REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawnie rozliczyć dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacja na samozatrudnienie
Dotacja na samozatrudnienie

REKLAMA

REKLAMA

Wszystkie osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie „Kierunek – Własna Firma”, po pomyślnym ukończeniu etapu szkoleniowego, mają szansę otrzymać unijną dotację na założenie własnego biznesu. Wydatkowanie środków przyznanych w ramach dotacji musi jednak przebiegać zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji konkursowej.

Dotacja na samozatrudnienie

REKLAMA

Ruszył nabór uczestników projektów „Kierunek – Własna Firma”. Potrwa on do 20 grudnia 2010 roku. W tym czasie osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami. Formularz rekrutacyjny wraz ze wzorami załączników można pobrać ze strony internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie: http://wup.mazowsze.pl

REKLAMA

Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych 40 osób, które skorzystają z bezpłatnych szkoleń i doradztwa w zakresie przedsiębiorczości. Spośród tej grupy zostanie wybranych 30 osób, które będą mogły otrzymać jednorazową dotację w wysokości do 40 tys. złotych lub skorzystać ze wsparcia pomostowego w wysokości 1,2 tys. złotych przez pierwsze 6 miesięcy. Wybór osób, którym zostanie przyznana dotacja nastąpi nie wcześniej niż po zakończeniu etapu szkoleniowego na podstawie oceny złożonych wniosków o dotację. Z takimi osobami jest wówczas podpisywana umowa o udzielenie jednorazowej dotacji na rozwój przedsiębiorczości.

Maksymalna wysokość jednorazowej dotacji nie może przekroczyć 40 tys. złotych i jest uzależniona od potrzeb wykazanych w wniosku o dotację, związanych z planowaną działalnością gospodarczą i od wysokości planowanych wydatków.

Dowiedz się: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Wydatkowanie dotacji

REKLAMA

Ponoszenie wydatków w ramach dotacji powinno nastąpić dopiero po podpisaniu umowy o udzielenie jednorazowej dotacji. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość poniesienia wydatków przed podpisaniem umowy, ale po złożeniu wniosku o dotację. W takiej sytuacji uczestnik projektu pokrywa koszty ze środków własnych i czyni to na własne ryzyko. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki są kwalifikowane, czyli będą mogły podlegać zwrotowi w ramach dotacji, o ile zostały poniesione zgodnie z zaakceptowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym. Innymi słowy wydatki, które zamierzamy ponieść na rozpoczęcie działalności gospodarczej powinny zostać dokładnie przemyślane i uzasadnione przez uczestnika projektu oraz umieszczone we wniosku.

Środki z dotacji powinny służyć powinny służyć pokryciu wydatków umożliwiających rozpoczęcie działalności gospodarczej. Do takich wydatków można zaliczyć sprzęt i wyposażenie np. meble, pod warunkiem, że jest dla nich prowadzona ewidencja ilościowa i wartościowa. Innym przykładem wydatków ponoszonych w ramach dotacji mogą być koszty dostosowania pomieszczeń do prowadzenia działalności gospodarczej czy koszty informacji i promocji np. koszty założenia strony internetowej. Środki z dotacji nie mogą służyć pokryciu kosztów bieżącej działalności (np. czynsz, opłaty za energię elektryczną, wodę czy telefon).

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Wydatki niekwalifikowane:
Środki z przyznanej dotacji nie mogą zostać przeznaczone na:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi,
- wniesienia wkładu do spółek,
- zakup nieruchomości,
- opłaty administracyjne i skarbowe, zakup akcji i obligacji,
- wniesienie kaucji,
- sfinansowanie wydatków, które wcześniej były objęte wsparciem wspólnotowym,
- zapłatę kar i grzywien,
- zakup środków transportu, w przypadku podjęcia działalności w sektorze transportu towarów,
- zapłatę składek ubezpieczeniowych, w tym KRUS.

Uczestnik projektu jest zobowiązany do rozliczenia 100% środków otrzymanych w ramach dotacji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści staną się zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA