REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne?
Jak aplikować o środki unijne?

REKLAMA

REKLAMA

Podczas przygotowania wniosku o dofinansowanie powinniśmy skonfrontować nasz pomysł na „innowacyjność” z wymogami formalnymi stawianymi przed wnioskodawcami podczas oceny.

W poprzedniej części przedstawiłem sposób aplikowania o środki unijne w ramach naboru wniosków do poddziałania 1.1.3 oraz strukturę wniosku o dofinansowanie. Pamiętajmy, że zawartość poszczególnych sekcji powinna być zgodna z zaleceniami zawartymi w Instrukcji wypełnienia wniosku. W tej części przedstawię zawartość poszczególnych sekcji wniosku oraz sposób ich wypełnienia. 

REKLAMA

Sekcja A - Informacje ogólne o projekcie

W ramach tej sekcji wskazywane są podstawowe informacje o projekcie, który mamy zamiar realizować. Podajemy tu informacje (z listy rozwijanej) dotyczące numeru i nazwy osi priorytetowej, działania, poddziałania. Wskazujemy czy projekt podlega zasadom pomocy publicznej (domyślnie nie dotyczy) oraz czy wnioskodawca otrzymał pomoc publiczną i w jakiej wysokości na przedsięwzięcie o dofinansowanie, którego będzie się ubiegał w ramach ogłoszonego konkursu. W zależności od zaznaczonej odpowiedzi jesteśmy zobligowani do wypełnienia odpowiedniego załącznika (-ów) do wniosku. W tej sekcji wskazujemy ponadto okres realizacji przedmiotowego projektu oraz zgodność projektu z politykami horyzontalnymi UE. 

Okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 3 lata, tzn. że zarówno rzeczowe jak i finansowe zakończenie realizacji projektu musi zawierać się w tym okresie.

Również tutaj określamy czy dla projektu przeprowadzono postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko. Sekcja B - Informacje o Wnioskodawcy W tej sekcji zawarte powinny być podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorcy wnioskującego o wsparcie, w tym kategorię MSP. 

Zobacz również: Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, aby dane wskazywane we wniosku były spójne z dokumentami rejestrowymi tj. KRS lub EDG. Ponadto w tej sekcji wskazujemy osoby odpowiedzialne do kontaktu w sprawach bieżących związanych z przygotowaniem i realizacją projektu oraz osoby uprawnione do podpisania umowy o dofinansowanie. Również w tej części wniosku informujemy o doświadczeniu w realizacji podobnych przedsięwzięć.

Sekcja C - Opis projektu

W tej sekcji powinny znaleźć się informacje dotyczące lokalizacji projektu, ewentualnego wsparcia z Programu Rozwoju Obszaru Wiejskich 2007-2013 jak również cel projektu i jego zgodność z celami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zasadniczą część tej sekcji stanowi opis przedsięwzięcia, który powinien być również określony za pomocą wskaźników mierzalnych na poziomie produktu i rezultatu.

Opis musi jednoznacznie identyfikować przedmiot projektu, jasno określać jego zakres i główne etapy realizacji.

Oczywiście w tej części wniosku nie powinno zabraknąć uzasadnienia naszego pomysłu oraz rezultatów jego wdrożenia w życie. Pamiętajmy również o określeniu liczby nowych miejsc pracy, które zostaną utworzone w przedsiębiorstwie w wyniku realizacji projektu nie później niż w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu. Podane wartości będą automatycznie przeliczane z polem E.4 tworząc wskaźnik "Wartość dofinansowania z RPO/liczba nowych miejsc pracy", który określa jaka kwota dofinansowania z RPO przypada średnio na każde nowe miejsce pracy stworzone w wyniku realizacji projektu w okresie nie późniejszym niż 12 miesięcy od daty zakończenia projektu. Im wartość wskaźnika jest mniejsza, tym więcej punktów uzyska dany projekt na etapie oceny ekonomiczno – finansowej. Na tym etapie powinniśmy również zidentyfikować czynniki ryzyka realizacji projektu. Punkt ten będzie podstawą do oceny m.in. tego, na ile dokładnie przedsięwzięcie jest przemyślane i zaplanowane.

Sekcja D - Harmonogram realizacji projektu

W harmonogramie realizacji projektu podajemy podstawowe dane odnoszące się do przebiegu realizacji projektu. Harmonogram został podzielony na 3 części:

  • zadania projektu (z wyłączeniem cross – financingu, certyfikacji),
  • zadania projektu w ramach cross – financingu (np. szkolenia personelu obsługującego linię produkcyjną),
  • zadania projektu dotyczące certyfikacji.

Sekcja E - Montaż finansowy projektu

W tej części wniosku zostają doprecyzowane kwestie związane z finansowanie projektu. Określamy tu budżet projektu, w tym wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane, wartość dofinansowania unijnego oraz źródła finansowania projektu, w tym środki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego jeśli wnioskodawca przewiduje ich wykorzystanie. Zasadność i poprawność wydatków weryfikowana będzie na etapie oceny projektu, a także w trakcie kontroli projektu.

Sekcja F - Trwałość projektu

W tej sekcji wnioskodawca powinien określić w jaki sposób projekt będzie funkcjonować po zakończeniu jego realizacji. Należy określić w jaki sposób wnioskodawca zamierza utrzymać rezultaty projektu w okresie minimum 3 lat od daty zakończenia projektu.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Sekcja G – Promocja projektu

W tej sekcji należy opisać zaplanowaną promocję projektu, przewidywane poszczególne działania promocyjne oraz schemat działań informacyjnych.

Sekcja H - Deklaracja wnioskodawcy

Podczas aplikowania o środki unijne musimy pamiętać, że o dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie wnioskodawcy, którzy na dzień składania wniosku o dofinansowanie spełniają wszystkie warunki/ kryteria określone w dokumentacji konkursowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA