REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie rozliczyć dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacja na samozatrudnienie
Dotacja na samozatrudnienie

REKLAMA

REKLAMA

Wszystkie osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie „Kierunek – Własna Firma”, po pomyślnym ukończeniu etapu szkoleniowego, mają szansę otrzymać unijną dotację na założenie własnego biznesu. Wydatkowanie środków przyznanych w ramach dotacji musi jednak przebiegać zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji konkursowej.

Dotacja na samozatrudnienie

REKLAMA

Ruszył nabór uczestników projektów „Kierunek – Własna Firma”. Potrwa on do 20 grudnia 2010 roku. W tym czasie osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami. Formularz rekrutacyjny wraz ze wzorami załączników można pobrać ze strony internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie: http://wup.mazowsze.pl

REKLAMA

Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych 40 osób, które skorzystają z bezpłatnych szkoleń i doradztwa w zakresie przedsiębiorczości. Spośród tej grupy zostanie wybranych 30 osób, które będą mogły otrzymać jednorazową dotację w wysokości do 40 tys. złotych lub skorzystać ze wsparcia pomostowego w wysokości 1,2 tys. złotych przez pierwsze 6 miesięcy. Wybór osób, którym zostanie przyznana dotacja nastąpi nie wcześniej niż po zakończeniu etapu szkoleniowego na podstawie oceny złożonych wniosków o dotację. Z takimi osobami jest wówczas podpisywana umowa o udzielenie jednorazowej dotacji na rozwój przedsiębiorczości.

Maksymalna wysokość jednorazowej dotacji nie może przekroczyć 40 tys. złotych i jest uzależniona od potrzeb wykazanych w wniosku o dotację, związanych z planowaną działalnością gospodarczą i od wysokości planowanych wydatków.

Dowiedz się: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Wydatkowanie dotacji

REKLAMA

Ponoszenie wydatków w ramach dotacji powinno nastąpić dopiero po podpisaniu umowy o udzielenie jednorazowej dotacji. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość poniesienia wydatków przed podpisaniem umowy, ale po złożeniu wniosku o dotację. W takiej sytuacji uczestnik projektu pokrywa koszty ze środków własnych i czyni to na własne ryzyko. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki są kwalifikowane, czyli będą mogły podlegać zwrotowi w ramach dotacji, o ile zostały poniesione zgodnie z zaakceptowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym. Innymi słowy wydatki, które zamierzamy ponieść na rozpoczęcie działalności gospodarczej powinny zostać dokładnie przemyślane i uzasadnione przez uczestnika projektu oraz umieszczone we wniosku.

Środki z dotacji powinny służyć powinny służyć pokryciu wydatków umożliwiających rozpoczęcie działalności gospodarczej. Do takich wydatków można zaliczyć sprzęt i wyposażenie np. meble, pod warunkiem, że jest dla nich prowadzona ewidencja ilościowa i wartościowa. Innym przykładem wydatków ponoszonych w ramach dotacji mogą być koszty dostosowania pomieszczeń do prowadzenia działalności gospodarczej czy koszty informacji i promocji np. koszty założenia strony internetowej. Środki z dotacji nie mogą służyć pokryciu kosztów bieżącej działalności (np. czynsz, opłaty za energię elektryczną, wodę czy telefon).

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Wydatki niekwalifikowane:
Środki z przyznanej dotacji nie mogą zostać przeznaczone na:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi,
- wniesienia wkładu do spółek,
- zakup nieruchomości,
- opłaty administracyjne i skarbowe, zakup akcji i obligacji,
- wniesienie kaucji,
- sfinansowanie wydatków, które wcześniej były objęte wsparciem wspólnotowym,
- zapłatę kar i grzywien,
- zakup środków transportu, w przypadku podjęcia działalności w sektorze transportu towarów,
- zapłatę składek ubezpieczeniowych, w tym KRUS.

Uczestnik projektu jest zobowiązany do rozliczenia 100% środków otrzymanych w ramach dotacji.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

REKLAMA

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

REKLAMA