REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie
Wniosek o dofinansowanie

REKLAMA

REKLAMA

Staranne wypełnienie wniosku o dofinansowanie, a później jego pozytywna ocena jest kluczem do otrzymania unijnej dotacji.

W ramach ogłoszonej II rundy aplikacyjnej na dofinansowanie przygotowania Planów rozwoju eksportu przeznaczono kwotę w wysokości 6 mln PLN. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać wypełnione wnioski o dofinansowanie do regionalnych instytucji finansujących właściwych dla ich siedziby (lub w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą właściwej dla miejsca zamieszkania). Wypełnienie wniosku o dofinansowanie przygotowania Planu rozwoju eksportu nie jest zadaniem pracochłonnym. Tym nie mniej warto się do tego odpowiednio przygotować. Poniżej przedstawię podstawowe elementy wniosku o dofinansowanie. Nie zwalnia to jednak potencjalnego wnioskodawcy z konieczności dokładnego zapoznania się z Instrukcją wypełniania wniosku, która jest dostępna w dokumentacji konkursowej na stronie http://www.parp.gov.pl.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Formularz wniosku o dofinansowanie dla przygotowania Planu rozwoju eksportu składa się z 6 zasadniczych punktów (części).

Informacje ogólne o projekcie

Punkt pierwszy stanowią ogólne informacje dotyczące projektu. W tym miejscu należy określić tytuł projektu oraz uzupełnić jego klasyfikację o dział gospodarki, którego dotyczy. Pozostałe informacje tj. identyfikacja rodzaju interwencji, typ projektu, planowany cross-financing zostały wypełnione automatycznie i nie podlegają zmianom.

Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tytuł projektu powinien w sposób jasny, precyzyjny i nie budzący wątpliwości obrazować zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu.

Identyfikacja wnioskodawcy

W punkcie drugim należy umieścić szczegółowe informacje dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o wsparcie. Przede wszystkim wpisujemy dane dotyczące formy prawna prowadzonej działalności. Następnie uzupełniamy wniosek o nazwę wnioskodawcy, zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, Ewidencją Działalności Gospodarczej (EDG) lub innym rejestrem, w którym jest zarejestrowany. Następnie NIP oraz Regon. Nie możemy zapomnieć również o wskazaniu daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Poza tym wpisujemy adres siedziby, adres korespondencyjny oraz co ważne nr telefonu i nr faksu.

Numer faksu jest niezbędny i może być wykorzystany na etapie oceny formalnej wniosku w celu jego uzupełnienia w przypadku stwierdzenia uchybień w dokumentacji.

Kolejne rubryki dotyczą statusu wnioskodawcy. Należy przez to rozumieć to, czy wnioskodawca należy w świetle przepisów unijnych do kategorii mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstw.

Polecamy serwis Umowy

W celu określenia wielkości przedsiębiorcy, oraz zatrudnienia, należy stosować przytoczone poniżej kryteria zawarte w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. W ostatniej rubryce powinny znaleźć się dane do osoby/osób upoważnionych przez wnioskodawcę do kontaktów np., w sprawie korespondencji itd. Należy podać tu takie dane jak nr telefonu, faksu, zajmowane stanowisko czy adres poczty elektronicznej.

Pozostałe punkty we wniosku o dofinansowanie w ramach etapu I działania 6.1 zostaną omówione w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA