydatków kwalifikowalnych.

Podczas przygotowywania dokumentacji projektowej musimy pamiętać o spełnieniu wymogów dotyczących minimalnej/maksymalnej wartości dofinansowania dla projektu, która wynosi odpowiednio 10 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN (200 tys. EUR w przypadku pomoc de minimis).

Polecamy serwis: Zakładam firmę

Przed aplikowaniem o przyznanie dotacji należy starannie zapoznać się z dokumentacją konkursową obowiązującą dla danego konkursu. Znajdziemy tam zarówno regulamin konkursu, który w sposób szczegółowy określa zasady naboru i oceny projektów jak również aktualne i obowiązujące wzory formularzy aplikacyjnych. Dokumentacja konkursowa dla tego działania jest dostępna pod adresem strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego: http://www.rpo.warmia.mazury.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA