REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Proces ubiegania się o środki unijne należy rozpocząć od wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie oraz skompletowania niezbędnych załączników. Struktura wniosku o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie jest skomplikowana, tym nie mniej należy to zrobić starannie.

Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania poszczególnych punktów we wniosku o dofinansowanie zawiera instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie, która dostępna w dokumentacji konkursowej. W pierwszej części artykułu przedstawione zostały podstawowe informacje w zakresie projektu oraz wnioskodawcy. Teraz nadszedł czas na poznanie pozostałych punktów wniosku i sposobu na ich wypełnienie. 

REKLAMA

Charakterystyka prowadzonej działalności

REKLAMA

W tej części wniosku powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Umieszczamy tutaj zasadnicze informacje dotyczące prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. W rubryce 10 stwierdzamy poprzez zaznaczenie opcji NIE, że udział eksportu w całkowitej sprzedaży w roku obrotowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie nie przekracza 30%. Pamiętajmy, że jest to warunek konieczny, abyśmy mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu. Następnie w zależności od tego czy w wyniku realizacji projektu planujemy rozpocząć działalność eksportową czy nie, zaznaczamy „X” lub pozostawiamy puste pule.

Pole powinno zostać zaznaczone „X” wyłącznie w przypadku wnioskodawców, którzy do chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie prowadzili żadnej działalności eksportowej i dopiero w wyniku realizacji projektu w ramach Działania 6.1 PO IG planują rozpoczęcie sprzedaży poza terytorium Polski. 

Zobacz także: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Teraz przechodzimy do zasadniczej części tego punktu, tzn. musimy scharakteryzować swoją działalność gospodarczą pod kątem potencjału do prowadzenia działalności eksportowej. Powinny się tu znaleźć informacje dotyczące m.in. dotychczasowej działalności eksportowej oraz perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa poprzez eksport, dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednimi zasobami technicznymi i organizacyjnymi do prowadzenia takiej działalności, spełnienia norm, warunków, certyfikatów dla produktów, które będą przedmiotem eksportu, określenia rodzaju wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług, prowadzonych badań dla rozwoju produktów będących przedmiotem planowanego eksportu itd. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe opisanie i uzasadnienie norm, warunków, wymagań, certyfikatów dla produktów będących przedmiotem eksportu jest niezbędne do dokonania oceny wniosku. Brak opisu i uzasadnienia może prowadzić do odrzucenia wniosku. W przypadku, gdy dany produkt lub usługa nie muszą spełniać norm / wymagań/ warunków / certyfikatów nie należy wpisywać jedynie adnotacji „brak” lub „nie dotyczy”.

Informacje szczegółowe o projekcie 

W tym punkcie wniosku wpisujemy lokalizację projektu, czyli miejsce, gdzie przechowywane będą dokumenty związane z realizacją projektu, następnie cel projektu, który powinien zostać również określony na poziomie produktu i rezultatu. 

Kwalifikowany do wsparcia w ramach Działania 6.1 PO IG może być tylko taki projekt, w efekcie którego zostanie przygotowany Plan rozwoju eksportu w ramach usługi doradczej świadczonej przez zewnętrznego wykonawcę wybranego przez Wnioskodawcę spośród przedsiębiorstw /organizacji/instytucji działających na rynku. 

Polecamy: serwis Samochód

Następnie powinniśmy przedstawić w sposób syntetyczny uzasadnienie dla realizacji całego projektu i osiągnięcia jego celów z punktu widzenia wykonywanej działalności, potrzeb i sytuacji rynkowej. Powinno ono wskazywać jakie są zidentyfikowane potrzeby dla realizacji projektu oraz uzasadniać potrzebę poniesienia wydatków określonego rodzaju. Kolejną rubryką jest harmonogram realizacji projektu, w którym należy podać planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.

Realizacja projektu może być rozpoczęta najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pamiętajmy też, że zgodnie z kryteriami wyboru projektu okres realizacji projektu objętego wsparciem nie może przekroczyć 6 miesięcy. W kolejnych punktach musimy określić przebieg rzeczowo-finansowy realizacji projektu, plan finansowy projektu, źródła finansowania projektu, całkowite wydatki na realizację projektu oraz powiązanie projektu z innymi projektami realizowanymi przy współudziale funduszy unijnych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA