REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu
Wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu

REKLAMA

REKLAMA

Proces ubiegania się o środki unijne należy rozpocząć od wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie oraz skompletowania niezbędnych załączników. Struktura wniosku o dofinansowanie na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie jest skomplikowana, tym nie mniej należy to zrobić starannie.

Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania poszczególnych punktów we wniosku o dofinansowanie zawiera instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie, która dostępna w dokumentacji konkursowej. W pierwszej części artykułu przedstawione zostały podstawowe informacje w zakresie projektu oraz wnioskodawcy. Teraz nadszedł czas na poznanie pozostałych punktów wniosku i sposobu na ich wypełnienie. 

REKLAMA

Charakterystyka prowadzonej działalności

REKLAMA

W tej części wniosku powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Umieszczamy tutaj zasadnicze informacje dotyczące prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. W rubryce 10 stwierdzamy poprzez zaznaczenie opcji NIE, że udział eksportu w całkowitej sprzedaży w roku obrotowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie nie przekracza 30%. Pamiętajmy, że jest to warunek konieczny, abyśmy mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu. Następnie w zależności od tego czy w wyniku realizacji projektu planujemy rozpocząć działalność eksportową czy nie, zaznaczamy „X” lub pozostawiamy puste pule.

Pole powinno zostać zaznaczone „X” wyłącznie w przypadku wnioskodawców, którzy do chwili złożenia wniosku o dofinansowanie nie prowadzili żadnej działalności eksportowej i dopiero w wyniku realizacji projektu w ramach Działania 6.1 PO IG planują rozpoczęcie sprzedaży poza terytorium Polski. 

Zobacz także: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Teraz przechodzimy do zasadniczej części tego punktu, tzn. musimy scharakteryzować swoją działalność gospodarczą pod kątem potencjału do prowadzenia działalności eksportowej. Powinny się tu znaleźć informacje dotyczące m.in. dotychczasowej działalności eksportowej oraz perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa poprzez eksport, dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednimi zasobami technicznymi i organizacyjnymi do prowadzenia takiej działalności, spełnienia norm, warunków, certyfikatów dla produktów, które będą przedmiotem eksportu, określenia rodzaju wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług, prowadzonych badań dla rozwoju produktów będących przedmiotem planowanego eksportu itd. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe opisanie i uzasadnienie norm, warunków, wymagań, certyfikatów dla produktów będących przedmiotem eksportu jest niezbędne do dokonania oceny wniosku. Brak opisu i uzasadnienia może prowadzić do odrzucenia wniosku. W przypadku, gdy dany produkt lub usługa nie muszą spełniać norm / wymagań/ warunków / certyfikatów nie należy wpisywać jedynie adnotacji „brak” lub „nie dotyczy”.

Informacje szczegółowe o projekcie 

W tym punkcie wniosku wpisujemy lokalizację projektu, czyli miejsce, gdzie przechowywane będą dokumenty związane z realizacją projektu, następnie cel projektu, który powinien zostać również określony na poziomie produktu i rezultatu. 

Kwalifikowany do wsparcia w ramach Działania 6.1 PO IG może być tylko taki projekt, w efekcie którego zostanie przygotowany Plan rozwoju eksportu w ramach usługi doradczej świadczonej przez zewnętrznego wykonawcę wybranego przez Wnioskodawcę spośród przedsiębiorstw /organizacji/instytucji działających na rynku. 

Polecamy: serwis Samochód

Następnie powinniśmy przedstawić w sposób syntetyczny uzasadnienie dla realizacji całego projektu i osiągnięcia jego celów z punktu widzenia wykonywanej działalności, potrzeb i sytuacji rynkowej. Powinno ono wskazywać jakie są zidentyfikowane potrzeby dla realizacji projektu oraz uzasadniać potrzebę poniesienia wydatków określonego rodzaju. Kolejną rubryką jest harmonogram realizacji projektu, w którym należy podać planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.

Realizacja projektu może być rozpoczęta najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.

Pamiętajmy też, że zgodnie z kryteriami wyboru projektu okres realizacji projektu objętego wsparciem nie może przekroczyć 6 miesięcy. W kolejnych punktach musimy określić przebieg rzeczowo-finansowy realizacji projektu, plan finansowy projektu, źródła finansowania projektu, całkowite wydatki na realizację projektu oraz powiązanie projektu z innymi projektami realizowanymi przy współudziale funduszy unijnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA