REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze na doradztwo, targi i misje gospodarcze w lubuskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne pieniądze na doradztwo, targi i misje gospodarcze w lubuskim
Unijne pieniądze na doradztwo, targi i misje gospodarcze w lubuskim

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje możliwość otrzymania unijnego wsparcia na realizację projektów związanych z uzyskaniem specjalistycznego doradztwa oraz udziału w targach i misjach gospodarczych. Ruszył konkurs na wsparcie tego typu projektów w województwie lubuskim.

Możliwość pozyskania unijnego wsparcia na realizację tego typu projektów oferuje Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubuskiego, w ramach działania 2.3 Poprawa  konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez doradztwo i wsparcie działań marketingowych. W dniu 12 marca 2010 roku Zarząd Województwa Lubuskiego ogłosił konkurs, w ramach, którego zainteresowane podmioty mogą składać wnioski o dofinansowanie projektów. 

REKLAMA

W konkursie otwartym nabór wniosków prowadzony jest w sposób ciągły, do czasu wyczerpania określonego limitu środków finansowych przeznaczonych na dany rok w ramach działania lub do zamknięcia konkursu uzasadnionego odpowiednią decyzją Zarządu Województwa Lubuskiego.

Kto może ubiegać się o dotację

O dotację mogą ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów unijnych.

Na co można otrzymać dotację

W ramach działania dofinansowane będą mogły być projekty polegające na zakupie specjalistycznych usług doradczych związanych z procesami inwestycyjnymi oraz projekty związane z udziałem przedsiębiorstwa w targach lub misjach gospodarczych.

O dofinansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy planują udział przedsiębiorstwa w targach lub misjach gospodarczych zarówno na arenie międzynarodowej jak i krajowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Mała firma

Szczegółowy wykaz wydatków kwalifikowanych w ramach Programu zawierają „Wytyczne Instytucji Zarządzającej LRPO w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013”. Aktualna wersja dokumentu znajduje się na stronie internetowej http://www.lrpo.lubuskie.pl.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się aplikować o środki unijne z tego działania mogą otrzymać dofinansowanie w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych w projekcie objętym pomocą publiczną. W ramach ogłoszonego konkursu przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie na specjalistyczne doradztwo oraz udział w targach i misjach gospodarczych mogą otrzymać maksymalnie ze środków unijnych do 50 tys. złotych. 

Wnioski o dofinansowanie realizacji projektów można składać osobiście, pocztą (tylko za potwierdzeniem odbioru) lub za pośrednictwem kuriera w Punkcie Przyjęć Wniosków w Departamencie Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego. 

Przedsiębiorstwo zamierza promować swoje produkty podczas targów branżowych za granicą. Wśród wydatków kwalifikowanych będzie mogło wskazać koszty związane z np. budową stoiska wystawienniczego. Na ten cel może otrzymać dofinansowanie nawet do 50% kosztów kwalifikowanych w projekcie.

Polecamy: Jak poprawnie rozliczyć dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA