REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kolejny nabór wniosków do Działania 1.4 „Wsparcie projektów celowych”

 SmartConsulting S.K.A.
SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.
Działanie 1.4 „Wsparcie projektów celowych”
Działanie 1.4 „Wsparcie projektów celowych”
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

29 października 2010 roku PARP zamknęła I nabór wniosków o dofinansowanie do Działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach naboru wpłynęło aż 619 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 1 971 231 133,71 PLN. Mimo, iż trwa jeszcze ocena tych wniosków, to już mówi się o kolejnym naborze do tego działania w roku 2011.

W przypadku tak dużej liczby wniosków i ogromnej kwoty na jaką opiewają, dofinansowanie dostać nie jest tak łatwo. Jak w przypadku wszystkich konkursów organizowanych przez PARP wniosek należy dobrze przygotować. Wniosek o dofinansowanie w ramach Działania 1.4 PO IG do najłatwiejszych nie należy, dlatego warto się zastanowić czy jego przygotowania nie należy powierzyć specjalistom. W przypadku I naboru wnioski były składane przy pomocy „generatora wniosków” dostępnego na stronie PARP-u i zapewne tak będzie w przypadku II naboru.

REKLAMA

Czym jest i komu jest dedykowane Działanie 1.4?

Działanie 1.4 „Wsparcie projektów celowych” jest dedykowane wszystkim przedsiębiorcom chcącym realizować projekty obejmujące przedsięwzięcia techniczne, technologiczne lub organizacyjne (badania przemysłowe i prace rozwojowe) prowadzone samodzielnie lub na zlecenie przedsiębiorców przez jednostki naukowe bądź innych przedsiębiorców posiadających zdolność do realizacji prac badawczych. 

Przeczytaj tajże: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

REKLAMA

Działanie 1.4 obejmuje dofinansowanie wydatków do momentu stworzenia prototypu tj. włącznie ze stworzeniem prototypu. Wielkość dotacji zależy od wielkości przedsiębiorstwa i od tego, czy chce ono realizować badania przemysłowe czy prace rozwojowe. Na badania przemysłowe małe przedsiębiorstwa mogą uzyskać dotację w wysokości 70% kosztów kwalifikowanych, średnie przedsiębiorstwa – 60%, a duże przedsiębiorstwa – 50%. W przypadku prac rozwojowych wielkość dotacji wynosi odpowiednio: małe przedsiębiorstwa – 45%, średnie przedsiębiorstwa – 35%, duże przedsiębiorstwa – 25%. Maksymalna wartość dofinansowania może wynieść 7,5 mln Euro dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt. Łączna wartość całego projektu nie może przekroczyć równowartości w złotych kwoty 50 milionów euro.

W przypadku przedsiębiorców realizujących projekty zlokalizowane w województwie łódzkim, mazowieckim, lubelskim, podlaskim, warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim lub podkarpackim, wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w części badawczej projektu musi wynieść co najmniej 400 tysięcy złotych. Dla pozostałych przedsiębiorców nie określono minimalnej wartości wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis ABC funduszy unijnych

REKLAMA

W I naborze istniała szansa podniesienia wielkości dotacji poprzez efektywną współpracę z innym/mi niepowiązanym/ymi przedsiebiorcą/ami lub organizacją badawczą. Dotacja mogła się zwiększyć o 15 punktów procentowych. W przypadku rozpowszechniania wyników badań przemysłowych na konferencjach naukowych i technicznych i/lub przez publikacje w czasopismach naukowych, technicznych lub bazach danych zapewniających swobodny dostęp do surowych danych badawczych i/lub za pośrednictwem oprogramowania bezpłatnego lub oprogramowania o otwartym kodzie źródłowym, Wnioskodawca również mógł uzyskać zwiększoną intensywność wsparcia o 15 punktów procentowych. Nie można jednak przekroczyć progu dofinansowania w wysokości 80% kosztów kwalifikowalnych.

Wszystkich przedsiębiorców, którzy nie zdążyli złożyć wniosku w ramach poprzedniego naboru, zachęcamy już teraz do przygotowywania się do kolejnego naboru. W związku z dużą ilością chętnych może okazać się, że kolejny nabór będzie ostatnim, który wyczerpie całą alokację przewidzianą na to działanie.

Tomasz Szpitalny – Dział Doradztwa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA