REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG
Kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

REKLAMA

REKLAMA

Podczas oceny projektów celowych będzie badany poziom innowacyjności prowadzonych prac badawczo-rozwojowych. Oceniający to kryterium eksperci wezmą pod uwagę kilka elementów, które warto poznać przygotowując dokumentację aplikacyjną.

Prowadzone w ramach projektu prace badawcze i rozwojowe powinny prowadzić do wprowadzenia innowacji produktowej lub innowacji procesowej.

REKLAMA

Innowacyjność produktowa

W ocenie projektu pod względem innowacyjności produktowej pod uwagę będą brane takie elementy jak nowość, wzrost użyteczności i możliwość wdrożenia.

  • nowość (co najmniej w skali kraju) rozumiana jako znacząca zmiana. W ocenie tego kryterium będą brane pod uwagę wskaźniki jakościowe i ilościowe, które pozwalają odróżnić ten produkt od występujących na rynku produktów o podobnej funkcji podstawowej.
  • wzrost użyteczności produktu jest rozumiany jako praktyczna przydatność użytkową produktu oraz czy produkt posiada dodatkową funkcjonalność, czy zaspokaja inne potrzeby, czy wprowadza nowe unikalne korzyści dla odbiorcy. Ocena tego elementu następuje na podstawie analizy danych dotyczących cech użytkowych i funkcjonalnych produktów spełniających podobną funkcję podstawową istniejących na rynku docelowym.
  • możliwość wdrożenia rozumiana jako możliwość wprowadzenia produktu na rynek docelowy i jego opłacalność. Oceniając należy wziąć pod uwagę poprawność zdefiniowania rynku docelowego w kontekście odbiorców produktu (w przypadku sprzedaży wyników prac B+R -nabywców prac B+R), poprawność zidentyfikowania potrzeb, wymagań i preferencji odbiorców oraz czy w efekcie realizacji projektu nastąpi poprawa wyników firmy (czy osiągnięte przychody pozwolą na wygenerowanie zysku pokrywającego koszty badań i rozwoju, produkcji oraz działalności marketingowej).

Dowiedz się również: Jak przebiegają kontrole projektów innowacyjnych?

Innowacyjność procesowa

W ocenie projektu pod względem innowacyjności procesowej pod uwagę będą brane takie elementy jak nowoczesność wprowadzanych zmian technologicznych, ich użyteczność oraz opłacalność wykorzystania nowej technologii produkcji.

  • nowoczesność wprowadzanych zmian technologicznych - podczas oceny tego elementu będzie badane czy technologia wykorzystana w procesie stanowi nowość w skali kraju, UE, świata oraz czy mamy do czynienia ze znaczącą zmianą w zakresie technologii, urządzeń oraz/lub oprogramowania.
  • użyteczność wprowadzanych zmian technologicznych – w tym przypadku ocenie będzie podlegać w jaki sposób i w jakim stopniu innowacja procesowa wpłynie na cykl produkcyjny w przedsiębiorstwie oraz innych potencjalnych jej użytkowników, podniesienie jakości świadczonych usług.
  • opłacalność wykorzystania nowej technologii produkcji – na tym etapie badane będzie czy w porównaniu do obecnie stosowanych przez przedsiębiorcę procesów, projektowana innowacja zapewnia zmniejszenie kosztów produkcji, skrócenie czasu produkcji, możliwość dostosowania produktów do indywidualnych potrzeb klientów.

Polecamy serwis: ABC funduszy unijnych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku projektów dotyczących zarówno innowacji procesowej jak i produktowej to na wnioskodawcy ciąży obowiązek wskazania w dokumentacji aplikacyjnej, który rodzaj innowacji przeważa w projekcie.

W zależności od tego ocena kryterium przeprowadzana będzie w oparciu o elementy (podkryteria) charakterystyczne dla wiodącej innowacji opisanej w projekcie.

Łączna wartość punktów, które można otrzymać w przypadku tego kryterium wynosi 40 punktów na 100 możliwych. Warunkiem aby projekt mógł otrzymać wsparcie jest uzyskanie co najmniej 60 punktów. Warto pamiętać również o tym, że im większa liczba punktów zdobytych przez projekt podczas tej oceny tym wyższa pozycja na liście rankingowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA