REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie
Wniosek o dofinansowanie

REKLAMA

REKLAMA

Staranne wypełnienie wniosku o dofinansowanie, a później jego pozytywna ocena jest kluczem do otrzymania unijnej dotacji.

W ramach ogłoszonej II rundy aplikacyjnej na dofinansowanie przygotowania Planów rozwoju eksportu przeznaczono kwotę w wysokości 6 mln PLN. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać wypełnione wnioski o dofinansowanie do regionalnych instytucji finansujących właściwych dla ich siedziby (lub w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą właściwej dla miejsca zamieszkania). Wypełnienie wniosku o dofinansowanie przygotowania Planu rozwoju eksportu nie jest zadaniem pracochłonnym. Tym nie mniej warto się do tego odpowiednio przygotować. Poniżej przedstawię podstawowe elementy wniosku o dofinansowanie. Nie zwalnia to jednak potencjalnego wnioskodawcy z konieczności dokładnego zapoznania się z Instrukcją wypełniania wniosku, która jest dostępna w dokumentacji konkursowej na stronie http://www.parp.gov.pl.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Formularz wniosku o dofinansowanie dla przygotowania Planu rozwoju eksportu składa się z 6 zasadniczych punktów (części).

Informacje ogólne o projekcie

Punkt pierwszy stanowią ogólne informacje dotyczące projektu. W tym miejscu należy określić tytuł projektu oraz uzupełnić jego klasyfikację o dział gospodarki, którego dotyczy. Pozostałe informacje tj. identyfikacja rodzaju interwencji, typ projektu, planowany cross-financing zostały wypełnione automatycznie i nie podlegają zmianom.

Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tytuł projektu powinien w sposób jasny, precyzyjny i nie budzący wątpliwości obrazować zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu.

Identyfikacja wnioskodawcy

W punkcie drugim należy umieścić szczegółowe informacje dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o wsparcie. Przede wszystkim wpisujemy dane dotyczące formy prawna prowadzonej działalności. Następnie uzupełniamy wniosek o nazwę wnioskodawcy, zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, Ewidencją Działalności Gospodarczej (EDG) lub innym rejestrem, w którym jest zarejestrowany. Następnie NIP oraz Regon. Nie możemy zapomnieć również o wskazaniu daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Poza tym wpisujemy adres siedziby, adres korespondencyjny oraz co ważne nr telefonu i nr faksu.

Numer faksu jest niezbędny i może być wykorzystany na etapie oceny formalnej wniosku w celu jego uzupełnienia w przypadku stwierdzenia uchybień w dokumentacji.

Kolejne rubryki dotyczą statusu wnioskodawcy. Należy przez to rozumieć to, czy wnioskodawca należy w świetle przepisów unijnych do kategorii mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstw.

Polecamy serwis Umowy

W celu określenia wielkości przedsiębiorcy, oraz zatrudnienia, należy stosować przytoczone poniżej kryteria zawarte w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. W ostatniej rubryce powinny znaleźć się dane do osoby/osób upoważnionych przez wnioskodawcę do kontaktów np., w sprawie korespondencji itd. Należy podać tu takie dane jak nr telefonu, faksu, zajmowane stanowisko czy adres poczty elektronicznej.

Pozostałe punkty we wniosku o dofinansowanie w ramach etapu I działania 6.1 zostaną omówione w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA