Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część I
REKLAMA
REKLAMA
W ramach ogłoszonej II rundy aplikacyjnej na dofinansowanie przygotowania Planów rozwoju eksportu przeznaczono kwotę w wysokości 6 mln PLN. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać wypełnione wnioski o dofinansowanie do regionalnych instytucji finansujących właściwych dla ich siedziby (lub w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą właściwej dla miejsca zamieszkania). Wypełnienie wniosku o dofinansowanie przygotowania Planu rozwoju eksportu nie jest zadaniem pracochłonnym. Tym nie mniej warto się do tego odpowiednio przygotować. Poniżej przedstawię podstawowe elementy wniosku o dofinansowanie. Nie zwalnia to jednak potencjalnego wnioskodawcy z konieczności dokładnego zapoznania się z Instrukcją wypełniania wniosku, która jest dostępna w dokumentacji konkursowej na stronie http://www.parp.gov.pl.
REKLAMA
Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy
Formularz wniosku o dofinansowanie dla przygotowania Planu rozwoju eksportu składa się z 6 zasadniczych punktów (części).
Informacje ogólne o projekcie
Punkt pierwszy stanowią ogólne informacje dotyczące projektu. W tym miejscu należy określić tytuł projektu oraz uzupełnić jego klasyfikację o dział gospodarki, którego dotyczy. Pozostałe informacje tj. identyfikacja rodzaju interwencji, typ projektu, planowany cross-financing zostały wypełnione automatycznie i nie podlegają zmianom.
Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I
Tytuł projektu powinien w sposób jasny, precyzyjny i nie budzący wątpliwości obrazować zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu.
Identyfikacja wnioskodawcy
W punkcie drugim należy umieścić szczegółowe informacje dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o wsparcie. Przede wszystkim wpisujemy dane dotyczące formy prawna prowadzonej działalności. Następnie uzupełniamy wniosek o nazwę wnioskodawcy, zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, Ewidencją Działalności Gospodarczej (EDG) lub innym rejestrem, w którym jest zarejestrowany. Następnie NIP oraz Regon. Nie możemy zapomnieć również o wskazaniu daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Poza tym wpisujemy adres siedziby, adres korespondencyjny oraz co ważne nr telefonu i nr faksu.
Numer faksu jest niezbędny i może być wykorzystany na etapie oceny formalnej wniosku w celu jego uzupełnienia w przypadku stwierdzenia uchybień w dokumentacji.
Kolejne rubryki dotyczą statusu wnioskodawcy. Należy przez to rozumieć to, czy wnioskodawca należy w świetle przepisów unijnych do kategorii mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstw.
Polecamy serwis Umowy
W celu określenia wielkości przedsiębiorcy, oraz zatrudnienia, należy stosować przytoczone poniżej kryteria zawarte w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. W ostatniej rubryce powinny znaleźć się dane do osoby/osób upoważnionych przez wnioskodawcę do kontaktów np., w sprawie korespondencji itd. Należy podać tu takie dane jak nr telefonu, faksu, zajmowane stanowisko czy adres poczty elektronicznej.
Pozostałe punkty we wniosku o dofinansowanie w ramach etapu I działania 6.1 zostaną omówione w drugiej części artykułu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.