REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Proces ubiegania się o środki unijne należy rozpocząć od wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie oraz skompletowania niezbędnych załączników. Struktura wniosku o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie jest skomplikowana, tym nie mniej należy to zrobić starannie.

Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania poszczególnych punktów we wniosku o dofinansowanie zawiera instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie, która dostępna w dokumentacji konkursowej. W pierwszej części artykułu przedstawione zostały podstawowe informacje w zakresie projektu oraz wnioskodawcy. Teraz nadszedł czas na poznanie pozostałych punktów wniosku i sposobu na ich wypełnienie. 

REKLAMA

Charakterystyka prowadzonej działalności

REKLAMA

W tej części wniosku powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Umieszczamy tutaj zasadnicze informacje dotyczące prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. W rubryce 10 stwierdzamy poprzez zaznaczenie opcji NIE, że udział eksportu w całkowitej sprzedaży w roku obrotowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie nie przekracza 30%. Pamiętajmy, że jest to warunek konieczny, abyśmy mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu. Następnie w zależności od tego czy w wyniku realizacji projektu planujemy rozpocząć działalność eksportową czy nie, zaznaczamy „X” lub pozostawiamy puste pule.

Pole powinno zostać zaznaczone „X” wyłącznie w przypadku wnioskodawców, którzy do chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie prowadzili żadnej działalności eksportowej i dopiero w wyniku realizacji projektu w ramach Działania 6.1 PO IG planują rozpoczęcie sprzedaży poza terytorium Polski. 

Zobacz także: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Teraz przechodzimy do zasadniczej części tego punktu, tzn. musimy scharakteryzować swoją działalność gospodarczą pod kątem potencjału do prowadzenia działalności eksportowej. Powinny się tu znaleźć informacje dotyczące m.in. dotychczasowej działalności eksportowej oraz perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa poprzez eksport, dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednimi zasobami technicznymi i organizacyjnymi do prowadzenia takiej działalności, spełnienia norm, warunków, certyfikatów dla produktów, które będą przedmiotem eksportu, określenia rodzaju wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług, prowadzonych badań dla rozwoju produktów będących przedmiotem planowanego eksportu itd. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe opisanie i uzasadnienie norm, warunków, wymagań, certyfikatów dla produktów będących przedmiotem eksportu jest niezbędne do dokonania oceny wniosku. Brak opisu i uzasadnienia może prowadzić do odrzucenia wniosku. W przypadku, gdy dany produkt lub usługa nie muszą spełniać norm / wymagań/ warunków / certyfikatów nie należy wpisywać jedynie adnotacji „brak” lub „nie dotyczy”.

Informacje szczegółowe o projekcie 

W tym punkcie wniosku wpisujemy lokalizację projektu, czyli miejsce, gdzie przechowywane będą dokumenty związane z realizacją projektu, następnie cel projektu, który powinien zostać również określony na poziomie produktu i rezultatu. 

Kwalifikowany do wsparcia w ramach Działania 6.1 PO IG może być tylko taki projekt, w efekcie którego zostanie przygotowany Plan rozwoju eksportu w ramach usługi doradczej świadczonej przez zewnętrznego wykonawcę wybranego przez Wnioskodawcę spośród przedsiębiorstw /organizacji/instytucji działających na rynku. 

Polecamy: serwis Samochód

Następnie powinniśmy przedstawić w sposób syntetyczny uzasadnienie dla realizacji całego projektu i osiągnięcia jego celów z punktu widzenia wykonywanej działalności, potrzeb i sytuacji rynkowej. Powinno ono wskazywać jakie są zidentyfikowane potrzeby dla realizacji projektu oraz uzasadniać potrzebę poniesienia wydatków określonego rodzaju. Kolejną rubryką jest harmonogram realizacji projektu, w którym należy podać planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.

Realizacja projektu może być rozpoczęta najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pamiętajmy też, że zgodnie z kryteriami wyboru projektu okres realizacji projektu objętego wsparciem nie może przekroczyć 6 miesięcy. W kolejnych punktach musimy określić przebieg rzeczowo-finansowy realizacji projektu, plan finansowy projektu, źródła finansowania projektu, całkowite wydatki na realizację projektu oraz powiązanie projektu z innymi projektami realizowanymi przy współudziale funduszy unijnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA