REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Proces ubiegania się o środki unijne należy rozpocząć od wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie oraz skompletowania niezbędnych załączników. Struktura wniosku o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie jest skomplikowana, tym nie mniej należy to zrobić starannie.

Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania poszczególnych punktów we wniosku o dofinansowanie zawiera instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie, która dostępna w dokumentacji konkursowej. W pierwszej części artykułu przedstawione zostały podstawowe informacje w zakresie projektu oraz wnioskodawcy. Teraz nadszedł czas na poznanie pozostałych punktów wniosku i sposobu na ich wypełnienie. 

REKLAMA

REKLAMA

Charakterystyka prowadzonej działalności

W tej części wniosku powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Umieszczamy tutaj zasadnicze informacje dotyczące prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. W rubryce 10 stwierdzamy poprzez zaznaczenie opcji NIE, że udział eksportu w całkowitej sprzedaży w roku obrotowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie nie przekracza 30%. Pamiętajmy, że jest to warunek konieczny, abyśmy mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu. Następnie w zależności od tego czy w wyniku realizacji projektu planujemy rozpocząć działalność eksportową czy nie, zaznaczamy „X” lub pozostawiamy puste pule.

Pole powinno zostać zaznaczone „X” wyłącznie w przypadku wnioskodawców, którzy do chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie prowadzili żadnej działalności eksportowej i dopiero w wyniku realizacji projektu w ramach Działania 6.1 PO IG planują rozpoczęcie sprzedaży poza terytorium Polski. 

Zobacz także: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Teraz przechodzimy do zasadniczej części tego punktu, tzn. musimy scharakteryzować swoją działalność gospodarczą pod kątem potencjału do prowadzenia działalności eksportowej. Powinny się tu znaleźć informacje dotyczące m.in. dotychczasowej działalności eksportowej oraz perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa poprzez eksport, dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednimi zasobami technicznymi i organizacyjnymi do prowadzenia takiej działalności, spełnienia norm, warunków, certyfikatów dla produktów, które będą przedmiotem eksportu, określenia rodzaju wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług, prowadzonych badań dla rozwoju produktów będących przedmiotem planowanego eksportu itd. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe opisanie i uzasadnienie norm, warunków, wymagań, certyfikatów dla produktów będących przedmiotem eksportu jest niezbędne do dokonania oceny wniosku. Brak opisu i uzasadnienia może prowadzić do odrzucenia wniosku. W przypadku, gdy dany produkt lub usługa nie muszą spełniać norm / wymagań/ warunków / certyfikatów nie należy wpisywać jedynie adnotacji „brak” lub „nie dotyczy”.

Informacje szczegółowe o projekcie 

W tym punkcie wniosku wpisujemy lokalizację projektu, czyli miejsce, gdzie przechowywane będą dokumenty związane z realizacją projektu, następnie cel projektu, który powinien zostać również określony na poziomie produktu i rezultatu. 

Kwalifikowany do wsparcia w ramach Działania 6.1 PO IG może być tylko taki projekt, w efekcie którego zostanie przygotowany Plan rozwoju eksportu w ramach usługi doradczej świadczonej przez zewnętrznego wykonawcę wybranego przez Wnioskodawcę spośród przedsiębiorstw /organizacji/instytucji działających na rynku. 

Polecamy: serwis Samochód

Następnie powinniśmy przedstawić w sposób syntetyczny uzasadnienie dla realizacji całego projektu i osiągnięcia jego celów z punktu widzenia wykonywanej działalności, potrzeb i sytuacji rynkowej. Powinno ono wskazywać jakie są zidentyfikowane potrzeby dla realizacji projektu oraz uzasadniać potrzebę poniesienia wydatków określonego rodzaju. Kolejną rubryką jest harmonogram realizacji projektu, w którym należy podać planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.

Realizacja projektu może być rozpoczęta najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pamiętajmy też, że zgodnie z kryteriami wyboru projektu okres realizacji projektu objętego wsparciem nie może przekroczyć 6 miesięcy. W kolejnych punktach musimy określić przebieg rzeczowo-finansowy realizacji projektu, plan finansowy projektu, źródła finansowania projektu, całkowite wydatki na realizację projektu oraz powiązanie projektu z innymi projektami realizowanymi przy współudziale funduszy unijnych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA