REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej na potrzeby prowadzonego naboru wniosków w ramach działania 1.5 może być kluczem do przyznania unijnej dotacji. Samo wypełnienie wniosku nie jest zadaniem trudnym do wykonania o ile będziemy postępować zgodnie z określonymi zasadami.

Poszczególne części wniosku o dofinansowanie powinny zostać wypełnione zgodnie z dokumentacją programową, konkursową, instrukcjami oraz wytycznymi. Znajomość tych dokumentów może okazać się konieczna na etapie przygotowania i wypełniania poszczególnych wierszy wniosku, uzasadnienia jego realizacji, przyjęcia odpowiednich wskaźników czy udokumentowania wydatków kwalifikowanych. W poprzedniej części artykułu opisałem elementy wniosku na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas aplikowania o unijną dotacje. W tym artykule zwrócę uwagę na pozostałe elementy, szczególnie istotne z punktu widzenia przygotowania wniosków o dofinansowanie. 

REKLAMA

Zgodność z dokumentami strategicznymi oraz wpływ projektu na polityki horyzontalne

W tych częściach wniosku uzasadniamy realizację naszego projektu pod kątem regionalnym oraz wspólnotowym. Musimy udowodnić, że nasz projekt wpisuje się w cele określone w dokumentach rozwojowych szczebla regionalnego tj. Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020, Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego itd. Nie mniej uwagi musimy poświecić na udowodnienie, że nasz projekt ma wpływ na realizację polityk horyzontalnych, w tym polityki równości szans oraz polityki zatrudnienia. 

Porównaj: Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Wskaźniki realizacji projektu

W przypadku wskaźników produktu należy podawać je narastająco według stanu istniejącego w każdym roku rzeczowej realizacji projektu, co oznacza, że wartości w poszczególnych latach osiągają wartość docelową w ostatnim roku realizacji projektu. W przypadku wskaźnika rezultatu należy pamiętać, że jego wartość uzyskana jest tylko raz, w ostatnim roku realizacji projektu lub roku następnym.

Finanse

Ważna, jeśli nie najważniejsza część wniosku o dofinansowanie. Powinna zawierać szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o pomoc publiczną, w tym pomoc de mini mis jak również przedstawiać montaż finansowy projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas wypełniania tej części wniosku musimy pamiętać, że za koszty kwalifikowane uznawane są tylko wydatki faktycznie poniesione i udokumentowane. 

Kategorie kosztów lub wydatków należy przedstawiać w sposób szczegółowy i spójny z opisem projektu. W poszczególnych rubrykach należy podać planowane wydatki i koszty w ramach projektu w rozbiciu na kwoty netto i kwoty VAT wraz ze wskazaniem stawki VAT. Podatek VAT nie jest kosztem kwalifikowanym, z wyłączeniem przypadku, gdy Beneficjent nie będzie mógł odliczyć podatku VAT przy zakupach towarów i usług ze względu na brak związku ze sprzedażą opodatkowaną lub zwolnieniem z podatku VAT. Wówczas podatek będzie mógł stanowić koszt kwalifikowany (w oświadczeniu we wniosku beneficjent zaznaczył opcję „TAK”).

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Oświadczenia beneficjenta

Do wniosku o dofinansowanie powinniśmy załączyć także oświadczenia. Wzory poszczególnych oświadczeń znajdują się zazwyczaj w dokumentacji konkursowej. W przypadku działania 1.5 powinniśmy załączyć m.in. „Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie”, „Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy przedsiębiorstw mikro, małych lub średnich”, „Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością w celu realizacji projektu”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA