REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim
Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

REKLAMA

REKLAMA

Po zapoznaniu się z zasadami aplikowania o środki z działania 2.3 oraz wymaganiami dotyczącymi przygotowania dokumentacji, teraz przyszła pora na poznanie załączników do wniosku o dofinansowanie. Kompletność dokumentacji aplikacyjnej badana jest na etapie oceny formalnej wniosku o dofinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie wypełniamy zgodnie z Instrukcją dostępną na stronie internetowej Instytucji Organizującej Konkurs – o tym pisałem w poprzednich artykułach. Nie mniej ważnym elementem dokumentacji aplikacyjnej są załączniki do wniosku o dofinansowanie. Ich wykaz zawiera zwykle dokumentacja konkursowa, w przypadku konkursu dla działania 2.3 jest to Regulamin konkursu. Należy nadmienić, że załączniki do wniosku powinny zostać sporządzone w języku polskim. 

REKLAMA

Po pierwsze - informacja uzupełniająca o projekcie

Informacja uzupełniająca o projekcie powinna zostać wypełniona na obowiązującym formularzu (do pobrania ze strony internetowej http://www.lrpo.lubuskie.pl). W załączniku tym przedsiębiorca powinien wskazać podstawowe informacje przedsiębiorstwie oraz prowadzonej przez niego działalności tj. historia przedsiębiorstwa, lokalizacja itd. Ponadto powinien przedstawić analizę rynku i otoczenia, analizę SWOT, opis przedsięwzięcia, rezultaty projektu oraz harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji projektu. 

Przeczytaj także: Błędy związane z przygotowaniem biznesplanu

Po drugie - oryginał lub kopia dokumentu rejestrowego beneficjenta

W przypadku spółek cywilnych – kopia umowy spółki oraz dokumentów rejestrowych każdego ze wspólników.

Po trzecie - dokumenty potwierdzające sytuację finansową beneficjenta

W tym przypadku należy myśleć o sprawozdaniu finansowym (bilans, rachunek zysków i strat wraz z informacją dodatkową, opinią biegłego rewidenta (w przypadku, gdy podlegało ono badaniu zgodnie z przepisami art. 64 ust. 1 Ustawy o rachunkowości).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawozdanie podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz kierownik jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy - wszyscy członkowie tego organu.

Dokumenty należy złożyć za dwa ostatnie zamknięte lata obrachunkowe oraz za ostatni zamknięty kwartał. Beneficjenci, którzy nie sporządzają bilansu składają kopię PIT lub inne równoważne dokumenty w zależności od formy opodatkowania (książka przychodów i rozchodów, ryczałt, karta podatkowa).

Po czwarte – oświadczenia

Do wniosku o dofinansowanie musimy załączyć wypełnione oświadczenia według wzoru ze strony internetowej Instytucji Zarządzającej w następującym zakresie:

  • wysokości pomocy publicznej innej niż de minimis, otrzymanej w odniesieniu do wydatków kwalifikowanych objętych przedmiotowym wnioskiem albo uzyskanej na to samo przedsięwzięcie inwestycyjne albo oświadczenie, iż taka pomoc nie była uzyskana;
  • wysokości pomocy de minimis otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia niniejszego wniosku albo oświadczenie, iż taka pomoc nie była uzyskana;
  • kwalifikowalności podatku VAT;
  • posiadania statusu MŚP;
  • o niewykluczeniu.

Wzory załączników takich jak: Informacja uzupełniająca o projekcie oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie internetowej IZ LRPO www.lrpo.lubuskie.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA