REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Proces ubiegania się o środki unijne należy rozpocząć od wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie oraz skompletowania niezbędnych załączników. Struktura wniosku o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie jest skomplikowana, tym nie mniej należy to zrobić starannie.

Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania poszczególnych punktów we wniosku o dofinansowanie zawiera instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie, która dostępna w dokumentacji konkursowej. W pierwszej części artykułu przedstawione zostały podstawowe informacje w zakresie projektu oraz wnioskodawcy. Teraz nadszedł czas na poznanie pozostałych punktów wniosku i sposobu na ich wypełnienie. 

REKLAMA

Charakterystyka prowadzonej działalności

REKLAMA

W tej części wniosku powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Umieszczamy tutaj zasadnicze informacje dotyczące prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. W rubryce 10 stwierdzamy poprzez zaznaczenie opcji NIE, że udział eksportu w całkowitej sprzedaży w roku obrotowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie nie przekracza 30%. Pamiętajmy, że jest to warunek konieczny, abyśmy mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu. Następnie w zależności od tego czy w wyniku realizacji projektu planujemy rozpocząć działalność eksportową czy nie, zaznaczamy „X” lub pozostawiamy puste pule.

Pole powinno zostać zaznaczone „X” wyłącznie w przypadku wnioskodawców, którzy do chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie prowadzili żadnej działalności eksportowej i dopiero w wyniku realizacji projektu w ramach Działania 6.1 PO IG planują rozpoczęcie sprzedaży poza terytorium Polski. 

Zobacz także: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Teraz przechodzimy do zasadniczej części tego punktu, tzn. musimy scharakteryzować swoją działalność gospodarczą pod kątem potencjału do prowadzenia działalności eksportowej. Powinny się tu znaleźć informacje dotyczące m.in. dotychczasowej działalności eksportowej oraz perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa poprzez eksport, dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednimi zasobami technicznymi i organizacyjnymi do prowadzenia takiej działalności, spełnienia norm, warunków, certyfikatów dla produktów, które będą przedmiotem eksportu, określenia rodzaju wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług, prowadzonych badań dla rozwoju produktów będących przedmiotem planowanego eksportu itd. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe opisanie i uzasadnienie norm, warunków, wymagań, certyfikatów dla produktów będących przedmiotem eksportu jest niezbędne do dokonania oceny wniosku. Brak opisu i uzasadnienia może prowadzić do odrzucenia wniosku. W przypadku, gdy dany produkt lub usługa nie muszą spełniać norm / wymagań/ warunków / certyfikatów nie należy wpisywać jedynie adnotacji „brak” lub „nie dotyczy”.

Informacje szczegółowe o projekcie 

W tym punkcie wniosku wpisujemy lokalizację projektu, czyli miejsce, gdzie przechowywane będą dokumenty związane z realizacją projektu, następnie cel projektu, który powinien zostać również określony na poziomie produktu i rezultatu. 

Kwalifikowany do wsparcia w ramach Działania 6.1 PO IG może być tylko taki projekt, w efekcie którego zostanie przygotowany Plan rozwoju eksportu w ramach usługi doradczej świadczonej przez zewnętrznego wykonawcę wybranego przez Wnioskodawcę spośród przedsiębiorstw /organizacji/instytucji działających na rynku. 

Polecamy: serwis Samochód

Następnie powinniśmy przedstawić w sposób syntetyczny uzasadnienie dla realizacji całego projektu i osiągnięcia jego celów z punktu widzenia wykonywanej działalności, potrzeb i sytuacji rynkowej. Powinno ono wskazywać jakie są zidentyfikowane potrzeby dla realizacji projektu oraz uzasadniać potrzebę poniesienia wydatków określonego rodzaju. Kolejną rubryką jest harmonogram realizacji projektu, w którym należy podać planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.

Realizacja projektu może być rozpoczęta najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pamiętajmy też, że zgodnie z kryteriami wyboru projektu okres realizacji projektu objętego wsparciem nie może przekroczyć 6 miesięcy. W kolejnych punktach musimy określić przebieg rzeczowo-finansowy realizacji projektu, plan finansowy projektu, źródła finansowania projektu, całkowite wydatki na realizację projektu oraz powiązanie projektu z innymi projektami realizowanymi przy współudziale funduszy unijnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA