REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne?
Jak aplikować o środki unijne?

REKLAMA

REKLAMA

Podczas przygotowania wniosku o dofinansowanie powinniśmy skonfrontować nasz pomysł na „innowacyjność” z wymogami formalnymi stawianymi przed wnioskodawcami podczas oceny.

W poprzedniej części przedstawiłem sposób aplikowania o środki unijne w ramach naboru wniosków do poddziałania 1.1.3 oraz strukturę wniosku o dofinansowanie. Pamiętajmy, że zawartość poszczególnych sekcji powinna być zgodna z zaleceniami zawartymi w Instrukcji wypełnienia wniosku. W tej części przedstawię zawartość poszczególnych sekcji wniosku oraz sposób ich wypełnienia. 

REKLAMA

REKLAMA

Sekcja A - Informacje ogólne o projekcie

W ramach tej sekcji wskazywane są podstawowe informacje o projekcie, który mamy zamiar realizować. Podajemy tu informacje (z listy rozwijanej) dotyczące numeru i nazwy osi priorytetowej, działania, poddziałania. Wskazujemy czy projekt podlega zasadom pomocy publicznej (domyślnie nie dotyczy) oraz czy wnioskodawca otrzymał pomoc publiczną i w jakiej wysokości na przedsięwzięcie o dofinansowanie, którego będzie się ubiegał w ramach ogłoszonego konkursu. W zależności od zaznaczonej odpowiedzi jesteśmy zobligowani do wypełnienia odpowiedniego załącznika (-ów) do wniosku. W tej sekcji wskazujemy ponadto okres realizacji przedmiotowego projektu oraz zgodność projektu z politykami horyzontalnymi UE. 

Okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 3 lata, tzn. że zarówno rzeczowe jak i finansowe zakończenie realizacji projektu musi zawierać się w tym okresie.

Również tutaj określamy czy dla projektu przeprowadzono postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko. Sekcja B - Informacje o Wnioskodawcy W tej sekcji zawarte powinny być podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorcy wnioskującego o wsparcie, w tym kategorię MSP. 

REKLAMA

Zobacz również: Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, aby dane wskazywane we wniosku były spójne z dokumentami rejestrowymi tj. KRS lub EDG. Ponadto w tej sekcji wskazujemy osoby odpowiedzialne do kontaktu w sprawach bieżących związanych z przygotowaniem i realizacją projektu oraz osoby uprawnione do podpisania umowy o dofinansowanie. Również w tej części wniosku informujemy o doświadczeniu w realizacji podobnych przedsięwzięć.

Sekcja C - Opis projektu

W tej sekcji powinny znaleźć się informacje dotyczące lokalizacji projektu, ewentualnego wsparcia z Programu Rozwoju Obszaru Wiejskich 2007-2013 jak również cel projektu i jego zgodność z celami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zasadniczą część tej sekcji stanowi opis przedsięwzięcia, który powinien być również określony za pomocą wskaźników mierzalnych na poziomie produktu i rezultatu.

Opis musi jednoznacznie identyfikować przedmiot projektu, jasno określać jego zakres i główne etapy realizacji.

Oczywiście w tej części wniosku nie powinno zabraknąć uzasadnienia naszego pomysłu oraz rezultatów jego wdrożenia w życie. Pamiętajmy również o określeniu liczby nowych miejsc pracy, które zostaną utworzone w przedsiębiorstwie w wyniku realizacji projektu nie później niż w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu. Podane wartości będą automatycznie przeliczane z polem E.4 tworząc wskaźnik "Wartość dofinansowania z RPO/liczba nowych miejsc pracy", który określa jaka kwota dofinansowania z RPO przypada średnio na każde nowe miejsce pracy stworzone w wyniku realizacji projektu w okresie nie późniejszym niż 12 miesięcy od daty zakończenia projektu. Im wartość wskaźnika jest mniejsza, tym więcej punktów uzyska dany projekt na etapie oceny ekonomiczno – finansowej. Na tym etapie powinniśmy również zidentyfikować czynniki ryzyka realizacji projektu. Punkt ten będzie podstawą do oceny m.in. tego, na ile dokładnie przedsięwzięcie jest przemyślane i zaplanowane.

Sekcja D - Harmonogram realizacji projektu

W harmonogramie realizacji projektu podajemy podstawowe dane odnoszące się do przebiegu realizacji projektu. Harmonogram został podzielony na 3 części:

  • zadania projektu (z wyłączeniem cross – financingu, certyfikacji),
  • zadania projektu w ramach cross – financingu (np. szkolenia personelu obsługującego linię produkcyjną),
  • zadania projektu dotyczące certyfikacji.

Sekcja E - Montaż finansowy projektu

W tej części wniosku zostają doprecyzowane kwestie związane z finansowanie projektu. Określamy tu budżet projektu, w tym wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane, wartość dofinansowania unijnego oraz źródła finansowania projektu, w tym środki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego jeśli wnioskodawca przewiduje ich wykorzystanie. Zasadność i poprawność wydatków weryfikowana będzie na etapie oceny projektu, a także w trakcie kontroli projektu.

Sekcja F - Trwałość projektu

W tej sekcji wnioskodawca powinien określić w jaki sposób projekt będzie funkcjonować po zakończeniu jego realizacji. Należy określić w jaki sposób wnioskodawca zamierza utrzymać rezultaty projektu w okresie minimum 3 lat od daty zakończenia projektu.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Sekcja G – Promocja projektu

W tej sekcji należy opisać zaplanowaną promocję projektu, przewidywane poszczególne działania promocyjne oraz schemat działań informacyjnych.

Sekcja H - Deklaracja wnioskodawcy

Podczas aplikowania o środki unijne musimy pamiętać, że o dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie wnioskodawcy, którzy na dzień składania wniosku o dofinansowanie spełniają wszystkie warunki/ kryteria określone w dokumentacji konkursowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA