REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej na potrzeby prowadzonego naboru wniosków w ramach działania 1.5 może być kluczem do przyznania unijnej dotacji. Samo wypełnienie wniosku nie jest zadaniem trudnym do wykonania o ile będziemy postępować zgodnie z określonymi zasadami.

Poszczególne części wniosku o dofinansowanie powinny zostać wypełnione zgodnie z dokumentacją programową, konkursową, instrukcjami oraz wytycznymi. Znajomość tych dokumentów może okazać się konieczna na etapie przygotowania i wypełniania poszczególnych wierszy wniosku, uzasadnienia jego realizacji, przyjęcia odpowiednich wskaźników czy udokumentowania wydatków kwalifikowanych. W poprzedniej części artykułu opisałem elementy wniosku na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas aplikowania o unijną dotacje. W tym artykule zwrócę uwagę na pozostałe elementy, szczególnie istotne z punktu widzenia przygotowania wniosków o dofinansowanie. 

REKLAMA

Zgodność z dokumentami strategicznymi oraz wpływ projektu na polityki horyzontalne

W tych częściach wniosku uzasadniamy realizację naszego projektu pod kątem regionalnym oraz wspólnotowym. Musimy udowodnić, że nasz projekt wpisuje się w cele określone w dokumentach rozwojowych szczebla regionalnego tj. Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020, Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego itd. Nie mniej uwagi musimy poświecić na udowodnienie, że nasz projekt ma wpływ na realizację polityk horyzontalnych, w tym polityki równości szans oraz polityki zatrudnienia. 

Porównaj: Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Wskaźniki realizacji projektu

W przypadku wskaźników produktu należy podawać je narastająco według stanu istniejącego w każdym roku rzeczowej realizacji projektu, co oznacza, że wartości w poszczególnych latach osiągają wartość docelową w ostatnim roku realizacji projektu. W przypadku wskaźnika rezultatu należy pamiętać, że jego wartość uzyskana jest tylko raz, w ostatnim roku realizacji projektu lub roku następnym.

Finanse

Ważna, jeśli nie najważniejsza część wniosku o dofinansowanie. Powinna zawierać szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o pomoc publiczną, w tym pomoc de mini mis jak również przedstawiać montaż finansowy projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas wypełniania tej części wniosku musimy pamiętać, że za koszty kwalifikowane uznawane są tylko wydatki faktycznie poniesione i udokumentowane. 

Kategorie kosztów lub wydatków należy przedstawiać w sposób szczegółowy i spójny z opisem projektu. W poszczególnych rubrykach należy podać planowane wydatki i koszty w ramach projektu w rozbiciu na kwoty netto i kwoty VAT wraz ze wskazaniem stawki VAT. Podatek VAT nie jest kosztem kwalifikowanym, z wyłączeniem przypadku, gdy Beneficjent nie będzie mógł odliczyć podatku VAT przy zakupach towarów i usług ze względu na brak związku ze sprzedażą opodatkowaną lub zwolnieniem z podatku VAT. Wówczas podatek będzie mógł stanowić koszt kwalifikowany (w oświadczeniu we wniosku beneficjent zaznaczył opcję „TAK”).

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Oświadczenia beneficjenta

Do wniosku o dofinansowanie powinniśmy załączyć także oświadczenia. Wzory poszczególnych oświadczeń znajdują się zazwyczaj w dokumentacji konkursowej. W przypadku działania 1.5 powinniśmy załączyć m.in. „Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie”, „Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy przedsiębiorstw mikro, małych lub średnich”, „Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością w celu realizacji projektu”.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA