REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać unijne środki na wspólne inwestycje w przedsiębiorstwach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne środki na wspólne inwestycje w przedsiębiorstwach
Unijne środki na wspólne inwestycje w przedsiębiorstwach

REKLAMA

REKLAMA

Potwierdzamy informacje o wznowieniu konkursu na wsparcie powiązań kooperacyjnych w przedsiębiorstwach w województwie świętokrzyskim. Do rozdysponowania podczas tego naboru jest 18 mln zł. Zatem przedsiębiorcy na start!

Zarząd Województwa Świętokrzyskiego, pełniący funkcję instytucji zarządzającej podjął decyzję o wznowieniu naboru wniosków do działania 1.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Konkurs ma formę otwartą, co oznacza, że nabór wniosków trwa do momentu wyczerpania alokacji. Nie warto jednak czekać na ostatnią chwilę ze swoją aplikacją, lecz już dzisiaj szczegółowo zapoznać się zasadami konkursu i przygotować dokumentację konkursową dla swojego przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Celem konkursu jest wzmocnienie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw z województwa świętokrzyskiego poprzez współpracę i realizację wspólnych przedsięwzięć realizowanych przez grupy przedsiębiorstw, klastery przemysłowe lub konsorcja firm, które podpisały lub zamierzają podpisać umowy o współpracy lub realizacji wspólnych przedsięwzięć.

Kto może ubiegać się o dotację?

Przed przystąpieniem do przygotowania wniosku o dofinansowanie powinniśmy starannie sprawdzić czy jesteśmy podmiotem uprawnionym do ubieganie się o dotację w ramach tego konkursu. Wykaz podmiotów oraz wymagań wobec nich jest zazwyczaj określony w ogłoszeniu o konkursie oraz w regulaminie. W tym przypadku podmiotami uprawnionymi do otrzymania unijnej pomocy są mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa zarejestrowane na terenie województwa świętokrzyskiego i prowadzące działalność gospodarczą w ramach formalnej sieci powiązań kooperacyjnych (konsorcja, klastry, stowarzyszenia, związki) funkcjonujących na terenie województwa świętokrzyskiego.

Wsparcie w ramach konkursu uzyskają wyłącznie przedsiębiorstwa działające powyżej 6 miesięcy.

Polecamy: serwis Fundusze unijne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co można otrzymać dotację?

Szansę otrzymania dotacji mają przede wszystkim inwestycje polegające na:

- realizacji wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych podejmowanych przez grupę przedsiębiorstw,

- zastosowaniu i wykorzystaniu technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) w procesach zarządzania klasterem przemysłowym;

- zakupie wyników prac badawczo – rozwojowych i stosowanych i/lub praw własności przemysłowej przez klaster przedsiębiorstw;

- budowie i rozbudowie klasterów o znaczeniu regionalnym

W ramach projektu dofinansowane będą mogły być koszty związane z wytworzeniem lub nabyciem nowych środków trwałych, zakupem nieruchomości zabudowanej lub niezabudowanej do 10% całkowitych kosztów kwalifikowanych projektu, zakupem wartości niematerialnych i prawnych, w tym koszty poniesione na zakup wyników prac badawczo-rozwojowych, koszty poad prawnych i doradztwa.

Minimalny poziom dofinansowania wynosi 10 tys. zł, maksymalny 3 mln 999 tys. zł. Przedsiębiorcy mogą liczyć na sfinansowanie 50% kosztów kwalifikowalnych projektu.

Polecamy: Dla kogo są środki unijne

Beneficjent zobowiązany jest na etapie składania wniosku dołączyć umowę o współpracy (umowę partnerską lub porozumienie), zawartą pomiędzy podmiotami wchodzącymi w skład powiązania kooperacyjnego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA