Kiedy należy składać wnioski o płatność?
REKLAMA
REKLAMA
Kiedy wniosek o płatność?
Wypłata środków z unijnej dotacji następuje na podstawie przedłożonych przez beneficjentów wniosków o płatność. Wnioski o płatność należy składać zawsze w sytuacji gdy:
REKLAMA
- wnioskuje się o refundację kosztów, które zostały poniesione w związku z przygotowaniem i realizacji projektu,
- wnioskuje się o przekazanie zaliczki na poczet przyszłych wydatków na realizację projektu,
- istnieje konieczność rozliczenia wcześniej przyznanej zaliczki,
- przekazuje się informacje o postępie rzeczowym projektu (część sprawozdawcza wniosku).
Dofinansowanie ze środków unijnych może być wypłacone beneficjentowi za pomocą dwóch metod:
- płatności zaliczkowej, czyli wypłaty środków na poczet przyszłych wydatków planowanych do poniesienia w związku z realizacją projektu oraz,
- refundacji, czyli wypłaty środków na pokrycie wydatków poniesionych wcześniej przez beneficjenta w związku z realizacją projektu.
Przeczytaj również: Jak rozliczyć projekt badawczo-rozwojowy?
Z jaką częstotliwością?
REKLAMA
Wnioskowanie o płatność powinno odbywać się w trybie regularnym. Oznacza to, że beneficjent projektu unijnego jest zobowiązany do przedkładania wniosku o płatność nie częściej niż raz w miesiącu i nie rzadziej niż co 3 miesiące, zgodnie z harmonogramem wydatków. Zasada ta obowiązuje nawet w przypadku, gdy w danym okresie, za który wniosek został złożony, nie zostały poniesione żadne wydatki związane z przygotowaniem i realizacją projektu. W takiej sytuacji beneficjent jest zobowiązany wypełnić część sprawozdawczą wniosku, w której przedstawia przebieg realizacji projektu, wskaźniki realizacji projektu, problemy napotkane w trakcie realizacji danego zadania itp.
Beneficjenci projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego są zobowiązani do składania wniosków o płatność (wniosków o płatność zaliczkową) terminami wynikającymi z harmonogramu wydatków, który stanowi załącznik do umowy o dofinansowanie. Do ostatniego dnia każdego miesiąca, beneficjent projektu składa informację potwierdzającą zadeklarowane w harmonogramie wydatki, terminy i kwoty. Niezłożenie wniosku w wymaganym terminie może skutkować przesunięciem przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych terminu wypłaty środków beneficjentowi.
Polecamy serwis Dotacje
Do wniosku należy załączyć kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości księgowej, które stanowią dowód zakupu oraz dokumenty potwierdzające dokonanie płatności. Każda faktura powinna być odpowiednio opisana oraz zatwierdzona przez upoważnioną do tego osobę – zgodnie z zasadami księgowymi.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.