REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawnie wypełnić wniosek o dofinansowanie na przygotowanie planu rozwoju eksportu – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie
Wniosek o dofinansowanie

REKLAMA

REKLAMA

Staranne wypełnienie wniosku o dofinansowanie, a później jego pozytywna ocena jest kluczem do otrzymania unijnej dotacji.

W ramach ogłoszonej II rundy aplikacyjnej na dofinansowanie przygotowania Planów rozwoju eksportu przeznaczono kwotę w wysokości 6 mln PLN. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać wypełnione wnioski o dofinansowanie do regionalnych instytucji finansujących właściwych dla ich siedziby (lub w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą właściwej dla miejsca zamieszkania). Wypełnienie wniosku o dofinansowanie przygotowania Planu rozwoju eksportu nie jest zadaniem pracochłonnym. Tym nie mniej warto się do tego odpowiednio przygotować. Poniżej przedstawię podstawowe elementy wniosku o dofinansowanie. Nie zwalnia to jednak potencjalnego wnioskodawcy z konieczności dokładnego zapoznania się z Instrukcją wypełniania wniosku, która jest dostępna w dokumentacji konkursowej na stronie http://www.parp.gov.pl.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Formularz wniosku o dofinansowanie dla przygotowania Planu rozwoju eksportu składa się z 6 zasadniczych punktów (części).

Informacje ogólne o projekcie

Punkt pierwszy stanowią ogólne informacje dotyczące projektu. W tym miejscu należy określić tytuł projektu oraz uzupełnić jego klasyfikację o dział gospodarki, którego dotyczy. Pozostałe informacje tj. identyfikacja rodzaju interwencji, typ projektu, planowany cross-financing zostały wypełnione automatycznie i nie podlegają zmianom.

Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tytuł projektu powinien w sposób jasny, precyzyjny i nie budzący wątpliwości obrazować zadanie, które zostanie zrealizowane w ramach projektu.

Identyfikacja wnioskodawcy

W punkcie drugim należy umieścić szczegółowe informacje dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o wsparcie. Przede wszystkim wpisujemy dane dotyczące formy prawna prowadzonej działalności. Następnie uzupełniamy wniosek o nazwę wnioskodawcy, zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym, Ewidencją Działalności Gospodarczej (EDG) lub innym rejestrem, w którym jest zarejestrowany. Następnie NIP oraz Regon. Nie możemy zapomnieć również o wskazaniu daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Poza tym wpisujemy adres siedziby, adres korespondencyjny oraz co ważne nr telefonu i nr faksu.

Numer faksu jest niezbędny i może być wykorzystany na etapie oceny formalnej wniosku w celu jego uzupełnienia w przypadku stwierdzenia uchybień w dokumentacji.

Kolejne rubryki dotyczą statusu wnioskodawcy. Należy przez to rozumieć to, czy wnioskodawca należy w świetle przepisów unijnych do kategorii mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstw.

Polecamy serwis Umowy

W celu określenia wielkości przedsiębiorcy, oraz zatrudnienia, należy stosować przytoczone poniżej kryteria zawarte w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. W ostatniej rubryce powinny znaleźć się dane do osoby/osób upoważnionych przez wnioskodawcę do kontaktów np., w sprawie korespondencji itd. Należy podać tu takie dane jak nr telefonu, faksu, zajmowane stanowisko czy adres poczty elektronicznej.

Pozostałe punkty we wniosku o dofinansowanie w ramach etapu I działania 6.1 zostaną omówione w drugiej części artykułu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA